Avui dimecres 11 de maig, la doctora pediatra Pilar Gussinyé i l’infermera nutricionista Pilar Vilarrassa han ofert una interessant xerrada sobre nutrició als alumnes de 3r d’ESO.

image

A la matèria de Biologia i Geologia els alumnes han estudiat prèviament les característiques estructurals i funcions dels nutrients (glúcids, lípids, proteïnes i sals minerals), i l’anatomia i funcionament de l’aparell digestiu, així com les malalties associades a aquest aparell i als òrgans que el formen. Els alumnes també han tingut l’oportunitat d’analitzar des d’un punt de vista científic i quantitatiu els seus hàbits alimentaris, determinant si la seva dieta quotidiana és o no completa i equilibrada tant des del punt de vista de la proporció dels nutrients (glúcids, lípids i proteïnes) com des del punt de vista dels tipus d’aliments (piràmide alimentària).

Les especialistes en nutrició han argumentat la necessitat de realitzar 5 – 6 àpats al dia, evitant els glúcids d’absorció ràpida (sucres continguts en pastisseria i en refrescs) i l’excés de greixos (bolleria).