IES MERIDIANA

Animació Turística
Informació i Comercialització Turístiques
Restauració

A la capçalera del bloc hi ha un fragment del dibuix que teniu aquí sota, fet per la professora de francès de l’Institut, Rosa Ricart. Davant de l’Institut hi ha un parc amb un turó artificial que ens aïlla de la Meridiana, i a dalt del turó hi ha una escultura de Pau Gargallo anomenada Atletes. Va ser feta per a l’estadi de Montjuïc on hi ha l’original. La que tenim nosaltres és una còpia.

gargallorosa.jpg

2 thoughts on “Info

1. Arantxa

Jornada de lluita el 6 de març: Surt al carrer i aturarem Bolònia! Derogació de la LOU i del Reial Decret, ja!
    dimarts 4 de març de 2008 per Zawra

Plataforma Mobilitzadora en Defensa de la Universitat Pública (PMUD)

SURT AL CARRER I ATURAREM BOLONYA!

DEROGACIÓ DE LA LOU I DEL REIAL DECRET, JA!

Han passat 6 anys des de l’aprovació de la LOU, desenvolupada i retocada al 2007. Com ja es va denunciar unitàriament pels estudiants, professors, rectors i treballadors des de el 2001, molts dels efectes de la seva aplicació es van fent realitat. L’últim pas del Ministeri representa un salt qualitatiu: l’aprovació del Reial Decret sobre l’Ordenació dels Ensenyaments Universitaris que elimina les actuals llicenciatures i diplomatures, i instaura el model de divisió “Grau-Màster-Doctorat”. Aquest RD estableix el Grau com a formació general bàsica amb continguts devaluats, sense gairebé atribucions i especialitzacions, que queden reservats pels Postgraus.

Any rere any, la comunitat estudiantil ha persistit en denunciar l’atac sense precedents a l’ensenyament públic que suposa l’aplicació de les lleis educatives (LOU i LOE), com a eines de la mercantilització de l’ensenyament, es a dir, tractant l’educació com una mercaderia més i no com un dret social. I com una mercaderia qualsevol ha estat negociada en el si de la Organització Mundial del Comerç (OMC), mitjançant l’Acord General de Comerç i Serveis, i la patronal europea.

A la Universitat, la mercantilització s’està portant a terme mitjançant l’aplicació de la LOU (Llei Orgànica d’Universitats) –complementada amb la LUC (Llei d’Universitats de Catalunya)- i el Reial Decret que pretenen implantar l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES). El procés de Bolonya suposa un canvi radical en el model universitari: privatitza, mercantilitza i elititza l’ensenyament superior.

Per més info: http://www.europeanstudentforum.org/spip.php?article47