El calendari de les competències bàsiques

Un any més la CEAPA (Confereración Española de Asociaciones de Padres y Madres de Alumnos) ha editat el calendari 2014 sobre competències bàsiques. En el que cada dia del mes hi ha una tasca lligada a una competència que dóna pistes als pares i les mares sobre quin tipus d’activitats poden realitzar per treballar a casa les competències bàsiques i d’aquesta manera complementar la feina del professorat a l’escola.

JClic. Problemes de seguretat amb el Java

Últimament ens estem trobant que les versions més recents de Java comproven que el codi de les aplicacions estigui sempre signat digitalment per una entitat reconeguda i el Java mostra un avís indicant que s’ha bloquejat l’execució del JClic.

Imatges dels avisos:

El codi del JClic està signat per l’Agència Catalana de Certificació. En cas que el vostre sistema Java no reconegui aquesta entitat, haureu d’afegir-la manualment seguint les instruccions que s’indiquen a aquesta pàgina.

Convertir ePub a PDF online

Molts del llibres electrònics que circulen per la xarxa estan en format ePub, que no pot ser llegit pels nostres ordinadors.

Amb l’aplicació ebook.online-convert podreu convertir, en uns instants, llibres en format ePub a PDF o viceversa i de forma totalment gratuïta.

Només haureu de cercar al vostre ordinador el fitxer i pujar-lo a lloc web. A continuació, clicarem el botó “Convert file”, esperarem i descarregarem el fitxer, clicant a sobre l’enllaç que ens faciliten.

El ratolí

Us oferim aquesta activitat per treballar la coordinació òculo-manual, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb el que els nostres alumnes podran adquirir destresa en la utilització del ratolí. En el cas de les tauletes, només caldrà que facin servir els dits.

Els nens i nenes hauran d’atrapar el ratolí, abans que s’amagui.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Competència digital a Primària

Han estat presentats els documents d’identificació i desplegament de les competències de l’àmbit digital per a les etapes d’educació primària. El document completa el currículum vigent en l’àmbit dels aprenentatges vinculats a les tecnologies digitals.

La competència digital comporta el desenvolupament de capacitats específiques, conceptuals, instrumentals i actitudinals per a assolir un ús eficient i responsable de les tecnologies digitals. Aquesta competència té també un caràcter transversal en la seva dimensió de tractament de la informació, fet que la relaciona amb totes les matèries del currículum.

Més informació

Guia d’aprofitament per a famílies i docents

A partir dia 8 de gener el canal Super3 de TV3 emetrà cada dia a les 12.00 la sèrie de dibuixos animats WordGirl en versió original i subtitulada en anglès i català.

La sèrie està adreçada a nens i nenes de 8 a 12 anys i té com a objectiu ampliar el contacte que aquests tenen amb l’anglès d’una manera lúdica i atractiva. WordGirl proporciona un model de superheroïna que valora les paraules i utilitza el poder del llenguatge per resoldre qualsevol situació.

WordGirl és la identitat secreta de Becky Botsford, alumna de 5è curs. WordGirl, procedent del planeta Lexicon, arriba al planeta Terra en estavellar-se la seva nau. Acompanyada del seu company fidel, el capità Huggy Face, WordGirl lluita contra els malvats amb el poder i la força del seu diccionari fent servir la paraula correcta en el moment precís.

WordGirl es podrà veure en el moment de la seva emissió o a través del web http://www.super3.cat, on els capítols estaran disponibles els set dies següents a l’emissió per poder-los descarregar i treballar en un altre moment.

La capsa de cartró

Un dia com avui, en el que els desitjos de molts nens i nenes del món s’han fet realitat, molts de nosaltres ens haurem parat a reflexionar sobre la bondat de certes joguines. De vegades, els objectes més senzills són els que proporcionen les estones de joc més profitoses.

Al vídeo podreu observar, com una simple capsa de cartró fa que el protagonista passi per un munt d’aventures apassionants. Molt similar al que potser han fet alguns dels nostres infants en rebre la seva súper joguina, al final s’ho han passat més divertit jugant amb la capsa.

L’escola del segle XXI

Fan falta els mestres ? Les noves tecnologies poden permetre que els infants aprenguin per sí mateixos? Un revelador experiment realitzat per l’especialista hindú en educació, Sugata Mitra ofereix sorprenents respostes a aquestes qüestions, que són comentades pel professor Jordi Adell.

Us animem a veure aquest vídeo titulat Escoles en el núvol i que es va emetre per la 2 de RTVE.

