Ara que ja ha passat Sant Valentí (Ai, Cupido! Oh, Amor!) i que ja hauríeu d’haver llegit la segona part de Narracions de mites clàssics a veure si esbrineu quins referents clàssics hi ha en aquest curtmetratge realitzat per Simon Bau, Clémentine Choplain, Marie Ecarlat, Benoît Huguet, Julien Soulage.
CUPIDON from CUPIDON-LEFILM on Vimeo.
Aquest curtmetratge ens explica una breu historia còmica sobre el que fa en l’edat moderna el deu Cupido deu del desig amorós. Aquest mite fa un referent al personatge Eros d’Ovidi, Eros és un nen petit amb ales que llença fletxes a les persones per què s’enamorin.
Aquest mite té un origen grec, ja que els mites llatins prenen com a referència els grecs aquest no podia ser menys, a cupido sel representa com un nen, ja que representa la innocència de l’amor al principi i te ales, ja que representa la llibertat que tenim d’estimar a qualsevol persona que vulguem sense importar les distincions socials o racials.
Ara mateix a Cupido se li ha tret el seu paper com a deu i se l’ha rebaixat a espectacle, ja que les multinacionals han fet un negoci al voltant de la imatge del deu. Noies no us deixeu enganyar per les multinacionals, l’amor no va de roses ni bombons.
Un curtmetratge molt bonic i divertit. Fa molt bona combinació de la concepció actual de l’amor i la representació en la literatura Romana de cupido com un nen, fill de Venus i Mart, armat amb un arc i fletxes.
La representació de cupido en aquest curtmetratge s’adapta més a la versió grega del personatge com un adolescent i no tant com un nen trapella amb els ulls enventats, com ho feien els Llatins. Els atributs de cupido com les ales, per què l’amor et fa volar i l’arc i les fletxes, per què l’amor et crea una ferida, estan representats però la literatura Romana també el representa amb els ulls embenats, ja que l’amor és cec. Tanmateix, si es representa com un nen o com un adolescent cupido sempre fa i desfà al seu gust en temes d’amor i acaba fent mal als implicats.
Tot i l’origen romà del dia de Sant Valentí, la comercialització i capitalització de la celebració per part de les cultures anglosaxones fa que cada dia més persones ho celebrin però que també més persones ho consideren una cosa innecessària, ja que si estimes a algú no només ho has de demostrar un dia a l’any amb un munt de regals.
Salvete,
Un curtmetrage molt interessant. Ambientat en la ciutat de Paris (La ciutat de l’amor i la llum) Cupid, deu del desitg amorós, porta a terme la seva feina. Arc en mà, llença fletxes a parelles per a juntar-les en mutu amor. Distret pel vol d’una papallona, Cupid erra una fletxada i encerta dues fletxes en un noi, acabant aquest per enamorar-se de si mateix (Mite de Narcís). A continuació Cupid corre en una carrera contrarellotge per a treure-li una de les dues fletxes de sobre abans del fatídic destí que espera al jove “Narcís”. La representació de Cupid es basa en la nostre idealització del nadó amb ales, no porta els ulls envenats ni una torxa, suposo que si aparegués aquest últim algun espectador podria asustar-se (No és la seva representació habitual). La representació de l’arc amb les dobles fletxes és correcte.
Salve!
En aquest vídeo podem veure a cupido llençant fletxes a diferents persones perquè aquestes s’enamorin.
M’ha agradat bastant, ja que és divertit i la trama del vídeo és bastant original. Encara que jo ja l’havia vist m’ha agradat tornar a veure aquest curtmetratge.
Els romans van transformar a Cupido en un nen però amb els mateixos atributs, ja que es dedicava a fer una entremaliadura després d’una altra al voltant dels déus de l’Olimp. A més a més, Cupido, en ser un nen, enamora a la gent innocentment. I això és el que ens passa a les persones, quan ens enamorem diem que estem cecs i ens tornem innocents com els nens. En aquest curtmetratge es veu molt ben reflectida l’entremaliadura que ha dut a terme aquesta vegada, ajuntant a dues persones que no havien d’acabar juntes.
És un vídeo molt bonic i molt divertit en el qual podem veure com Cupido se’l fa responsable de l’amor.
Jo crec que San Valentí és un dia comercial, ja que si tu estimes a una persona, ho has de demostrar cada dia i amb fets, no en un dia i amb regals.
