Com més talent cooperatiu, més “Pau” local i a tot el món.-

Més llibertat, més confiança, més responsabilitat.-

Sota el talent cooperatiu personalitzat participarem en 2016 en quatre premis:

– Mans Unides

– ONCE

– Ensenyament de la Fundació Cercle d’Economia i Fundació La Caixa

– Premis Federico Mayor Zaragoza de centres educatius

El nostre logo de Talent Cooperatiu Personalitzat (Talent Cooppel) ha estat escollit  el dibuix d’una alumna de 1r ESO C del concurs de la Marató TV3, 2015

 

Relació de col·laboracions, participacions i cooperacions en l’entorn social i cultural motivador del curs 2015-16:

I.- En les xarxes socials:

1.- Col.laborem en Facebook en el grup públic: TarraCooppel. El Talent Cooppel EMOCIONA a Tarragona . https://www.facebook.com/groups/654324374583244/

2.- Estem en algunes activitats al grup privat obert al món: Cooppel. Les Martines i els Franquesos. INS. Oficial.-   https://www.facebook.com/groups/291411830962964/

II.- En premis on som finalistes d’àmbit cultural i social:

3.- En el present curs 2015-16 donem suport moral al projecte Talent Cooppel Federal als premis de la Federació d’Ateneus de Catalunya(F.A.C.).

http://www.ateneus.cat/premis/

4.- Participarem en els premis Federico Mayor Zaragoza 2016, que organitza l’Associació d’Amics i Amigues de la UNESCO de Tortosa.

http://unescotortosa.cat/

5.- En altres participacions per a la motivació del nostre alumnat:

-Participem en els premis UNICEF, en el seu concurs d’idees 2017.

http://www.enredate.org/

– En el projecte “Adolescencia y Tu”.

http://adolescenciaytu.es/

– En el concurs “Descobrir el talent” de l’ONCE.

http://www.concursoescolaronce.es/el_talento.html?lang=catalan

http://www.mansunides.org/ca/observatorio/concurs-clipmetratges-escoles

– En els vídeo.clips del projecte Mirades i empresa i voluntariat de la Federació Catalana de Voluntariat Social de Tarragona.

http://voluntaris.cat/serveis/mirades/

– En el festival clipmetratges de Mans Unides.

http://www.mansunides.org/ca/observatorio/concurs-clipmetratges-escoles

– En la fira de tardor del Talent Cooppel 2016 sobre produccions d’entrenament lúdic i exhibició de jugades, partides i partits Talent Cooppel a Tarragona.

Més info:   info@cooppel.org 

Foto superior: Professionals visitants externs cooperants amb les tutories i del nostre pla d’acció tutorial (PAT).

Aquesta web https://blocs.xtec.cat/patmf està confeccionada i gestionada pel professor J.M. Ferran, gràcies  amb la col·laboració de les tutories d’ESO i l’equip docent implicat en el Pla d’Acció Tutorial i tot el personal de la comunitat educativa cooperant com les famílies entre altres persones i entitats.

Per a més “info” sobre el   Talent Cooppel.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Esperem que aquest bloc “patmf” sigui del teu interès.-

Plantejament del nostre Pla d’Acció Tutorial (P.A.T,).-

Contacta’ns.  Ajudem. Amb tota la teva Llibertat.-

– Infermeria: Tots els dimarts a partir de les 11 del matí fins a dos quarts d’una.

– Servei d’Orientació Educativa: EAP. El primer i tercer dimecres pel matí de cada mes

– Bústia del Servei de Mediació Escolar

Escriu a:    info@cooppel.org

Cooperació pel diàleg, pel joc i pel compromís amb les persones.

En cas d’urgències:

 

Nou . Clica a sota:

http://blocs.xtec.cat/impuls/2013/03/20/les-iniciatives-que-impulsem/

 +INFO

La web del nostre institut:  http://www.institutmartifranques.com/nova/

La finestra de la participació del nostre institut

http://blocs.xtec.cat/patmf/19-la-finestra-a-la-participacio-dins-de-linstitut-i-dins-de-la-nostra-web-oficial/

Jocs Mediterranis Tarragona 2017

Web de Tarragona 2017

NOU A SOTA.

