La veu dels alumnes. Les tortugues
Avaluació: Les tortugues
Hem avaluat aquest projecte fent una observació continua de tot el procés. Ha estat una avaluació al llarg del trimestre i s’ha basat, principalment en la observació de l’alumne. S’ha tingut en compte diversos aspectes com la participació, la implicació, les estratègies utilitzades per arribar al producte final i l’elaboració d’aquest. S’ha treballat de forma transversal englobant la majoria de les àrees de coneixement (matemàtiques, llengua, medi, plàstica i TIC).
OBJECTIU ACONSEGUIT!
Els alumnes de 1r han aconseguit l’objectiu plantejat en un inici: han creat un aquaterrari per a que hi visquin les dues tortugues.
D’altra banda, els alumnes de 2n han dissenyat
Tant un grup com l’altre han hagut de realitzar un pressupost consultant catàlegs i informació que han trobat per Internet. Això els ha permès saber quina despesa econòmica suposava la creació dels dos productes finals.
Els nens i les nenes de 1r, després de fer el pressupost, han pogut anar a comprar-ho a la botiga del poble.
Els alumnes de 2n van trucar a la botiga per demanar els preus dels materials que no apareixien al catàleg. També van fer diferents maquetes amb el disseny de l’estany que serà construït el curs vinent.
Avaluació del projecte. La Terra: un planeta habitable… fins quan?
Ja que el projecte engloba totes les àrees que es tracten des de la tutoria (català, castellà, matemàtiques i medi), s’ha fet un quadrant per cada alumne amb les competències pròpies de cada àrea. A mesura que ha anat avançant el trimestre i gràcies a l’observació continuada de les aportacions i el treball diari de l’alumnat, s’ha anat omplint aquesta graella amb el grau de competència que han anat demostrant els els nens i les nenes en cada apartat.
És important destacar que en cap cas s’ha valorat el resultat final, si no tot el procés i la implicació de l’alumnat per arribar-hi.
També cal mencionar que l’avaluació de les diferents àrees no ha estat únicament condicionada pel projecte, ja que com vam comentar a l’apartat de ‘Implementació’, s’han respectat algunes sessions dedicades a l’expressió escrita, comprensió lectora i càlcul mental com a tals.
Com ho hem avaluat?
L’avaluació d’aquest projecte l’hem anat fent al llarg de tot el procés. Ha estat una avaluació continuada basant-se en la observació de l’alumne. S’ha tingut en compte diversos aspectes com la participació, la implicació, les estratégies utilitzades per arribar al producte final i l’elaboració d’aquest.
Com a valoració final a aquest projecte podem dir que els alumnes s’han concienciat sobre el fet que cal un canvi en l’actual model que planteja el Zoo, més respectuós amb els animals i el medi ambient i orientat al coneixement de les espècies i el seu hàbitat.
Producte final P4 Salvem el Zoo
Aquí queda recollit tot el procés que hem seguit per arribar a la creació del nostre zoo. En aquesta presentació us podeu fer una idea de com ha evolucionat la classe de p4 fins arribar al producte final.
Que han dit els alumnes?
La nostra escola
Som les mestres del cicle mitjà de l’escola Joan Juncadella de Sant Vicenç dels Horts.
A la nostra escola treballem mitjançant projectes des de que comença l’escola a P3 i també fem ambients fins a primer de primària.
Quan arribem a 2n de primària deixem de fer ambients però continuem fent projectes. Els nostres projectes tractem sobre el nom de la classe, els continguts que hem de treballar al coneixement del medi social i natural…
A partir del cicle mitjà fem menys projectes i per això que les mestres d’aquest cicle estem fent formació per poder continuar treballant mitjançant els projectes, perquè sabem que d’aquesta manera aprenen més, estan més motivats, és més divertit…
Els nens i nenes de 3r de primària han estat treballant el nostre poble mitjançant un projecte que tenia com a títol: On visc? Aquí us deixem una foto del producte final.
Què necessitem per viure a Sant Vicenç dels Horts?
Tot va començar amb aquesta pregunta: “Què necessitem per viure a Sant Vicenç dels Horts” i, amb aquesta imatge (una ciutat incompleta).
L’alumnat va completar aquesta imatge amb tot allò que creia que havia d’haver en una ciutat per poder viure en ella de la manera més còmoda possible. A la vegada, van sortir molts dubtes sobre com funcionava una ciutat. Dubtes que van anar desapareixen al llarg del projecte.
Abans d’acabar l’article, cal dir que aquest projecte es va dur a terme a una classe de 3r de primària per treballar tots aquells continguts associats al poble dins de l’àrea del coneixement del medi social. Aquests continguts també es van treballar des d’altres àrees: llengües catalana i anglesa i, educació física. A més a més, la nostra escola disposa de SIEI i, la col·laboració de la seva especialista va ser de gran ajuda per atendre la diversitat.