Aquesta data és d’origen romà encara que avui en dia es consideri més una data dels països anglosaxons.
En aquest curtmetratge, a Cupido se’l representa, en la versió grega, com un nadó o un adolescent com a significat de l’amor jove, ja que l’amor mai ha de morir, sempre està present, i utilitza l’arc i les fletxes per així enamorar a les dues persones. En la versió romana, a Cupido se’l representa de manera similar als déus Amor i Voluptas.
Salvete,
Un curtmetratge molt interessant que ens sitúa en un dia rutinari de Cupid. Aquest vídeo recull dos mites bastant importants, el del propi àngel de l’amor (Eros en la mitologia grega) i el de Narcís, personificant-lo el noi que, per error de Cupid, és apunyalat per dues fletxes del seu arc, fent que s’enamori d’ell mateix.
A partir d’aquest moment la història continua amb la persecució per part de Cupid al noi, doncs aquest segueix tots els reflexes que veu. Al final, el noi encantat veu el seu reflexe des d’un pont en un riu, una altra referència al mite de Narcís, doncs aquest també veu el ser rostre en l’aigua d’un estanc.
És bastant divertida la manera de veure el treball de Cupid d’aquest autor, com segueix els actes d’un nen al perseguir amb la mirada a la papallona en lloc de disparar la fletxa, com fa trampes i canvia la noia del papir a la qual s’ha d’enamorar el noi, definitivament, fa que Cupid sigui un nen amb una mentalitat infantil. M’ha agradat, la veritat!
Vale!
Bonum diem!
Penso que aquest cortometratge és una bona forma de expressar el dia de Sant Valentí i els seus referents clàssics, és una celebració tradicional de països anglosaxons, principalment és comercial, encara que molts pensen que sant Valentí es celebra des de fa poc i que va sorgir per l’interès dels centres comercials , però el seu origen bé a l’època de l’ Imperi Romà.
Sant Valentí era un sacerdot que, cap al segle III , exercia a Roma. Governava l’emperador Claudi II , qui va decidir prohibir la celebració de matrimonis per als joves.
El treball de Cupido, com veiem en el curtmetratge és juntar a un home i una dona, fer-los enamorar-se, ho fa per encarrec. Però Cupido, s’equivoca i li tira les dues fletxas al home, i al veures reflectit a sí mateix s’enamora d’ell.
L’amor porta coses bones com també moltes de dolentes, l’amor en excés pot acabar sent perjudicial per la parella.
Cupido és un nadó, ja que l’amor mai pot envellir, perquè s’acavaria, per lo tant Cupido és un nadó. En la mitologia grega, el personatge de Cupido és Eros, el responsable de l’amor, també el coneixian com el déu de la fertilitat.
A “Narracions de mites clàssics”, Cupido participa al mite d’Apol·lo i Dafne.
Cupido disparava fletxes a la gent per fer que s’enamorèssin.
En aquest mite, Cupido i Apol·lo competeixen per caçar la serp Pitó.
Apol·lo guanya contra Cupido, en venjança, li llença una fletxa a Febos Apol·lo perque s’enamori de la nimfa Dafne (filla del riu Peneu), que el rebutjarà i farà que sigui un enamorament molt dolorós.
Penso que el dia dels enamorats ”Sant Valentí”, és un día comercial, ja que els grans comercials l’utilitzen per guanyar més. Però també penso que és un dia diferent per celebrar amb la teva parella, i que no està de més celebrar-lo sense tenir que comprar res.
Bonum diem!
Aquest cortometratge m’encanta!Les imatges,els ninots,tot.El lloc on succeix ,Paris la ciutat del amor.El video ens situa en un dia rutinari de Cupid.
En certa manera, ens vol comunicar , que el amor s’ha de mantenir jove, per això el Cupid es un nadó.Que es tingui que mantenir jove no vol dir que persones grans no es puguin enamorar, com ja hem vist al principi del cortometratge.
No tots els amors són corresponents tampoc,com surt cap al final del video.