Tot seguit el darrer article publicat.

Els articles són periòdics i de suport tècnic al PAT del nostre institut.- 


Publicat dins de General | Deixa un comentari

152.- Maria Cinta Castelló a l’institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona.-

– Dilluns dies 25 d’abril i 02 de maig presentació a 4t ESO del seu segon llibre, a l’institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

151.- El català Mn. Dr. Joan Baptista Manyà, els Talents Cooppel i les opinions de la comunitat i de nois i noies a la fase final.-

http://blocs.xtec.cat/patmf/2016/03/15/150-passem-la-fase-provincial-del-concurs-sobre-el-talent-que-organitza-la-once/

Avui dia 23 de març ens comuniquen els centres que passen a la fase estatal: sant Rafael, Eladi Homs i Antoni Sabater.

http://www.concursoescolaronce.es/ganadores.html#form_ganadores

Seguint col·laborant en el concurs sobre el talent de l’ONCE 2016, tindrem temps fins el 23 d’abril per completar l’informe final de l’institut i cooperants que consistirà en:

1.- Reunions de debat parlamentari a les aules: El dilluns dia 18 i el dimecres dia 20 d’abril i pel divendres, a l’hora del pati, dia 22 d’abril en motiu de sant Jordi (dissabte, 23-04-16) llegirem un petit manifest a la Biblioteca o a la Sala Miró.

2.- Recollida d’aportacions i d’opinions al voltant del Talent per part de la comunitat escolar i educativa, a partir de:

2.1.- Les fonts:

A.- El mateix concurs de l’ONCE 2016. http://www.concursoescolaronce.es/?lang=catalan

B.- Tot considerant l’estudi psicològic del “Talent” publicats en dues parts 1936 i 1948, del català Mn. Dr. Joan Baptista Manyà, fill de Gandesa (1884) i mort a Tortosa (1976).

http://www.tinet.cat/portal/sheet-show.do?id=51010&ch=6

https://ca.wikipedia.org/wiki/Joan_Baptista_Many%C3%A0_Alcoverro

C.- El concepte dels Talents OASIS Cooppel com a campanya d’interès general i públic.  www.cooppel.org 

Parlarem dels Talents a Tortosa el dia 08 d’abril http://blocs.xtec.cat/anims/245-causa-cooppel-fa-homenatge-a-la-figura-de-mn-doctor-joan-baptista-manya/ i a Lleida el dimecres dia 8 de juny on esmentarem el manifest del Talent del nostre institut.

En nostre manifest del Talent serà enviat a l’ONCE i a la UNESCO i es farà difusió junt amb altres col·laboracions en els mitjans de comunicació.

2.2.- Les opinions de tota la comunitat educativa: del professorat, de l’alumnat, dels pares i de les mares i de l’entorn social i cultural educatiu les persones en general, dels professionals i dels responsables de les entitats i dels recursos culturals.

Què és per a tu tenir talent?  Conèixer a alguna persona amb talent? Com pots col.laborar en descobrir i desenvolupar el teu propi talent i els dels altres?

Què opines sobre l’estudi del talent del Mn. Dr. Manyà?

Què penses fer davant les propostes de la Causa Cooppel per la Pau, 2022?

Publicat dins de General | Deixa un comentari

150.- Participem en el concurs sobre el Talent que organitza la ONCE.-

Estem convidats a col.laborar en la Declaració pel Foment del Talent i les Capacitats Diferents en l’Aula”

Madrid, 15 de marzo de 2016

Nuestro nombre es Laura y Miguel y gestionamos el Concurso Escolar de la ONCE y su Fundación. En primer lugar queremos daros las gracias por formar parte del Concurso ONCE. Sin vosotros, nada de esto sería posible.

Ahora que habéis descubierto el talento queremos ir un paso más allá, pero para eso necesitamos vuestra colaboración.

