Exc 7- Cristina Colomé

SENTIT  VISUAL

La visió és un sentit que consisteix en l’habilitat de detectar la llum i d’interpretar-la.

El sentit de la vista permet que el cervell percebi les formes, els colors i el moviment, aquesta és la manera en què veiem el món.

La primera part del sistema visual s’encarrega de formar la imatge òptica de l’estímul visual a la retina (sistema òptic). Aquesta és la funció que compleixen la còrnia i elcristal·lí de l’ull.

Les cèl·lules de la retina formen el sistema sensorial de l’ull. Les primeres a intervenir són els fotoreceptors, que capturen la llum que incideix sobre ells. Els seus dos tipus són els cons i els bastons. Altres cèl·lules de la retina s’encarreguen de transformar aquesta llum en impulsos electroquímics i en transportar fins al nervi òptic. Des d’allà, es projecten a importbaixaants regions com el nucli geniculat lateral i l’escorça visual de cervell.

Al cervell comença el procés de reconstruir les distàncies, colors, moviments i formes dels objectes que ens envolten.

 

 

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Exc 7- Cristina Colomé

  1. Joaquim diu:

    Molt bé.

  2. cristinacolome diu:

    fet

Deixa un comentari