El treball de Cupido, com veiem en el curtmetratge és juntar a un home i una dona, fer-los enamorar-se, ho fa per encarrec. Però Cupido, s’equivoca i li tira les dues fletxas al home, i al veures reflectit a sí mateix s’enamora d’ell.En la mitologia grega, el personatge de Cupido és Eros, el responsable de l’amor, també el coneixian com el déu de la fertilitat.Jo crec que San Valentí l’han convertit en un dia comercial, ja que si tu estimes a una persona, ho has de demostrar cada dia i amb fets, no en un dia i amb regals.molts pensen que sant Valentí es celebra des de fa poc i que va sorgir per l’interès dels centres comercials , però el seu origen bé a l’època de l’ Imperi Romà.La representació de cupid en aquest curtmetratge s’adapta més a la versió grega del personatge com un adolescent i no tant com un nen trapella amb els ulls enventats, com ho feien els Llatins.
En el cronometratge es presenta a Cupido com un adolescent (perquè l’amor no envelleix
mai), el qual llença fletxes a les persones perquè s’acabin enamorant deien que era un nen trapella perquè feia ferides amb l’amor sense consciència, era un nen immadur. Els seus atributs més significatius de Cupido són les ales (per poder volar i ajuntar els enamorats) els ulls tapats (l’amor és cec) i porta un arc amb fletxes.
L’amor en el cronometratge fins hi tot torna boig a Cupido i fa molts errors i provoca molt mals per exemple en l’amor no correspost, quan cupido en el cronometratge dispara dues fletxes a la mateixa persona aquest s’enamora d’ell mateix,aixo representa un dels mites de les metamorfosis d’Ovidi, el mite de Narcís que tant donzelles com nois s’enamoraven d’ell a causa de la seva bellesa, però ell rebutjava les seves insinuacions i era insensible als requeriments amorosos de les nimfes. La que més l’estimava era Eco, la qual havia disgustat Hera (legítima esposa de Zeus) i per això aquesta l’havia condemnada a repetir les últimes paraules de tot allò que se li digués. Eco va ser, per tant, incapaç de parlar a Narcís del seu amor, però un dia, quan ell estava caminant pel bosc, va acabar apartant-se dels seus companys. Quan ell va preguntar “Hi ha algú aquí?”, Eco va només respon repetint les últimes paraules de Narcís Incapaç de veure-la, amagada entre els arbres, Narcís li va cridar, Eco va sortir d’entre els arbres amb els braços oberts. Narcís cruelment es va negar a acceptar el seu amor i la nimfa, desolada, es va ocultar en una cova i allí es va consumir fins que només va quedar la seva veu. Per a castigar Narcís,Nèmesi, la deessa de la venjança, va fer que s’enamorés de la seva pròpia imatge, reflectida a les aigües d’una font. En una contemplació absorta, incapaç d’apartar-se de la contemplació de la seva pròpia imatge, va acabar llençant-se dins les aigües. Al lloc on el seu cos havia caigut, va créixer una bella flor, que va fer honor al nom i la memòria de Narcís.
L’amor mou el món fa be i també fa mal, i de vegades ens enamorem de la persona incorrecte perquè Cupido dispara fletxes sense pensar per exemple en la ultima part del cronometratge Cupido fa enamorar el noi de la noia equivocada de la qual ja hi està enamorat un altre. En fi és un món molt gran on només Cupido te les armes.
Salve!
Aquest es un video molt interesant i molt divertit. Mai havia vist un video tan original. M’ha sorprés molt com han intentat representar l’amor amb París, que es diu que es la ciutat de l’amor. I també simbolitza molt el carrer on se suposa que pasa l’acció: el carrer Cupidon.
En aquest cortometratge es poden observar molts referents del mite de cupido. El cupido del video simbolitza Eros, el fill de la deesa de l’amor. També simbolitza que els encarregs que rebeix Eros eran enviats per la seva mare i quan no volia ocupar-se d’aquests, la mare li enviava senyals desde el cel. Llavors, obligat però sense ganes cumplia el seu ”treball”.
Al video es veuen dos tipus d’amor: el que es corresponent i instantani, que s’enamoren els dos, i quan el noi que s’enamora d’ell mateix que es veu com l’amor moltes vegades pot ser dolent (quan gairebé cau de l’edifici).
Un altre referent es com fan a cupido un nen petit, aquest fet simbolitza l’amor. Perqué l’amor mai pot ser vell perqué si s’envelleix significa com que l’amor mor, per això cupido es petit.
Bonum diem!
M’encanta la realització i la caracterització del curtmetratge, el qual em sembla molt original i bonic. És una bona manera de donar-nos una resposta a perquè segons de quins relacions no funcionen i d’altres si, encara que jo personalment no em crec gaire aquesta explicació.