¿Cómo? Construyendo juntos la “Declaración por el Fomento del Talento y las Capacidades Diferentes en el Aula”. Y ese el motivo por el que os hemos elegido. Por vuestra gran involucración en el concurso y alta participación.

¿Que os pedimos? Tan sólo escribir una reflexión de máximo 250 caracteres (incluyendo espacios).

Como propuesta sería estupendo que hicierais una por cada aula que ha trabajado el tema y que entre todos decidierais cuál es la que mejor recoge la esencia del concurso de este año. De esta manera, podremos decir que nuestra declaración se ha construido entre todos. Si por el contrario creéis que es una tarea muy laboriosa, dejamos a vuestro criterio la metodología para la redacción de dicha reflexión.

Con todas las reflexiones (una por provincia), crearemos un borrador que después será trabajado en el Parlamento Escolar por el Talento, el 13 de mayo con 100 alumnos participantes. Ese día, se dará a conocer la Declaración final y será firmada por Antonio Mayor, Director de Comunicación de la ONCE y su Fundación.

Así mismo, enviaremos una nota de prensa a los medios de comunicación de todo el Estado explicando este proceso y facilitando el nombre de todos los centros escolares que han colaborado en este bonito proyecto y que pasarán a la historia de esta edición.

¿Quieres formar parte de nuestra Declaración? Contéstanos para conocer tu interés y recuerda, la fecha tope para recibir vuestra reflexión es el 28 de marzo de 2.016.

Esperamos vuestra respuesta y que la colaboración os llene de ilusión.
Un saludo de todo el equipo del Concurso ONCE.

http://www.concursoescolaronce.es/?lang=catalan

Publicat dins de General | Deixa un comentari

149.- Avui dia 08 de març , dia de la Dona Treballadora.-

https://ca.wikipedia.org/wiki/Dia_internacional_de_les_dones

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/societat/ia-dona-treballadora-8-de-marc-4955677

Publicat dins de General | Deixa un comentari

148.- Activitat OASIS oberta als pares i a les mares sobre temes del nostre interès.-

Campanya a favor de la convivència i del respecte dels drets de les persones

Taller    Cinema Fòrum

“El dret de la intimitat dels menors en la xarxa social”

Dimecres dia 09 de març de 2016    

a les 5 de la tarda en el nostre institut.

Per part de: En Lluís Escoda Beltran i N’Òscar Molina Hernàndez

 

LLuís Escoda Beltran.

President de Joves Advocats de Tarragona i President de Joves Advocats de Catalunya.

ÒSCAR MOLINA HERNÁNDEZ
Vicepresident del Grup d’Advocats Joves 
de l’Il.lustre Col.legi d’Advocats de Tarragona
Publicat dins de General | Deixa un comentari

147.- Salut social i convivència a l’aula i al centre.-

Protocol de mesures preventives i de procediments comunicatius ( Tutoria, Departament d’Orientació, Servei de Mediació, Servei Salut i Escola (Infermeria), etc.

Fonts de consulta en el Pla d’Acció Tutorial del centre:

http://www.xtec.cat/~cescude/B%20CESC.htm

https://sites.google.com/a/xtec.cat/avaluacio2/inici/orientacio/altres/convivencia/assetjament

http://educacio.gencat.cat/portal/page/portal/Educacio/PCentrePrivat/PCPInici/PCPProjectesEducatius/PCPProjecteConvivencia

Publicat dins de General | Deixa un comentari

146.- Potenciem l’autonomia social, personal i acadèmica de l’alumnat.-

Tot gira al voltant d’estimular el projecte vital autònom de l’alumne/a (PVA) en totes les seves dimensions social, personal i acadèmica.

El “CoM dels talents creatius cooperatius personalitzats pel diàleg, pel joc i pel compromís social (Talents Cooppel).

 Copyright “Talents Cooppel” Josep Maria Ferran i Torrent , Tarragona, 2015 i 2016

Tallers Talents Cooppel.-

Tallers tutorials de màxim una hora per sessió, enfocats cap a jocs en família i/o en colla a l’hora de tutoria per un costat  i per l’altra en les mateixes famílies ( pares/mares/fills/es) en horari extraescolar a la fi de fomentar l’autonomia de l’alumnat, les seves iniciatives en llibertat i per la responsabilitat, compromesos en el món local i mundial.

