I dels altres temes, què en farem?

Pel que fa a les altres preguntes que no han estat triades, es decideix recollir-les i atendre-les en un altre moment i d’altres maneres.

Un mestre de l’escola que té molts coneixements sobre la màgia els hi va fer una conferència sobre l’existència o no de la màgia.

I una nena de la classe va fer una conferència i un experiment sobre l’altra qüestió pendent de respondre sobre els volcans.

Acotem temes

De les 11 preguntes que queden escullen una cadascú i finalment reduïm a 4 les preguntes. Es reuneixen en grups en funció de la pregunta que han triat. Preparen arguments per intentar convèncer els altres que triïn la seva pregunta. Exposen els seus arguments als altres i, tot i això, no arriben a cap acord.

Després de debatre sobre com ho podem fer per escollir una pregunta de manera justa i que tothom se senti bé arriben a la conclusió que cal votar.

Després de la votació el tema que surt és “com vivien a la prehistòria”.

Grup que dóna arguments per defensar la pregunta que volen investigar.

 

Continuem triant

En aquesta sessió han triat individualment una pregunta a investigar, s’han marcat les triades i, al final, aquelles que no s’han triat les hem descartat. Alguns nens i nenes no han triat la seva pròpia pregunta perquè han trobat més interessant la d’un altre company.

Les preguntes que han quedat seleccionades són les següents:

Com es neteja l’aigua? Quin va ser el primer volcà? Com es deia? Existeix la màgia? Com era el món als anys 40? Qui va crear les lletres? Com és el procés de l’aigua de la pluja? Qui i quan es va fer el Vaticà? Qui va inventar els llapis, colors,..? Com és per dins la lluna? Quina va ser la primera escola? En quin any va ser el big bang?

Què volem saber?

Avui la Susana, tutora de 3r A, ha proposat als alumnes que pensin allò què els agradaria saber, investigar i descobrir. L’única consigna que els ha donat és que havien de ser coses molt concretes i plantejades en forma de pregunta. Després d’un temps de reflexió individual han fet la posada en comú. D’entrada els ha costat entendre que no podien plantejar temes generals i la tutora els ha guiat per a què concretessin en preguntes.

Les preguntes que van sortir són les següents:

Com es neteja l’aigua? Quin va ser el primer volcà? Com es deia? Com es va crear l’univers? Com es van crear les plantes? Quines van ser les primeres maquines? Existeix la màgia? Com era el món als anys 40? Qui va crear les lletres? Com va existir el primer ésser viu? Com és el procés de l’aigua de la pluja? Com es formen els núvols? Per què el cognom del pare va primer? Qui i quan es va fer el Vaticà? Qui va inventar els llapis, colors,..? Com es va formar el sol? Quin va ser el primer aliment? Com és per dins la lluna? Quina va ser la primera escola? Un llop pot salvar persones? Com d’una llavor petita pot sortir un arbre? En quin any va ser el big bang? Qui fa formar les paraules? Qui va inventar el violí? Com es va crear la terra? Qui va crear la tinta dels bolis? Com era la gent a la prehistòria? Quants anys fa que es va crear l’univers?

A la propera sessió caldrà consensuar allò que volem investigar.

 

Com ho farem?

No dediquem un horari exclusiu a projecte. En principi hi dediquem les sessions que podem segons la setmana i les diferents circumstàncies. (Ara per exemple estem amb St. Jordi…)

Ho fem en diferents hores, com que no tenim un horari marcat tant poden ser hores de Medi, com de català, de música…

En principi en aquest projecte hi intervenim la tutora, la mestra de música i la d’anglès.

A les hores amb la tutora treballem tant de forma individual, com en parelles o en petits grups. S’han fet diferents grups segons interessos, els que volien ser càmeres, els especialistes en fotografia, efectes de so, guionistes, maquillatge i vestuari…En aquest cas els grups són heterogenis ja que els han fet ells segons els seus interessos, es faran experts en un tema. De tota manera tots farem d’actors. També treballen en parelles o individualment responent preguntes que ens vam plantejar sobre el cinema. Les parelles també són heterogènies per tal que es puguin ajudar.

Les activitats les dissenyem entre tots i decidim què volem fer. De tant en tant fem una aturada per anar posant coses en comú, com hem de continuar i poder resoldre dubtes. En principi farem una autoavaluació seguint una rúbrica senzilla que hem consensuat. També es farà coavaluació per tal de veure com ho han fet els diferents grups que s’han especialitzat en un aspecte concret. I entre tots avaluarem el producte final que és la pel·lícula.

Ens presentem!

Hola a tothom!

Som l’escola Miquel Martí i Pol de Sant Feliu de Llobregat i aquest curs ens hem adherit a la Xarxa de Competències Bàsiques. Som una escola de doble línia. En el grup impulsor som 21 mestres de 28 membres del claustre. Entre els membres del grup hi ha mestres dels diferents cicles.

