Un estudi ha revelat que els transgènics provoquen cinc vegades més càncers a les rates

L’estudi s’ha publicat a la revista “Food and Chemical Toxicology” i es tracta de la primera gran investigació sobre la toxicitat dels productes transgènics que s’ha fet fins ara. La recerca ha revelat que rates alimentades durant dos anys amb un tipus concret de blat de moro transgènic, conreat al Canadà i dissenyat per resistir un tipus d’herbicida, han desenvolupat fins a cinc vegades més tumors que unes altres rates alimentades amb blat de moro no modificat. En les rates femella els tumors apareixen sobretot a les mames i en els mascles, al fetge i als ronyons.

A Josep Lluís Domingo, del laboratori de Toxicologia de la Universitat Rovira i Virgili, i l’editor europeu de la revista que ha publicat l’estudi, no l’han sorprès els resultats: “És un assumpte que s’ha portat amb relativa lleugeresa, no s’ha portat tan rigorosament com es fa amb qualsevol altre producte comercial que arriba al consumidor, i ja hi havia la sospita que un dia o altre apareixerien alguns resultats d’aquest tipus“.

A França, la publicació de l’estudi ja ha fet que el ministre d’Agricultura reclami una revisió dels protocols europeus.

Stéphane Le Foll, ministre d’agricultura, ha dit: “Demanarem a les autoritats europees que modifiquin els protocols d’autorització i que els facin molt més estrictes que els que hi ha en vigor. Han de tenir en compte els riscos reals d’aquest tipus d’organismes modificats genèticament.”

El tipus de blat de moro transgènic que s’ha utilitzat té prohibit el conreu a Europa però no la importació ni el consum.
La Comissió Europea ja ha demanat a l’Agència Europea de Seguretat Alimentària que analitzi a fons els resultats de la investigació.

(Vés a la notícia complerta…)

Sóc Llicenciada en Ciències Geològiques (UB) i, actualment, professora de Biologia i Geologia a l'INS Julio Antonio de Móra d'Ebre des del setembre del 2014. Abans, he estat cinc cursos a l'INS Terra Alta. També he treballat al Berguedà, Barcelonès, Anoia, Osona i Baix Camp. He estat sis cursos exercint de professora de Tecnologia en diversos instituts del Baix Llobregat. En total són uns 30 anys d'experiència en diversos llocs i disciplines. El 2010 vam crear el Blog Rosalind Franklin des del Departament de Ciències de l'INS Terra Alta i, actualment, està "en custòdia compartida" entre Ins Terra Alta i Ins Julio Antonio. Allí s'hi exposen tot de materials de Física, Química, Biologia i Geologia que treballem amb els alumnes o altres notícies d'interès relacionades amb les ciències. A més, per continuar la divulgació i l'apropament amb els alumnes, el 2013 es va crear la pàgina de Facebook Geologia 4t d'ESO, i més tard la pàgina Rosalind Franklin Blog per la divulgació de la Biologia. També ens trobareu a Instagram RFranklinBloc i Twitter (RFranklinblog i Geologia 4t ESO). "Qui s'atreveix a ensenyar mai pot deixar d'aprendre" [J. Cotton]
Aquest article ha estat publicat en Biologia, Ciències per al món contemporani. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.