En aquest petit vídeo es representa a Cupido com a un nen petit perquè ha de ser jove i petit ja que si envellis i moris, no podria enamorar-se la gent, tot i que jo l’he vist com a un personatge d’aparença física com a un nen però mentalment per tal i com es pren el seu treball és com un adult, tot i que no deixa de ser irresponsable, despres de que els romans el transformessin en un nen, que no deixava de fer entremaliadures al voltan dels deus de l’Olimp. Despres de la transformació Cupido continua tenint els mateixos atributs com les ales, perquè l’amor et fa volar, et fa sentir en el cel, l’arc i les fletxes, perquè l’amor et fa ferides, fa mal tot i que sigui pur i vertader.
Com he comentat abans Cupido es un nen que no deixa de fer entremaliadures, i en aquest petit vídeo es veu com acaba aparellant a dues persones que no han de estar juntes,un amor impossible per dir-ho d’alguna manera i aquesta historia d’amor, acabara malament perquè no son dos persones que estiguin predestinades a enamorar-se.
Aquest personatge tan entremaliat es famós a “ Narracions de mites clàssics”, participa al mite d’Apol•lo i Dafne, Cupido y Apol•lo fan com una mena de competència per caçar la serp Pitó, qui acaba guanyant és Apol•lo, i a mode de vengança Cupido llença una fletxa a Apol•lo perquè s’enamori de Dafne, un ninfa filla del riu Peneu, pèro no li llença una fletxa a Dafne, de forma que Apol•lo patirà per un amor rebutjat.
Per al meu parer el dia de Sant Valentí , és un dia que en aquest segle es celebra per el comerç i per recaudar una mica de diners, més dels habituals.
Vale!
Aquest cortometratge fa referencia a Eros d’Ovidi (els romans es van encarregar de convertir a cúpido en un nen), aquest és un nen petit amb alés que s’encarregà de llençar fletxes a la gent per a què s’enamori. Aquest comet un error clavant dos fletxes a la mateixa persona i s’enamorà d’ella mateixa, aconsegueix treure-la i li llença a una donà que no era la indicada.
És una forma divertida de veure la feina que fa aquest per a què la gent s’enamori a l’hora que les persones estan com predestinades a estar juntes.
Amb tot aixó han fet una comercialització al voltant d’aquest deu grec, aprfitant el 14 de febrer el famos dia de Sant Valentí. Aquest dia no s’utilitza per recordar la historia sino per vendre el màxim de productes possibles, la meva opinió es que no fa falta regalar res aquest dia sino demostrar-ho durant tot l’any.
Bonum diem,
Aquest es un curtmetratge que em sembla molt bonic, interessant i original, es veu que està molt ben fet i els personatges m’agradan molt. Esta cituat a Paris, la ciutat de l’amor, Cupid, aquest mite fa referencia al personatge Eros d’Ovidi un nen petit amb ales que llença fletxes a la gent per què s’enamorin, era el Deu de l’amor, o el desitg amorós. Té un arc a la mà, i llença les seves fletxes per juntar a les persones amb amor. En un moment, es distreu per una papallona i amb aquesta distraccio acaba tiran dues fletxes a un noi, i el noi, s’enamora de ell mateix.
Cupid esta representat com nosaltres ens l’imaginem avui en dia, en nen petit amb ales, crec que vol representar que l’amor et fa sentir diferent, com en un altre món, però aquest món també pot tindre moments dolents, i la innosencia que podem arribar a tindre en el moment en que ens enamorem realment, que ho donem tot per una sola persona.
Jo crec que Sant Valentí, amb el temps s’ha anat convertint en un dia, en el que els comerços aprofiten, perque la gent compri mès, algunes persones pot ser encara el veuen com un dia important per les persones enamoradas, però crec que avui en dia, ja no està tan present com abans, ja que abans era un dia molt mès important, i ara la gent ja no l’hi importa tant, ja que tot ho han convertit en un dia normal, un dia per gastar diners, l’amor es tindria que demostrar dia a dia, no nomès un dia en especial, perque sino, deixa de ser amor, es una cosa qe crec que tenim que tindre en compte.
Vale!
Salve !
Aquest curtmetratge és molt divertit i interesant, i a més es troba ambientat a la ciutat de l’amor, París.
S’hi representa a Cupido com un nen entremaliat, que s’encarrega de llençar fletxes a les persones perquè s’acabin enamorant ja que l’amor no és pot fer gran perquè ha de ser sempre jove, innocent i viu.
En un moment del vídeo, es veu com Cupido es distreu veient una papallona i encerta dues fletxes al mateix noi. Això va fer que el noi s’ autoenamorés veient el seu reflexa en el mirall, però al final ho arregla. Aquesta història està relacionada amb el mite de Narcís.
Els atributs de Cupido eren: les ales perquè representaven que l’amor et feia volar, els ulls tapats que significa que l’amor és cec ja que mai veiem els defectes de la persona estimada fins que la deixem, i finalment, l’arc amb fletxes.
Personalment, penso que el dia de Sant Valentí és un dia comercial perquè si tu estimes a una persona de veritat no s’ho has de representar en un dia donant-li regals, sinó s’ho has de demostrar tots els dies amb fets.
Vale….
Bonum diem!
Penso que aquest cortometratge és una bona forma de expressar el dia de Sant Valentí i els seus referents clàssics, és una celebració tradicional de països anglosaxons, principalment és comercial, encara que molts pensen que sant Valentí es celebra des de fa poc i que va sorgir per l’interès dels centres comercials , però el seu origen bé a l’època de l’ Imperi Romà.
Sant Valentí era un sacerdot que, cap al segle III , exercia a Roma. Governava l’emperador Claudi II , qui va decidir prohibir la celebració de matrimonis per als joves.
El treball de Cupido, com veiem en el curtmetratge és juntar a un home i una dona, fer-los enamorar-se, ho fa per encarrec. Però Cupido, s’equivoca i li tira les dues fletxas al home, i al veures reflectit a sí mateix s’enamora d’ell.
L’amor porta coses bones com també moltes de dolentes, l’amor en excés pot acabar sent perjudicial per la parella.
Cupido és un nadó, ja que l’amor mai pot envellir, perquè s’acavaria, per lo tant Cupido és un nadó. En la mitologia grega, el personatge de Cupido és Eros, el responsable de l’amor, també el coneixian com el déu de la fertilitat.
A “Narracions de mites clàssics”, Cupido participa al mite de Narcís, que tant donzelles com nois s’enamoraven d’ell a causa de la seva bellesa, però ell rebutjava les seves insinuacions i era insensible als requeriments amorosos de les nimfes.
Segons aquesta última història, la que més l’estimava era Eco, la qual havia disgustat Hera i per això aquesta l’havia condemnada a repetir les últimes paraules de tot allò que se li digués.
Eco va ser incapaç de parlar a Narcís del seu amor, però un dia, quan ell estava caminant pel bosc, va acabar apartant-se dels seus companys. Quan ell va preguntar Hi ha algú aquí?, Eco va respondre: Aquí, aquí. Incapaç de veure-la, amagada entre els arbres, Narcís li va cridar: Vine!. Després de respondre, Vine, vine, Eco va sortir d’entre els arbres amb els braços oberts. Narcís cruelment es va negar a acceptar el seu amor i la nimfa, desolada, es va ocultar en una cova i allí es va consumir fins que només va quedar la seva veu. Per a castigar Narcís, Nèmesi, la deessa de la venjança, va fer que s’enamorés de la seva pròpia imatge, reflectida a les aigües d’una font. En una contemplació absorta, incapaç d’apartar-se de la contemplació de la seva pròpia imatge, va acabar llençant-se dins les aigües. Al lloc on el seu cos havia caigut, va créixer una bella flor, que va fer honor al nom i la memòria de Narcís.
Penso que el dia dels enamorats ”Sant Valentí”, és un día comercial, ja que els grans comercials l’utilitzen per guanyar més. Però també penso que és un dia diferent per celebrar amb la teva parella, i que no està de més celebrar-lo sense tenir que comprar res.
Salve!
En aquest video podem veure al déu romà Cupido, Eros en grec, llençant fletxes per la ciutat de París. És en aquesta ciutat i no en una altre perque la capital francesa està considerada la ciutat l’amor.
Cupido no és l’únic referent clàssic que trobem al video, ja que fa una errada en un llançament i li clava dues fletxes al mateix home. Aquest home es veu a un mirall i s’enamora de si mateix, una recreació del mite de narcís. Cupido el persegueix per tot París intentant treure’l la fletxa i, com en el mite, el jove està a punt de morir pel seu amor a si mateix.