Sumem

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil i Cicle Incial, amb el que els nostres alumnes podran realitzar sumes, amb quantitats fins a 10.

Els nens i nenes podran realitzar sumes en horitzontal de manera directa o inversa i amb l’ajut de suport visual o sense.

L’objectiu és que els nens i nenes arribin a relacionar la quantitat de dits o de punts, amb el nombre que representen i al final no sigui necessari que comptin.

També podeu trobar publicat el joc de la mateixa col.lecció:

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Crea còmics amb LEGO

En el dia de Nadal, us volem presentar una eina amb la que podreu passar divertides estones aquestes vacances. Es tracta de LEGO CITY.

Aquesta aplicació permet crear de forma fàcil i, totalment gratuïta, còmics on els protagonistes són els personatges de LEGO.

Clicant a sobre del signe +, podreu accedir a l’espai d’edició, per començar a crear el vostre còmic

Un cop creat el nostre còmic, podem desar-lo a l’ordinador en format PDF o imprimir-lo.

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir a l’aplicació:

Frases

Us oferim aquesta activitat adreçada a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil i de Primer de Primària, on podran practicar l’escriptura i comprensió lectora de petites frases.

Les frases introdueixen un vocabulari molt bàsic, estan acompanyades d’il·lustracions i estan escrites en lletra de pal, per facilitar-ne la comprensió.

NOTA:Per tal de poder jugar correctament i sense problemes, haureu de clicar permanentment la tecla de bloquejar les majúscules i seguir el procediment habitual per a la col•locació dels accents.

Actualització a Genially:

Captura de pantalla del joc:

Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:

Vocabulari bàsic

Us presentem un interessant vocabulari bàsic publicat pel Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, especialment indicat per a l’alumnat nouvingut.

Són fitxes relacionades amb el vocabulari bàsic del carrer, la casa, el cos, la roba, el supermercat, el centre de salut i d’escola i que contenen imatges de paraules usuals, curtes i fàcils de llegir.

I les nenes…, a què juguen ?

Ara, que arriba el moment de satisfer la llarga llista de desitjos dels nostres infants, ens hauríem de plantejar un cop més la possibilitat de regalar joguines no sexistes, que desenvolupin les seves capacitats intel•lectuals.

Aquest vídeo ha aconseguit, en poc menys d’un mes, un gran nombre de visites i ens mostra unes nenes que es diverteixen al un joc d’enginyeria.

L’anunci, que trenca tòpics, ha avivat el debat a les xarxes socials sobre el paper de les dones en els camps de la tecnologia i l’enginyeria.

Suma

Us oferim aquesta activitat de suma adreçada als curs de P-5. Les quantitats arriben fins el 9.

Els nens i nenes hauran de completar les magdalenes, segons el resultat de cada suma. A continuació, hauran d’escriure el total de l’operació i comprovar que ho han fet bé.

NOTA: El personatge del gosset està pensat per poder eliminar les magdalenes, en el cas que n’agafin de més. També es pot utilitzar per premiar, els que facin bé una suma, podran donar-li una magdalena al gos.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

InfantilApps

Us volem donar a conèixer un nou projecte del grup Genmagic es tracta d’InfantilApps.
InfantilApps és un projecte amb la finalitat principal de creació de recursos interactius aplicables en l’àmbit de l’educació infantil. Aquest projecte està obert a la participació també de mestres, pares i educadors en general. Neix del treball col•laboratiu entre els autors de Genmagic i GEIM (Gestió d’escoles infantils municipals de Silla) amb l’especial col•laboració de Marta Juan Nogueroles.

Objectius

  • Creació d’aplicacions interactives per a tauletes (apps) i PC.
  • Recollida de propostes de docents per a la creació d’aquestes aplicacions.
  • Investigació la interactivitat usuari-dispositius digitals (tauleta, PC, mòbil. . .)
  • Estudi de les competències bàsiques en l’àmbit de l’educació infantil.

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al lloc web:

Generador de lletres amb Letterplayground

Letterplayground és un generador de lletres espectaculars, amb les ràpidament podreu crear divertits rètols per posar a les aules.

Els nostres petits també passaran una divertida estona composant i desxifrant paraules i petites frases. També els farà il·lusió veure com queda el seu nom amb els diferents tipus de lletres.

Tant senzill com escriure la paraula o frase desitjada i clicar el botó “Generate Ransom Note”, si no hem quedat satisfets, només haurem de clicar e sobre de “Change letter”, per obtenir un altre sorprenent resultat.