“Talents Cooppel” és una pràctica d’entrenament lúdic que es concreta en tres pràctiques seqüenciades.

Primer és una pràctica mental concretada en la fabricació de materials de jocs de taula i de tauler a partir d’una font sigui contextual com un museu o un espai natural, de format paper com un llibre, uns apunts… o de format digital o d’internet.

Segon a la fi de dur a terme els materials es porta a terme una pràctica reflexiva cultural sobre els continguts curriculars bàsics o dels estudis que es tracti siguin post-obligatoris i/o universitaris.

Tercer és una pràctica d’atenció social a les persones jugadores, al seu coèxit i als seus continguts així com les competències bàsiques que es van dominant mentre es progressa en els “Talents Cooppel”.

Els objectius generals dels “Talents Cooppel” són:

1.- Potenciar i assolir les competències bàsiques transversals.-

2.- Els “Talents Cooppel” fomenta l’autonomia en la creació de materials per als jocs i la cooperació en el seu entrenament per mitjà de targetes que per una cara preguntem i per l’altra responem en situació lúdica dels jocs de taula i de tauler.

Inclou les estratègies Cooppel i les tècniques d’estudi, la mnemotècnica i les competències bàsiques transversals que potencia els Talents Cooppel.-

2.1.- Objectius específics:

1.- Consciència i sensibilització de com els Talents Cooppel assumeixen com a pràctica d’entrenament lúdic  l’estímul de l’aprenentatge de les competències bàsiques

2.- Conèixer i aplicar les principals tècniques d’estudi, mnemotècnica i les competències bàsiques transversals en la construcció progressiva de les targetes Cooppel, per una cara preguntes i per l’altra respostes. Després mentre es progressa a més de targetes que poden ser postals, estampes, dòminos, cartes, cromos… segons la funció dins dels jocs de tauler de mapes mentals, conceptuals o decisoris que es construeixen a partir dels esquemes que es van elaborant a nivell personal primer i després en grup que evoluciona cap a l’equip..

2.2.- Els progressos en les tres pràctiques:

I.- Pràctica mental ja que la finalitat de la fabricació de targetes és progressar en codis, símbols i en l’economia mental basada en la certesa, l’apreciació i la seguretat davant de l’error. És un procés de conscienciació dels processos de decisions mentals (Decisiologia) en l’aprenentatge mirant cap el futur. Això que ara entenc i sé com puc seguir entenen i saber respondre en el futur? Es voler ser competent ara i en el futur. És per tant ser conscient de la pròpia ment, com funciona millor i que cal entrenar per a ser més efectiu. Dins d’un esperit esportiu i de competència en el coèxit personal i de l’equip.

II.- Pràctica reflexiva cultural.-

Saber a partir dels continguts i situacions culturals resoldre els problemes reals i tot seguit saber que he d’entrenar per a estar preparat en futures situacions semblants. Per això comencem a seleccionar continguts a la fi de construir materials aplicant les regles de les tècniques d’estudi i mnemotècniques.

Un nou pas és avaluar els materials creats Cooppel per mi mateix i d’altres així com els jocs ja existents. De la pràctica reflexiva apliquem aquestes tres tècniques i/o estratègies:

Avaluem materials i situacions: ACRD:  Autoavaluació de la situació i dels materials  “això m’ajuda?”, contrast amb l’altri “què et sembla?”, reformulació o no dels materials, decisions noves per a una altra ocasió

Construir tasques Cooppel: PALACETE: Principis lògics culturals, l’anàlisi, la construcció de l’experiència, tasques específiques a fer és a dir materials i jocs.

Construir hipòtesis, teories i explicacions Cooppel: RESET: Recursos creats (targetes, taulers…), experiència, esquematització i estudi teoritzador (conclusions i nous principis).