Primer de tot, hem decidit començar per fer un projecte a una classe de 3r i en el grup impulsor hem decidit que fossin els mateixos alumnes qui decidissin quin projecte volien fer. En les properes entrades us explicarem com va evolucionant el projecte.

Fins aviat!

Comencem el projecte!

El Projecte que farem a 5è és sobre el cinema. Quan escollim tema pel projecte alguns alumnes plantegen preguntes i altres proposen temes. Al principi surt una llista molt llarga, llavors fem una primera tria argumentant per què volem continuar amb aquell tema o per què no. Quan queden pocs temes fem que ho comentin amb les famílies i donin arguments a favor o en contra.

En aquest cas ens van quedar tres temes dels quals, amb una votació final, vam escollir el cinema. Era un tema que agradava a tots els alumnes. Els altres dos temes agradaven a la meitat de la classe aproximadament.

S’han engrescat molt amb el tema de gravar una pel·lícula. Cadascú fa un paper important: guionista, director, tècnic llums, maquillatge… ens hem dividit per grups segons interessos. Hi haurà uns actors principals, però tots sortiran en un moment o altre fent de secundaris o extres.

La motivació és important ja que tots podran estar en l’elaboració i fer d’actors. La veritat és que ha enganxat a tothom de la classe.

Vam fer unes sessions on ens plantejàvem què volíem fer, què volien aprendre…

  • Aprendre el procés per poder fer una pel·lícula
  • Adquirir coneixements sobre el món del cinema: actors, tipus de pel·lícules, història del cinema…
  • Aprendre a treballar en equip
  • Gravar una pel·lícula
  • Disseny cartell/trailer
  • Respondre preguntes sobre el món del cinema
  • Manualitats: claqueta, decorats…
  • Veure els gèneres de pel·lícules que hi ha
  • Conèixer la vida d’alguns actors o actrius
  • Contactar amb algun actor/actriu (entrevista)
  • Pel·lícules: recomanació, pel·lícules més famoses, escenes clau…

 

Quan vam parlar d’avaluació vam decidir fer una rúbrica senzilla i vam pensar que sobretot el producte final tindria un pes important.

FEM D’EXTRES!

Quina casualitat! Fa uns dies va venir a l’escola una ex-alumna que està estudiant un Grau Superior de Comunicació Audiovisual i va demanar permís a l’escola per poder fer una part de la gravació aquí. Van venir a explicar-nos la sinopsi del curt i un altre dia van venir a gravar.

La història va d’un nen que té una gran relació amb l’avi. Cada dia el va a buscar a l’escola fins que un dia no apareix. Finalment descobreixen que l’avi té Alzheimer.

L’Èric és el protagonista, un nen molt simpàtic que de seguida es va fer amic de tots nosaltres i a més tots i totes vam poder fer d’extres! Va ser una tarda molt emocionant. L’equip era d’unes 8 o 9 persones. Vam poder veure el director en acció, els actors, les llums, la càmera… Això ens ha de servir per poder fer molt bé la nostra pel·lícula.

LLUMS, CÀMERES I …ACCIÓ!

Benvinguts i benvingudes al projecte de la classe de 5è Leonardo Da Vinci.

Aquest trimestre hem començat a fer el projecte del Cinema. Vam estar fent propostes i després d’algunes discussions i argumentacions ens vam quedar amb tres temes: Les olimpíades, el Japó i el Cinema. Vam portar els temes a casa, i havent parlat amb les famílies vam fer una última votació i finalment ens vam decidir.

Estem en una fase inicial, vam fer propostes i preguntes, vam proposar-nos uns objectius… El nostre objectiu principal però, és poder filmar una pel·lícula.

Hem començat fent un treball per parelles per saber quins tipus de gènere té el cinema. Hem buscat informació individualment sobre algun actor o actriu. Hem fet grups per repartir-nos les diferents feines que hi ha a l’hora de gravar una pel·lícula. Ara tenim grups de càmeres, dos directors, guionistes, tècnics de so i llum, tècnics de maquillatge i vestuari…

Cadascú va aportar una idea per al guió i després vam estar tota una tarda per decidir-nos i donant noves idees. Ara les guionistes tenen molta feina. Però tenim sort, tenim uns quants guions originals d’una sèrie de tv3 per poder veure com s’escriu un guió de veritat.

Molts hem portat llibres i fins i tot una claqueta!

Hi ha molta feina, però estem molt engrescats!

El cinema a l’escola Castell Ciuró

La nostra escola està situada a un barri apartat del centre de Molins de Rei. És una escola de doble línia pràcticament.

En aquests moments som 27 mestres dels quals 16 formem part del grup impulsor. Les sessions ens estan servint molt com a eina de reflexió sobre la feina que fem i com la podem millorar.

El projecte que documentarem serà el que s’està duent a terme a 5è, sobre el Cinema.