Concurs Olimpíada Jove 2021

Maia com a Diana

Estic molt contenta per participar en el concurs de mitologia de l’Olimpíada jove 2021 “Moments divins” representant la dea de la cacera Diana, Àrtemis en grec. Una amiga meva em va ajudar a fer-me les fotos. Vam comprar l’arc i ella portava uns llençols de casa seva. Vam pintar l’arc amb esprai marró junt amb les fletxes. Em vaig recollir el cabell i vam començar a fer la sessió, davant del port de Premià de Mar, al peu d’una palmera.

Personalment m’ha agradat molt l’experiència i he disfrutat molt fent-lo. Animo els alumnes de Cultura Clàssica del curs vinent a que participin en el concurs de fotografia mitològica. Moltes felicitats als guanyadors, la Xènia del Cestí Bellera i l’Ivan de l’IPM!

Maia Semper, alumna de 4tF

Publicat dins de Déus, General | Etiquetat com a , , , , | 1 comentari

“Dionís nu” amb Pep Muñoz

Al monòleg “Dionís nu” des d’una taverna un Dionís adult, interpretat per l’actor Pep Muñoz, ens narra la seva vida, des que Zeus el va gestar a la seva cuixa, la seva infantesa on aprèn a fer vi, les seves aventures i conquestes, les múltiples amants i bacanals i el seu gran amor, la seva esposa Ariadna.

Què en sabeu de Dionís?

Qui era Sèmele?
Quines obres heu reconegut? Feu recerca i exposeu-les.
En coneixeu més?
Us atreviu a fer de Dionís? Què n’opineu?
Quines peces musicals tracten sobre Dionís, Bacus, Liber…? En coneixeu més?
Com us imagineu el déu del vi i del teatre?
Quin mite ovidià parlar de la transformació dels pirates en dofins?
Què esdevé Ariadna?
Quina pervivència lèxica té el déu Dionís i el seu sèquit? Bacants i bacanals, nimfomania i satiriasi

Què n’opineu? Cal revisar el mite? Per què?

Publicat dins de Actualitat, Arts, Déus, General, Pervivència, Pervivència en l'art | Etiquetat com a , , | 16 comentaris

La Teogonia d’Hesíode amb ¿Salseo Griego? de Pol Gise

Voleu conèixer la Teogonia d’Hesíode? Voleu aprendre, sense adonar-vos mitologia? Doncs, mireu “¿Salseo griego? de Pol Gise:

Sara i Noèlia
4t ESO Cultura Clàssica

Publicat dins de Déus, General, Herois | Etiquetat com a , , , | 1 comentari

Chill out de mites i art

De la mà de la directora del Museu Víctor Balaguer de Vilanova i la Geltrú, Mireia Rosich, tot seguit teniu els Chill out de mites i art duts a terme en el seu instagram durant el primer confinament per la pandèmia Covid-19.

Les amazones:

Les Sirenes:

Atena:

Persèfone:

El cicle dels Chill out de mites i art de la tardor 2020 de la Biblioteca Museu Víctor Balaguer se centra en les “Dones de l’Odissea”.

Circe:

Calipso, que va acollir a Odisseu després del seu naufragi, oferint-li la immortalitat i l’eterna joventut:

Penèlope:

No us perdeu el següent, Nausica!

Publicat dins de General, Personatges femenins, Pervivència, Pervivència en l'art | Etiquetat com a , , , , , , , , | Deixa un comentari

Cupido s’escapa del quadre de Rubens

“La festa de Venus” de P.P. Rubens

A l’aeroport de Brusel·les, Cupido s’escapa del quadre La festa de Venus, de P.P. Rubens, i en fa de les seves en un mapping, fet per l’estudi Skullmapping i dirigit per Filip Sterckx,. Ai, l’Amor!

Publicat dins de Arts, Déus, General, Pintura | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari