Segons un estudi   de la  Universitat de  Northwestern (Illinois, EEUU) i  que  es publica al  darrer número  de la  revista Plos One, han  investigat els  beneficis  de la música i  han  arribat  a  diverses  conclusions. Algunes  són per exemple, que  les  persones  grans  que  han  rebut una  educació  musical tenen  molt  més  desnvolupades les  capacitats auditives i  la  memòria que  les persones  que no  han estudiat  música;  a més,  la  formació  musical ajuda  a mantenir aquestes  capacitats en  millor estat  davant  els  efectes  de l’envelliment.

cantigasdesantamariapanpipes

Els  resultats han  demostrat que els músics  que  començaren  sobre els  9 anys a  tocar  un instrument, i  que  segueixen  assajant gran  part  de la  seva  vida, superàren  en totes  les capacitats mesurades : memòria  auditiva, memòria visual  i  de processament temporal  auditiu que  el grup control  de no-músics, excepte en  memòria  visual en la  que  els  resultats  foren  iguals  en els  18 músics que en  els altres  17 individus.

musica

Segons  els investigadors, les eines de  treball  dels músics  són la memòria, la  capacitat  auditiva i  el sistema  nerviós. Al  treballar  amb  ells,  es  desenvolupen i  s’aguditzen  més  que  en la  resta  de les  persones.

El Dia de l’Epilèpsia

“L’ascensió del gran mal”, una dissecció de l’epilèpsia en vinyetes.

06:15h | Laura Albor

“Un acercamiento a esta obra maestra del cómic en el Día Nacional de la Epilepsia“.

Epiléptico, la ascensión del gran mal

Pierre-François Beauchard o millor,  David Bva  tenir  una infància marcada per  la  por: tenir epilèpsia.  A partir dels cinc  anys va  viure  la  “mort  i  la  resurrecció”  del s eu  germà, i  ell va  viure  esperant  que un  dia  li  passés  a  ell.  El  seu  germà  s’allunyava  cap un  enorme  cim  anomenat  epilèpsia.

La malaltia,  els  continuus  viatges, la  recerca  per un  mal incurable van insipirar l’obra  de  David B.

Malgrat  tot,  el  llibre no solament el conforma  l’epilèpsia, també  recrea un món imaginari, on  el  cadàver  del seu  avi pren

17 de Maig. Dia d’internet

Avui  se  celebra el  dia mundial  dedicat  a internet. Com no  podia  ser  d’altra  manera, ara que  existeix un  dia  per  cada celebració, i encara  ens  falten  dies:  doncs  moltes rememoracions  coincideixen.

Aquesta  xarxa que uneix, però també  fa  discrepar; que avora  persones  i  també  les  allunya commemora avui, com  si  diguéssim, el  seu  Sant, la  seva  festivitat.

Doneu  una  volta  per  www.diadinternet.org

Veureu  quins  actes  fan  per  celebrar-ho  i  sobretot, al www.diadinternet.org/muro   els  drets  dels  internautes, on també  hi  podreu  participar.dia-de-internet