III.- Pràctica d’atenció social 

El fet de jugar entre tres persones, amb el personal bastida (arbitratge, monitor, mediador, jutge/a, mestre/a, investigador/a…) amb un mínim de 9 targetes per jugador/a, es fan tandes de 3 x 1, fins a 27 jocs que són una jugada, una partida són tres jugades o 81 jocs i un partit són 243 jocs. Amb l’atenció social de persones mirant i seguint els jocs, amb participació i aplaudiments quan un equip aconsegueix els 243 éxits o millor dit coèxits. Aixó centra l’atenció social en les produccions, en les jugades, en les pràctiques reflexives culturals i en els estils mentals d’aprenentatge.

Per a consultar:

2.3.- Per a consultar: Conèixer les webs a la fi de facilitar la iniciativa i la creativitat.-

2.3.1.-  Webs:     www.cooppel.org  www.cooperis.cat

http://www.xtec.cat/~ibalague/aula/tecniques/tecniques.html

Abans de començar, l’ambient d’estudi, organització del temps d’estudi, autoestima, atenció a la memòria i a la concentració, lectura, idees principals, subratllat, esquema, resum, preparar un treball, abans d’un examen i treballar en grup.

http://www.xtec.cat/~jcruz/t_estudi/

Lloc d’estudi, organització, autoestima,lectura, subratllat, esquema, resum, gràfics, apunts, memòria, atenció, examen i joc

http://blocs.xtec.cat/aprens/

2.3.2.- La relació de els principals tècniques d’estudi per a la seva relació en el protocol “Talents Cooppel” . A nivell general aquí es citen les 26 següents:

1.-  Tècnica L2+SER=   Lectura lenta. Lectura ràpida. Subratllar, Esquematitzar i Recitar.
a.- Dues lectures: una lenta i l’altra ràpida.-
– Lectura lenta: clarificar les paraules que no se el significat.
– Lectura ràpida: calcular la meva velocitat de lectura i de comunicació oral mental.
b.- Tractament de la informació:
c.-  Subratllar   05.- Esquematitzar  5.1.- Resumir i/o recitar (RE)
d.- Prendre Apunts (PA)
2.- Elaboració de materials per a facilitar l’estudi i la memòria Cooppel
a.- Anagrames, Acròstics i Mapes Conceptuals (MC).
b.- Mapes Mentals (MM).
c.- Mapes Decisoris (MD).
d.- Recitar sol/a o amb l’ajuda de l’altra o del grup.-
e.- Cartes
f.-  Targetes
g.- Taules d’entrenament
3.- Treball de grup i d’equip.-
a.- Taulers d’assaig de jocs cooperatius.
b.- Les dinàmiques i les agilitats necessàries en el treball personal, de parelles i d’equips.
c.- La generalització en totes les matèries i en la vida de cada día. A l’institut i en el temps de lleure.
4.- Aprens millor quan ensenyes als demés
Com més aprens tu més aprenc jo. Si jo t’ensenyo i cooperem.-
 5.- Les principals tècniques mnemotècniques.-
·         Visualització
6.- L’ús d’imatges visuals afavoreix el record de la informació.
·         Associació
L’associació d’una informació amb altres informacions augmenta la seva accessibilitat.
7.- L’organització
El material organitzat és més fàcil d’aprendre que el material desorganitzat perquè facilita la codificació i la recuperació.
8.-  Atribució de significat
És la relació que la persona pot establir entre aquesta informació i altres informacions desades en la seva memòria a llarg termini.
. Consells per a RECORDAR
9.-  Divideix i venceràs ! Descansa i repeteix Ataca per tots els fronts. Repassa. Respecta el teu temps. Treballa i no et preocupis
10.-  Comparar o contrastar .-
Recordem quelcom perquè s’assembla o es diferencia d’alguna cosa que ja coneixem.  
Exemple: La 2a. Guerra Mundial va començar l’any que va néixer el meu pare.
11.- Associació per exemples
.
Quan estudiem el significat d’una paraula (per exemple, hipotenusa) tot utilitzant una frase en la que se’n faci referència.
Exemple: en un triangle rectangle, el costat de major longitud i el costat oposat a l’angle recte és igual a la hipotenusa
12.- Analogies
.
Busquem semblants…. 
Exemple: El nom d’una persona ens recorda al nom d’una artista.
 