Finalment el déu soluciona la situació i el jove s’enamora d’una dona que passava pel carrer.
Vale!
Xaipe!
En aquest curtmetratge trobem al personatge mitològic Eros, Cupido o Amor en llatí. Ja el vam veure a quart, quan també havia passat recentment San Valentí, però ara que l’he tornat a trobar no he pogut evitar tornar-lo a veure perquè no el recordava del tot i a més, està molt ben fet.
Com ja he dit, trobem a Eros representat com a un jove alat que porta un arc i amb ell unes fletxes amb les quals pot fer que dues persones s’enamorin en el moment que ell les llença. Però, un dia comet un error: en comptes de disparar a una noia i a un noi perquè s’enamoressin, dispara les dues fletxes al mateix noi. Aquest simbolitza el complex de Narcís, un noi que segueix els seus reflexos i Eros el persegueix per tot París intentant treure-li la segona fletxa.
Finalment, acaba solucionant-ho i el jove Narcís acaba enamorant-se d’una noia.
Bonum diem,
El curtmetratge,en la meva opinió, està molt bé realitzat.
En el vídeo es veu a Cupido representat com un nen petit, que simbolitza que l’amor és jove i actiu, amb passió, en canvi, si fós un adult o un home vell no donaria la mateixa sensació, ja que està a prop de la mort i és com si s’acabés.Les ales simbolitza uns dels efectes que et provoca l’amor, et fa sentir com si estigués volant, en el cel. Les fletxes i l’arc representen la part dolenta de l’amor, perque encara que sigui bonic, vertader, apassionat, etc… Sempre hi ha una part que et fa patir i fa dolor, com la traició, el desenamorament, etc…
En el vídeo apareix el trball de Cupido: li encomanen que enamori a dues persones i ell ho té que fer. Llavors, un día qualsevol, es despista, cosa que no es extranya, ja queno deixa de ser un nen, i sense volguer dispara les dues fletxes a la mateixa persona. Durant un temps es veu com Cupido intenta arrencar una de les fletxes del noi per enganxar-se-la a la noia corresponent, i quan ho aconsegueix, la noia ha desaparegut. Aleshores, li clava la fletxa a una altra noia que passava per allà, però el que no sap es que aquesta jove sortirà en el pròxim encàrrec.
Cupido surt a les Narracions de mites clàssics, apareix en el mite d’Apol·lo i Dafne, el que passa en aquest mite es que Cupido i Apol·lo es “barallen” per la serp Pitó, i qui acaba guanyant és Apol·lo, Cupido vol venjança, així que li tira una fletxa a Apol·lo i fa que s’enamori de Dafne, que es un ninfa, la filla del riu Peneu, però Cupido no liva llençar la fletxa corresponent a Dafne per a que l’amor fos correspós, i amb tot això, Apol·lo serà rebutjat per Dafne.
Jo penso, que el dia de Sant Valentí a acabat sent un dia que molt comercial. Però no deixa de ser el dia dels enamorats, així que està bé que es celebri d’una manera diferent al dia a dia amb la teva parella.
Salve!
Salve!
Aquest cortometratge está ambientat a París, la ciutat de l’amor.
Apareix cupido, en forma de noi adolescent, per que l’amor no té edat, és viu. Trapella, desobedient, tal com és l’amor. Cupido està representat amb unes ales, ja que respresenta que l’amor et fa volar i es lliure.
Per altre banda Cupido porta unes fletxes, aquestes representen el dolor i el patiment que pot provocar l’amor amb el desamor, l’amor no correspós o la traició i el desengany.
En aquest video es por veure com Cupido està sentat en un terrat prenent-se un café amb cara de cansat i, a les hores, li arriba un pergamí amb uns encarrecs que ell, en principi no vol fer.
Primer tira dues fletxes a una parella ja gran, i s’enamoren. Amb aquest fet es vol demostrar que l’amor no té edat.
El següent encarrec que li donen es tracta d’una perella, peró al voler clavar la fletxa a la noia es distreu amb una papallona (com qualsevol adolescent faria) i li clava la fletxa al mateix noi al que ja li havia clavat, fent que el noi s’enamori d’ell mateix i començi una hitória d’amor no correspós. Cupido el persegueix per intenntar arrecar la fletxa de l’esquena del noi i arreglar les coses, peró és molt més dificil del que pensava fer que es desenamorés d’ell i es fixés en algú altre, fins el punt que Cupido ha d’evitar que es tirés d’un edifici al veure el seu reflexe i voler perseguir-lo.
