Monthly Archives: març 2014

Una nova biblioteca escolar a la Ribera d’Ebre

L’escola de Rasquera ha iniciat el projecte de Biblioteca Escolar implicant a tot el claustre amb la formació puntedu del catàleg Epergam, l’organització dels nous espais de Biblioteca d’Aula i noves activitats de dinamització de la lectura, algunes compartides des de la seva participació al Seminari de Biblioteques Escolars de la Ribera d’Ebre.

Felicitats per engegar aquest nou camí que afavoreix la lectura dels xiquets i xiquetes des de l’escola amb la implicació de les famílies i la relació amb l’entorn.

Aquí us presentem la seva mascota i el seu nou bloc amb les activitats de biblioteca:

la bruixeta de la biblioteca

Matinal de Biblioteca Escolar a Saifores

Dissabte 15 de març va tenir lloc aquesta activitat formativa que parteix del Seminari de Biblioteca Escolar Marta Mata del Baix Penedès.

matinal-212x300Després de la taula rodona amb experts que ens van situar l’estat actual de la biblioteca escolar, es van presentar diferents projectes sobre l’obra El Petit Príncep. 

Es va de posicionar el rol educatiu i social de la biblioteca escolar, fent un balanç positiu encara queda un bon camí per a fer i molts reptes evidents.

Una bona base parteix d’un treball en equip dins el centre, d’una planificació a llarg termini dins el projecte educatiu de centre i de fer xarxa amb l’entorn, amb un suport imprescindible de l’administració que ha de començar a desplegar decrets i articles legislatius, a més de reconèixer clarament la figura del coordinador-responsable de la biblioteca escolar com a pilar indispensable, així com l’estreta col·laboració amb la Biblioteca Pública i els Serveis Educatius-CRP.

Recull del projecte interdisciplinari al cicle inicial de l’escola Rubió i Ors de Reus sobre el Petit Príncep al seu bloc:

PetitPrincep

 

 

La biblioteca de l’escola de Ferreries de Tortosa ens obri les seves portes

blocFerreries

Una visita a la biblioteca de l’escola de Ferreries guiada per la seva coordinadora Mª José Giné, ens dóna una visió general d’una bona biblioteca escolar oberta a l’entorn.

Per a les escoles que engeguen la seva biblioteca és un bon referent.

Si volem aprofundir en les activitats que realitzen dins els tres àmbits del PLEC podem mirar la seva pàgina web:

bibFerreriesAct

 

Un pla de biblioteca escolar en marxa a Benissanet

La coordinadora de la Biblioteca Antoni Nat de Benissanet, Lourdes Solé, va presentar la seva biblioteca escolar, engegada fa 3 anys amb espais moderns, nou bloc, catàleg Epergam, noves col·leccions i noves activitats, però també amb una llarga història al darrera, al Seminari de Biblioteques Escolars de la Ribera d’Ebre.

Una petita biblioteca que inicia el seu pla, amb la implicació de tot el professorat i la comissió de biblioteca de ZER.

Un PLA DE BIBLIOTECA que comença a fer camí cap al PLA DE LECTURA.

La seva mascota TONET, les seves cartelleres de personatges, racons de lectura, escriptors i llibres recomanats, la dinamitzen aquests darrers cursos.

Destacaríem la seva col·lecció local sobre l’autor Artur Bladé i Desumvila, així com el seu article fixe dedicat a la Biblioteca Escolar dins la revista escolar EL PORTAL, que exemplifica la seva directa relació amb l’entorn proper i la seva comunitat educativa.

Podeu consultar el seu bloc: http://blocs.xtec.cat/bibliotecaescolarantoninat/

BibliotecaBenissanet