19.- Silenci davant del dolor.-

En aquest món

existeix el dolor

El dolor dels qui pateixen una malaltia i dels qui conviuen amb la persona malalta. Enguany la Marató de TV3 és sobre el càncer.

El dolor dels pares i de les mares que també són persones i a vegades també ens equivoquem

El dolor dels qui sofreixen la violència física, verbal i/o no verbal

El dolor dels qui corren riscos a vegades innecessaris en espais de violència verbal, no verbal…incitadores d’altes provabilitats de reaccions violentes físiques.

El dolor dels qui per culpa d’un, dos, tres o més. S’estigmatitza tot un col.lectiu sigui raça, treball, edat, poble, ciutat, nació…

El dolor que pateixen les persones pels errors dels altres

El dolor dels qui han errat i no volien fer-ho

El dolor de les víctimes ignocents que passen, sense saber-ho,  per un lloc d’alt risc i són atacats injustament.

Però si una cosa és segur, nois i noies (alumnes) no podem perdre mai els nostres papers, com tampoc mai els vostres pares i les vostres mares mai han de dimitir del que són i els heu d’ajudar, així també els professors i les professores no podem deixer mai de donar exemple, que creixerà amb el vostre.

L’Evangeli diu: “Qui no erra mai que tiri la primera pedra”

Però tenim un camí a seguir:

Començar cadascú a corregir els nostres propis errors

sentir en el propi cor, el silenci

i demanar el perdó.

En silenci escoltem el cant dels ocells     de Pau Casals

Clica: https://www.youtube.com/watch?v=qKoX01170l0&feature=fvwrel

Si falla pots provar aquest: https://www.youtube.com/watch?v=COR3lMXKAfg

Sempre el Camí de la Pau és la Pau

Cooppel

Quant a Cooppel

Tot sobre els Talents Cooppel. Nucli central de la pràctica creativa i cooperativa. Els aprenentatges segons la seva contextualització, la seva constructivitat i la seva cooperació, amb el suport dels treballs en xarxes i de les tècniques d'aprenentatges cooperatius aplicades en el territori en aprenentatge servei voluntari social de Reus, el Camp de Tarragona, el Priorat i la Ribera d'Ebre (RECTEPRE)