No tenir en compte la natura té RISC.

Sense temps per analitzar què ha passat amb la DANA que ha ofegat el sud de les Terres de l’Ebre i Grècia, el cicló DANIEL a Líbia ha provocat 5.200 morts i més de 10.000 desapareguts; al Marroc, un terratrèmol de gran magnitud ha afectat el sud i  ha provocat més de 2000 víctimes. Els dos primers tenen a veure amb la meteorologia, però també amb la GEOLOGIA, igual que el tercer.

Durant dècades s’ha construït en zones inundables sense cap planificació del risc que pot comportar. L’aigua és capritxosa i té tendència a passar per allà on li és més fàcil. Quan s’arrasa un bosc per construir una urbanització, quan s’asfalten els carrers i s’envaeix l’espai inundable…  és possible que durant dècades no passi res, però quan passa el desastre està (gairebé) assegurat. Així hem trobat aquestes notícies:

Més imatges del pas de Daniel per Grècia, Turquia i Bulgària. Aquí, també.

mamoros8

Quant a mamoros8

Sóc Llicenciada en Ciències Geològiques (UB) i, actualment, professora de Biologia i Geologia a l'INS Julio Antonio de Móra d'Ebre des del setembre del 2014. Abans, he estat cinc cursos a l'INS Terra Alta. També he treballat al Berguedà, Barcelonès, Anoia, Osona i Baix Camp. He estat sis cursos exercint de professora de Tecnologia en diversos instituts del Baix Llobregat. En total són uns 30 anys d'experiència en diversos llocs i disciplines. El 2010 vam crear el Blog Rosalind Franklin des del Departament de Ciències de l'INS Terra Alta i, actualment, està "en custòdia compartida" entre Ins Terra Alta i Ins Julio Antonio. Allí s'hi exposen tot de materials de Física, Química, Biologia i Geologia que treballem amb els alumnes o altres notícies d'interès relacionades amb les ciències. A més, per continuar la divulgació i l'apropament amb els alumnes, el 2013 es va crear la pàgina de Facebook Geologia 4t d'ESO, i més tard la pàgina Rosalind Franklin Blog per la divulgació de la Biologia. També ens trobareu a Instagram RFranklinBloc i X/Twitter (RFranklinblog i Geologia 4t ESO), i també a Bluesky (@rfranklinbloc.bsky.social i @geologia4teso.bsky.social). "Qui s'atreveix a ensenyar mai pot deixar d'aprendre" [J. Cotton]
Aquest article ha estat publicat en Ciències de la Terra i del Medi Ambient, Geologia. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *