Atorgament de poder que no competències…

Normalment prenem anotacions del llibres que llegim o bé en copiem fragments.

Suposo que ho fem tots, cadascú a la seva manera.

Acabo de llegir i copiar aquest fragment que trobo excel·lent…

L’«atorgament de poder» requereix la construcció i reconstrucció de lligams entre persones, el desig i la capacitat de col·laborar amb els altres en l’esforç continu de crear un món en què sigui possible la convivència hospitalària i amistosa, i la cooperació mútuament enriquidora entre homes i dones que s’esforcen per assolir l’autoestima, el desenvolupament de les seves facultats latents i la utilització adequada de les seves aptituds. En resum, una de les exigències més urgents de l’educació al llarg de tota la vida, destinada a l’ «atorgament de poder», és la reconstrucció de l’espai públic, com més va més abandonat, un espai en que homes i dones puguin establir un diàleg continu entre allò que és personal i allò que és col·lectiu, entre els interessos comuns i els particulars, entre els drets i els deures.

BAUMAN, Zygmunt (2006)
Els reptes de l’educació en la modernitat líquida
Barcelona, 2007; Ed.Arcadia

One thought on “Atorgament de poder que no competències…

  1. Jordi Raventós

    Hola, Boris. Celebro que hagis entrat en contacte amb els escrits de Zygmunt Bauman, no sé si des fa poc o molt, però en qualsevol cas, és un far filosòfic que val la pena. “Reconstrucció de l’espai públic” crec que és, en efecte, un dels reptes que té la societat actual; és un ítem per a desenvolupar en el marc de les competències socials? Prèviament a això, hi ha un altra punt: si volem o no exercir una pedagogia crítica, que vol dir construir un currículum farcit de sabers no hegemònics, sinó crítics respecte de la societat actual. Ja no és un tema de didàctica, sinó, amb totes les paraules, de exquisida pedagogia, de paideia … com deia l’antic orador i pedagog Isòcrates d’Atenes!! Una abraçada

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *