11.- Prevenció de la salut.-

El programa RETOMEMOS ( en català REPRENEM-HO) adreçat a alumnes de 3er d’ESO, amb continuïtat a 4art ( en el proper curs), Com veureu, forma part d’un projecte educatiu mésampli, on hi ha també blocs temàtics sobre la vessant AFECTIVO-SEXUAL, ADDICCIONS, CONVIVÈNCIA I PARTICIPACIÓ. En aquest enllaç trobareu una explicació del programa,així com un petit tall d’una de les històries que, tal i com hem comentat, en el disc del que disposaria el/la tutor/a, té l’opció de visionat en català.

T’adjunto també l’enllaç del programa CLASSE SENSE FUM. Tal i com hem parlar, es pot implementar a 1er i a 2on d’ESO. I, a diferència d’altres programes on es recomana que esdugui a terme en totes les classes d’un nivell, en tractar-se d’un concurs, es pot presentar un grup classe sol, no caldria que totes les línies fessin la fase concurs.
Com hem dit, el nostre complement educatiu com a Equip, serien dues intervencions dins l’aula ( la primera en el 2on trimestre i la segona, a principis del tercer trimestre; sidecidíssiu ja que voleu fer el programa, sempre es podrien avançar les sessions, fent la primera al 1er trimestre, i la segona al segon trimestre).

T’adjunto també les propostes per a 4art d’ESO i Batxillerat ( aquesta darrera perquè li puguis fer arribar al Francesc Tarragona).

T’envio també la informació de l’exposició guiada que, entre el 5 i el 16 de novembre hi haurà, al vestíbul de l’Oficina Jove del Tarragonès , FEBRE DE DIVENDRES NIT. Ditaexposició consta de dotze plafons que proposa als seus visitants participar en una sortida nocturna virtual, éssent protagonistes d’un joc de rol que els enfronta a situacions on sónpresents l’alcohol i altres drogues, la conducció de vehicles i les relacions sexuals. L’objectiu és promoure un procés de reflexió al voltant de diferents conductes de risc. La durada dela visita seria d’1 hora, per grup classe. L’exposició està dinamitzada per l’agent de salut de l’Oficina Jove del Tarragonès ( Lluís Romero) i per l’educadora social de l’Equip dePrevenció en l’Àmbit de les Drogues ( Claustre Dasca). Aniria adreçada a alumnes entre 16 i 18 anys. Si estéssiu interessats, feu-m’ho saber el més aviat possible, o via mail otelefònicament, tot fent constar els dies i/o hores que us aniria bé la visita ( preferiblement poseu dos-tres dates possibles).

Un cop hagueu fet la valoració de la proposta formativa, us agrairíem ens féssiu arribar el més aviat possible una proposta amb possibles dates d’implementació, per a amotllar lademanda a la nostra agenda.

Per qualsevol altra cosa, no dubteu en trucar-nos.

Marisa Cerrillo

Claustre Dasca