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir a l’aplicació:

Restes

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil i Cicle Incial, amb el que els nostres alumnes podran realitzar restes, amb quantitats fins a 10.

Els nens i nenes podran realitzar restes en horitzontal de manera directa o inversa, amb l’ajut de suport visual.

A continuació, una altra activitat de la mateixa col·lecció:

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Làmines de conversa

Us presentem un interessant material de conversa publicat pel Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, especialment indicat per l’alumnat nouvingut.

Mostren escenes que permeten treballar gran quantitat de vocabulari de manera contextualitzada. Els arxius contenen vuit làmines (carrer, casa 1, casa 2, cos i roba, supermercat, centre de salut, escola i rellotge) optimitzades per imprimir en format din A3 (aconsellable) o din A4.

També poden ser d’utilitat en les classes d’idioma.

Sumes

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil i Cicle Incial, amb el que els nostres alumnes podran realitzar sumes, amb quantitats fins a 10.

Els nens i nenes podran realitzar sumes en horitzontal de manera directa o inversa, amb l’ajut de suport visual.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Més de 3.000 llibres gratis !!!!

La Red Municipal de Bibiotecas de Sevilla posa a disposició dels ciutadans un catàleg de 3.001 llibres electrònics per descarregar de forma gratuïta. Només hem d’arrossegar els llibres que desitgem i al moment es descarregaran al nostre ordinador en format comprimit “zip”.

Clica a sobre de la imatge, per tal d’accedir al lloc web:

Material de lectura

Us presentem un interessant material de lectura publicat pel Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, especialment indicat per l’alumnat nouvingut.

Lletres de cartró per confegir paraules i frases senzilles. Caldrà imprimir, retallar i plastificar més d’un exemplar.

Abecedari amb paraules de referència que ajuden a aprendre i recordar fàcilment cadascuna de les grafies i els sons de la llengua, relacionant-los amb una paraula ben senzilla i comuna.

Símbols d’ús freqüent que és important aprendre a llegir i interpretar correctament, encara que no vagin acompanyats de paraules.

Absurds

Des del blog en ofereixen un recull de divertides imatges amb situacions absurdes.

Podreu treballar els següents objectius, sempre adaptant-los al ritme del nen/a:

  • La comprensió: ha de captar el que veu a les il•lustracions.

  • La rapidesa mental: com més ràpid contesti, més habilitat mental té.

  • L’atenció: com més atent a les imatges que veu, serà més fàcil respondre adequadament.

Clica a sobre la imatge, per tal d’accedir-hi:

L’armari de la castanyera

Us oferim aquesta activitat de la castanyera, adreçada a l’alumnat dels primers curs d’Educació Infantil. Ajudarà als nostres infants a agafar domini del ratolí. També aprendran a relacionar les parts del cos, amb la peça de roba adient.

Els nens i nenes passaran una bona estona vestint la castanyera. Li hauran de posar la camisa, la faldilla, el davantal, el mocador i el mocador. Poden triar entre les diferents peces que hi ha als penja-robes o als calaixos.

Si no estan satisfets amb la peça triada, la podran tornar a l’armari (abans de posar-li a la castanyera).

Actualització a Genially:

Captura de pantalla del joc:

També podeu gaudir amb les següents activitats, relacionades amb la festa de l’1 de novembre i publicades en aquest blog:

Visita el nostre PADLET, per tenir totes les activitats publicades a mà. Accedeix des del menú superior activiJocs o bé clicant a sobre de la imatge:

Manual de grafomotricitat

Vicente Molinero ens ofereix el següent Manual de Grafomotricitat ha estat elaborat amb la finalitat de servir de material per a l’aprenentatge i/o suport de la reeducació grafomotora. La seva intenció és purament orientativa i serveix com a complement del material utilitzat a l’aula.

La composició del contingut del Manual de Grafomotricitat ha estat dividida en dos senzills blocs: un marc teòric i un marc pràctic. Respecte al marc teòric, en el següent material s’ofereixen una sèrie de recomanacions i consells. Pel que fa al marc pràctic, es proposen i ofereixen un conjunt d’activitats imprimibles per a l’aprenentatge i desenvolupament de la destresa de mans i dits, de la coordinació visomotora i de la Grafomotricitat (traços rectes, corbs i figures geomètriques); totes elles ordenades de menor a major complexitat per garantir una correcta evolució seqüenciada de l’aprenentatge psicomotor de l’alumnat.