Apareixen al Pallars Jussà els fòssils d’una nova espècie de tortuga

Restes de la tortuga prehistòrica 'Polysternon isonae' trobades al Pallars Jussà. ICP

Un equip de paleontòlegs han descobert en un jaciment del municipi d’Isona i Conca Dellà, al Pallars Jussà, les restes fossilitzades d’una nova espècie de tortuga que va conviure amb els dinosaures i que sembla que es va extingir amb ells, al final del període cretaci.

Els investigadors responsables de l’excavació, procedents de l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont a Sabadell (ICP), del Museu de la Conca Dellà (MCD) i de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), han batejat la nova espècie com a Polysternon isonae. Els detalls de la investigació s’han publicat a la revista Cretaceous Research.

Antiga plana costanera

El Prepirineu de Lleida és una zona molt rica en fòssils de dinosaures de fa entre 65 i 70 milions d’anys, tant restes d’ossos, com ous i petjades. El que avui és un territori muntanyós era llavors una plana costanera oberta cap a l’oceà Atlàntic, amb un clima tropical molt més càlid i una vegetació abundant en què es podien trobar fins i tot palmeres. Era un ric territori habitat no només per dinosaures, sinó també per cocodrils, peixos i una llarga infinitat d’espècies. Les seves restes, resguardades durant milions d’anys sota la terra i les roques, estan sortint a la llum gràcies a les campanyes d’excavació que des de fa alguns anys es porten a terme a la zona.

(Continua llegint l’article…)

Aquest article s'ha publicat dins de Biologia, Ciències de la Terra i del Medi Ambient, Geologia i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.