19.- Planificació general del PAT ESO. Visites externes a l’hora de tutoria.-

A.- Planificació general del PAT. ESO i de les visites externes a l’hora de tutoria.

Curs 2012-13

Notes:

Sobre l’horari i nombre de grups per nivell d’ESO: L’horari de tutoria setmanal consisteix en una hora. L’hora de tutoria (H.T.) dels nivells primer i segon de l’ESO es porta a terme els dimecres lectius de 13, 30 h a 14,30 h.- I els nivells tercer i quart de l’ESO es porta a terme els dilluns lectius de 13,30 h. a 14,30 hores. De forma prioritària el temps de les sessions amb visita externa ha de ser d’una hora com a màxim. Podent segons el cas sessions de mitja hora.  Sobre els grups: Primer ESO Quatre grups. Segon ESO Quatre grups. Tercer ESO Cinc grups. Quart ESO Cinc grups . Total ESO: 18 grups.

Sobre les abreviacions: Els núm. entre parèntesi signifiquen els nivells d’ESO recomanats. 01T,02T 0 bé 03T es refereix al trimestre primer, segon i/o tercer del present curs.

I.- (1,2,3,4). En general per a tots els grups i nivells.-

La campanya de la Marató de TV3 com a eix transversal dels nivells ESO. Primer trimestre.

L’HT anterior es treballaran uns punts i a la sessió de la visita externa l’alumnat podran entrevistar a la persona visitants. A l’HT posterior trurem conclusions.

II.- Més específic per nivells i trimestres.

1er ESO.-

01T.-  Classes sense Fum (tot el curs). Calendari de visites mira la pàgina clicant a: http://blocs.xtec.cat/patmf/24-calendari-de-visites-en-suport-a-classes-sense-fum-c-s-f/

Sinergies en la igualtat d’oportunitats (A.10 i 24-X),(B.31-X i 07-XI), (C.14-21 XI) i (D,28-XI i 05-XII) són dos hores seguides en dos setmanes–  Educació viària teòrica: Divendres, 16 de novembre.  Tot en un sol matí A.09-10 hores, B. 10-11 hores, C. 11,30-12,30 hores i D. 12,30 a 13,30 hores.

02T.- Bicicletes. 23-01-13 Consell Comarcal del Tarragonès. Guàrdia Urbana (educació viària).- Simuladors educació viària de la Guàrdia Urbana, tot en un sols matí, divendres 15 de febrer, 9 -10 hores A, 10,11 hores B, 11,30-12,30 C, 12,30-13,30 D.

03T.-

2on ESO.-

01 T.- Classes Sense Fum (totl’any) . Alcohol i Societat (pendent de rebre els ajuts presupostats). Proposta als Mossos d’Esquadra d’unes xerrades sobre les xarxes socials. Esperant resposta

02 T.- Ciclomotors dies 12 i 13 de febrer. Consell Comarcal del Tarragonès

03 T.- Prevenció de drogues.

3er ESO.-

01 T.- Situacions de risc per als joves (Mossos d’Esquadra). Grup i data A.15-X, B.22-X, C.29-X,D.05-XI i E.12-XII.

02 T.- Salut (Prevenció de drogues. Cannabis). Taller de fotoprotecció solar.

03 T.- Orientacions per a escollir matèries del curs següent.

4art ESO.-

01 T  Testimonis de voluntariat (FCVS). Encara a concretar.

Suport Vital Bàsic (SVB): Dies 22 d’octubre, 29 d’octubre i 5 de novembre per fer la teòrica de SVB. A les 13:30 Sala Miró   Dos grups cada dia.  Respecte a la part pràctica confirmen els dies 12 , 19 i 26 de novembre 10 i 17 de desembre. Necessitem l’aula ordinària i una aula adjacent per a la pràctica. Un grup cada dia. Millor Vídeo 01 i vídeo 02.

02 T   Treball de Recerca i Orientació:  I després de l’ESO què faig?

03 T                  Idem.

Al final de les sessions es prega fer una petita valoració de la mateixa, segons els criteris de contingut, objectius, competències bàsiques, motivació, metodologia, aspectes a millorar (què has trobat a faltar, què ha sobrat, com podriem millorar en una nova ocasió).

B.- Ofertes obertes per estudiar la seva viabilitat:

– Generalitat de Catalunya Taller de la Dona  3er i 4art ESO    Carme Carrasco.-

– La Guàrdia Urbana de Tarragona. Xerrades puntuals.-

Oscar Romero: Migracions, deute extern, comerç just, experiències de viatges al tercer món, un altra món és possible, violació dels drets humans, consum responsable, globalització, cultura de l’aigua, objectius del mil.lenni per al desenvolupament, ètica en els mitjans de comunicació(1,2,3,4).

– Mossos d’Esquadra: Prevenció de conductes discriminatòries (3,4).

– Ajuntament de Tarragona:  4art ESO Emprenduria (generar idees, coaching, marqueting digital) i salut alimentació i sexualitat (1,2,3,4), diversitat sexual, SIDA  i violència de gènere (2,3,4).

– Sinergies. Igualtat de gènere. (1,2). Ajuntament de Tarragona.

Gràcies a les institucions, als seus professionals i a les persones qualificades que fan possible aquest suport a la tutoria del nostre institut:

Comité Oscar Romero Tarragona i Reus Fundación de Alcohol y sociedad Fundació Alcohol  i Societat