13.- Associacions il·lògiques
Tractem de memoritzar la llista de la compra (llet, galetes, tomàquet, pa i ceba) realitzant associacions sense sentit:
 “Una galeta es va banyar en un got de llet, però quan anava a llençar-s’hi de cap va veure que estava vermella com un tomàquet i que hi havia flotant un tros de pa jugant amb una ceba.”
14.- Fraccionament de la informació
.
Si volem recordar un número de telèfon, per exemple, ”917104026″ ens  resultarà més fàcil si el dividim:  
“91-710-40-26″
15.- Agrupació
Es tracta de fer el contrari que en el fraccionament de la informació. Per exemple, en la següent cadena de números:
3 – 3 – 4 – 7 – 3 – 7 – 9 – 0 – 9 – 0 – 8
resulta més fàcil de memoritzar si s’agrupa: 334 – 737 – 909 – 08
16.- Exageració
.
La memòria es més receptiva davant quelcom absurd. La singularitat facilita la memorització: com més original sigui una informació millor es retindrà.
 
17.- Ritme i rima
Posar  música a un text, recitar-lo com si d’una poesia es tractés.  
Exemple: Crear petits versos amb les paraules que s’han de memoritzar.
18.- Recordar el context
.
Sovint resulta més fàcil recordar quelcom si es tracta de visualitzar el moment en el què s’estava estudiant un material.
Exemple: Estava al balcó del pis, era divendres per la nit; recordo que estava escoltant música d’Elvis Presley i duia una samarreta groga,…
19.- Mètode dels “loci”
1. Cal memoritzar molt bé una sèrie d’imatges mentals de llocs coneguts que tinguin un ordre lògic o natural (per ex.: les habitacions de casa).
2. De cadascun dels elements de la informació que volem aprendre es visualitza i s’associa a la imatge de cada un dels llocs del nostre sistema, seguint l’ordre establert.
3. Quan volem recordar la informació, només necessitem fer un passeig imaginari i ordenat pels diferents llocs del nostre sistema i “recollir”, recuperar el fragment d’informació que havíem dipositat en cadascun.
 Més sobre la tècnica dels “Llocs”
 http://www.slideshare.net/cinqueb25/com-millorar-els-meus-estudis
La Tècnica de ‘ els llocs’ **
La tècnica mnemotècnica dels llocs consisteix en associar cadascun dels elements que es desitgen memoritzar amb els llocs d’un recorregut que ens sigui familiar. ( Per exemple, el recorregut que fem tots el dies des de casa fins l’escola o l’institut.Intenta-ho :
Oli
Pa de motlle
Olives
Llet
Detergent
Sabates
Recollir fotografies
Paper higiènic
Periòdic
Jaqueta de la tintoreria
Aquest es un exemple, tu pots fer una altre com vulguis !
20.-  Tècnica de la cadena.-
Técnica de la cadena
Consisteix en encadenar aquelles paraules dins d’un resum o d’un esquema recoguin el significat fonamental i que és troba lògicament relacionades. La tècnica de la cadena és la memorització. 
És procedeix de la següent manera: 
És redueix les paraules o conceptes que volem memoritzar a imatges. 
Tots els conceptes es poden reduir a imatges (per molt abstractes que siguin) perquè sempre hi ha alguna cosa que en ells es pot fer servir per evocar una imatge. 
Les imatges tenen que ser:
-Concretes
-Diferenciades i clares. 
-Humorístiques i còmiques. 
És formen imatges corresponent a la 1ª y 2ª paraula, i amb elles es forma una imatge composta en la que es ajunten les dues. 
S’uneix de la mateixa manera les imatges de la segona i la tercera paraula, i així successivament. Es pot conduir la sèrie unint la imatge de la primera amb la de la última paraula. 
Realitza l’exercici de la cadena amb las següents paraules:

Ordinador
Fulla
Cadira
Rellotge
Pàgina
Roba
Cadira
Nena
21.- Tècnica de la historieta.-
TÈCNICA DE LA HISTORIETA
Consisteix en construir una història amb els elements que han de memoritzar-se.
Ex. Construeix una historieta amb les següents paraules. Recorda que el fonamental es unir la imatge amb l’acció i l’emoció.


