Els animals a 2on: Producte final

Tenim un producte final grupal i un altre individual.

L’individual serà un portafoli on es recull tota la feina que han elaborat durant el projecte.

El producte final grupal serà un mural on explicaran als seus companys tot el que saben de l’animal escollit.

Per tal de preparar la seva exposició se’ls hi dóna un guió mitjançant la graella d’avaluació que tindran la resta de grups i la mestra.

Avaluem el nostre projecte: Com és el nostre barri

A partir de les diferents pautes d’observació ( graelles autoavaluatives i rúbriques que omplirem els mestres mitjançant l’observació dels diferents mestres que passen per l’aula per tal de valorar el funcionament del treball cooperatiu) avaluem el projecte des del seu inici. D’aquesta manera es podrà corregir les dificultats que es puguin trobar per tal de considerar l’avaluació formativa com una part dels aprenentatges dels nostres alumnes.

Respecte al producte (lapbook) s’avaluarà per una banda la técnica artística dels dibuixos i l’organització i distribució de la informació en l’espai blanc establert.

Dins dels grups cooperatius de treball s’utilitzaran graelles per portar a terme l’autoavaluació i la coavaluació.

A més, al final del projecte s’utilitzarà tota aquesta informació per realitzar una sortida on cada grup haurà de conduir la resta de Companys pel trajecte més adient entre dos llocs d’interès treballats al barri.

?

?

?

Quin tipus d’animals hi ha? a 2n.

Tot va començar amb una conversa després de les vacances d’estiu. La tutora va explicar el seu viatge a l’Argentina i tots els animals que va veure. I és dels animals va ser el tema que més va interessar als alumnes. A partir de les preguntes que van sorgir sobre els animals les tutores van extreure la possibilitat de treballar com a projecte el tema. Però era massa ampli així que van seleccionar uns punts a treballar: reproducció, comunicació, alimentació, hàbitat, com són?

Per detectar les idees prèvies, els nostres alumnes van fer la classificació lliure a partir de diferents fotos d’animals. Van organitzar una activitat per diferenciar els animals en vertebrats i invertebrats.

A partir de les preguntes que han sorgit hem estret uns punts a treballar:  reproducció, comunicació, alimentació, hàbitat…

Cada grup treballarà aquests punts amb un animal vertebrat diferent: mamífers (lleons marins), aus (tucà i pingüí), peixos (suburí), amfibis(granota) i rèptils(llangardaix).

Vam establir els objectius conjuntament amb els nostres alumnes i es van copiar en una graella per tal de saber en tot moment el que hem d’aprendre i treballar mitjançant el nostre projecte.

Al final del projecte faran una autoavaluació per tal de saber si han assolit els objectius que ens vam proposar.

 

Metodologia: Els animals de 2on

S’han fet grups heterogenis, que s’han d’identificat amb un nom i un logo que han inventat.

Cada grup s’ha repartit els càrrecs (coordinador, secretari, material i ajudant del coordinador) i han format la seva carpeta.

Per arribar a la recerca els hi vam preparar un document on hi havia uns enllaços per poder entrar i buscar la informació.

Cada grup disposa d’un “netbook” per poder fer la seva pròpia recerca.

La informació trobada es recull en un llibret individual (una carpeta d’aprenentatge/ portafoli) que serà el producte final.

Cada dos o tres sessions es fa una posada en comú, per veure el punt en què es troben i els problemes que han sorgit.

 

Els animals: Implementació

Els mestres hem fet una selecció del material de consulta, perquè els nens encara són petits per fer aquesta selecció.

Els hi hem donat un document on hi ha enllaços de vídeo i presentacions, a més a més dels llibres de consulta que han portat els mateixos alumnes a classe.

Cada alumne omple una base d’orientació, on escriuran tota la informació que han recollit durant aquella sessió i allò que han après.

Cada dues sessions fem una posada en comú on tots els grups expliquen que han après i les dificultats que hi han trobat.

A partir d’aquí recolliran informació d’aquest animal, per d’exposar-la al grup classe.

 

Comencem el Treball de Síntesi!

Avui els alumnes de 1r ESO han començat el seu Treball de Síntesi.  Aquests dies hauran d’elaborar una revista presentant diferents aspectes de la seva ciutat.

També han anat de sortida al Parc de Can Vidalet, on els han explicat que la colònia  que hi ha de ratpenats a l’Hospitalet controlen les plagues de mosquits,  facilitant d’aquesta manera la qualitat de vida d’aquesta zona a l’estiu.

PLANIFIQUEM PARTÍCULES

El concert de Cantània ens dóna el tema per poder fer un projecte multidisciplinar. Vàrem començar a partir de gener.

LLENGUA-MEDI

Partint d’una notícia relacionada amb un meteorit es realitza un mapa conceptual del Sistema Solar.Per anar introduint els diferents conceptes de l’esquema es va relacionant amb els 10 poemes  de la Cantata de Partícules.

Visionat de dos vídeos per entendre el tema.

Es treballa el text poètic arran de la lletra de les cançons.Les sessions de Llengua i Medi són les utilitzades per desenvolupar -ho.

MÚSICA

Paral.lelament a l’àrea de Música es treballa  l’aspecte musical i preparació del concert. Com a cloenda , es fa un concert a l’escola per als alumnes de 4rt i 5è  amb la projecció de l’audiovisual de les cançons.

VISUAL I PLÀSTICA

Murals explicatius del micro i macro cosmos

Per realitzar l’atrezzo de la representació es programa fer-ho a l’àrea visual i plàstica .

MEDI ( Science)

Es treballa els planetes en anglès fent un minimural explicatiu dels seus trets característics.

INFORMÀTICA

Audiovisual— Realització d’un video de dues  de les cançons de la Cantata per part dels alumnes amb el  programa  movie maker.

Informàtica— Realització codis QR

 

 

 

La veu dels alumnes: com influeixen les plantes en el nostre dia a dia?

Son els mateixos alumnes els encarregats de cercar i seleccionar la informació a partir dels interrogants que s’han plantejat sobre les plantes.

D’aquesta manera són els seus interessos els que els motiven a investigar sobre les plantes i les seves implicacions. També, ells mateixos han sigut els encarregats de explicar als companys el resultat de les seves investigacions argumentant les pròpies opinions i contrastant-les amb les dels altres.

Producte final: Com influeixen les plantes en el nostre dia a dia?

Amb tota la informació obtinguda s’elabora un power point de cada grup, adjuntem totes les informacions i com a resultat final ens trobem amb l’elaboració d’un power point fet per les investigacions de cadascun dels alumnes. De manera experimental els alumnes han observat el creixement de les llavors segons les condicions ambientals i com aquestes influeixen en el nostre dia a dia.