Quan ho aconseguieix clava la fletxa a una altra noia, no la del encarrec i la dibuixa en el pergamí fent així que fos un amor correspós i s’enamoressin.
Personalment penso que el dia de Sant Valentí té un missatge molt maco darrere de l’explotació comercial que ha patit. Es un dia per demostrar a aquella persona com l’estimes o, fins i tot, fer saber tot el que sents cap a ella. No crec que calgui comprar i regalar coses per demostrar amor.
Bonum diem!
He vist pocs curtmetratges al llarg de la meva vida, però aquest és un dels més macos i entretinguts que he tingut el gust de veure.
Parla de Cupido i del seu atrafegat treball. Tots sabem de què treballa aquest individu i com és de difícil tractar amb l’amor tant de prop. Primer, ens presenta el seu ofici amb un amor correspost entre dos vells. Ho fa mitjançant un arc, que recorda a la antiguitat, recorda a un bosc bell i molt verd, ple d’animalons marrons i dolços que caminen lliures per tot arreu. Però no transcorre en aquest preciós bosc imaginari, sinó dins de París, la tant anomenada ciutat de l’amor amb la seva bonica i desitjada Torre Eiffel. Com que encara no era l’hora de plegar per al deu de l’amor, un altre encàrrec sorgeix i amb ell el tenir que matar d’amor amb la fletxa daurada a algú més. Però mai tot funciona bé, i és per això que clava dues fletxes a la mateixa persona, al mateix noi, tenint d’aquesta manera un efecte totalment diferent al originalment desitjat per el pobre i desesperat Cupido. Aquest, haurà de treure la fletxa al noi, que s’havia enamorat perdudament de sí mateix, per poder fer que s’enamori de la noia que s’indicava a l’encàrrec. A què ens recorda aquest fet? Recordeu el preciós Narcís i el seu mite? Recordeu, també, com va acabar de malament? Això és el primer que se’m va venir al cap quan vaig veure aquella situació. Em vaig imaginar mil escenaris diferents amb els quals podria acabar aquell curt vídeo sobre l’amor; per sort va acabar molt millor del què jo havia imaginat. Doncs bé, la nostre enamorada ànima de Narcís dins d’un cos diferent a l’original, no deixava de mirar-se i admirar-se, tot alhora, sense deixar d’estimar-se. Cupido estava realment desesperat, no podia fer veure que no havia passat res però tampoc podia aconseguir la fletxa… i mentre pensava això i s’embullava d’hipòtesis diferents que podrien fer-li aconseguir el daurat amor, el Narcís metamorfosat estava apunt de llençar-se per un alt edifici. Cupido va aprofitar aquest meravellós moment per treure-li la fletxa i, quan només faltava la noia per acabar amb aquell maleit encàrrec, la noia es va convertir en ho més important per la seva absència. Però clar, Cupido és molt intel•ligent, i ràpidament va dibuixar una noia que passava per allà en aquell moment i se la va llençar. Què irònic, no? L’amor no sempre surt com pensàvem, i d’alguna manera algú ens ha d’explicar les tràgiques histories d’amor que per desgràcia existeixen al nostre món. I semblava que ja havia acabat tot, però… què serà del pobre home que s’havia enamorar de la noia escollida per ser per ha Narcís? L’amor mai és senzill, ni just, ni fàcil. Per què hauria de ser-ho el reflex d’aquest? Bona pregunta que haurien de respondre les pel•lícules d’amor…
Salve!
Salve!
Eros es el que relacionem amb Cupido, i crec que aquest video es basatant animat i bastant bo i ajuda a etendre la dinàmica que ens vol transmitir, tant Ovidi amb Eros com l’història literal de Cupido. Crec que el fet de que dos persones acabin juntes es l’amor i la relació amb Cupido per a mi sempre ha estat genial.
Vale!
Salve!
Aquest vídeo el vam visualitzar a classe i em va semblar molt bonic i com una bona eina per aprendre els referents clàssics que té l’actualitat d’avui en dia.
Jo encara no he acabat de llegir la 2na part de Narracions de mites clàssics, però tot i així puc trobar al vídeo diversos referents com ara Cupido (Eros), Narcís…