Riu
Montanya
Butraguenyo
Comentar
Sed
Món
Vent
Menjar
Son
Demostració
Novel·la
Alumne
Quan anava pel riu, al costat de la montanya, un brutaguenyo, em va comentar que tenia sed i que havia viatjat pel tot món, amb fort vent i sense menjar res, que es moria de son,havia de fer una demostració d’una novela a la seva alumne de l’escola.
22.- Organització lògica d’una matèria o tema.-
** Organització lògica del materia **
La memòria no treballa bé amb els element aïllats, sinó que organitzat lògicament el material a retenir, estarem facilitant la tasca de connexió entre allò que abans no enteníem.
La tècnica que estem comentant es basa en organitzar o memoritzar elements y s’ha de procurar que les dades que em de memoritzar estiguin relacionades entre si, que tinguin sentit y que integrin tot un lògic.
Ex: per memoritzar la llista de la compra ho agruparen en grups * làtics, carn, peix, drogueria..*
23.- Visualitzar.-
Memoria Visual
El fet de recordar mitjançant la vista augmenta el rendiment de la memòria lògica i verbal, ja que suposa posar en marxa l’emisferi dret del nostre cervell.
ex: esquemes, gràfics, diagrames…
24.- La Vivència d’un tema.-
http://www.psicologiabruc.es/tecniquesestudi.html    La vivència d’un tema
Aquesta tècnica es basa en el fet que, recordem més les vivències que han sigut importants per nosaltres. És a dir, els moments que ens han deixat una emprempta i no per exemple: memoritzar uns números o un text qualsevol.
¿I com aplicar aquesta tècnica en els estudis?
Fàcil, tenim que implicar-nos al màxim en les tasques d’estudi i associar allò que volem memoritzar en alguna cosa pròpia i personal per tal que ens sigui més agradable.
25.- Anagrama.-
Anagrama
Un anagrama és un mot o una frase formats per la transposició de les lletres d’un altre mot o una altra frase. Per exemple, l’anagrama d’anagrama és amagaran.
Anagrames cèlebres[modifica | modifica el codi]
  • Avida Dollars (Salvador Dalí): inventat per André Breton, el pope del surrealisme. Salvador Dalí va acceptar l’anagrama com un dels seus atributs, passant a formar part de la seva pròpia “Llegenda Àuria“.
  • Tobia Gorrio (Arrigo Boito): El cèlebre compositor i poeta italià utilitzava el seu nom vertader com a compositor d’òpera i l’anagramàtic com a escriptor de librettos.
  • Alcofribas Nasier (François Rabelais)
  • Sinera (Arenys), en l’obra de Salvador Espriu Cementiri de Sinera.
  • Nota negra (Argentona), nom d’un bar cultural d’aquesta vila maresmenca.
  • Gent raona (Argentona), joc de paraules emprat a Argentona vers ells mateixos.
  • I am Lord Voldemort (Tom Marvolo Riddle), de la saga Harry Potter.
  • L’anagrama de L’anagrama és La magrana.
26.- Acròstics.-
Acròstic
Un acròstic és una composició poètica en què les lletres que ocupen determinats llocs (per exemple: les lletres inicials de cada vers) formen una paraula o frase.
Pot haver-hi dues intencions darrere d’un acròstic: lúdica (fer un joc de paraules) o amagar un missatge secret dins el poema. En aquest sentit trobem acròstics a la poesia amorosa i a la Bíblia.
Per exemple, un acròstic per a la paraula “farina” podria ser:
Faig els pastissos
Amb el blat
Remenem bé
I afegim sucre
No hi ha res millor
A menjar tots
Publicat dins de General | Deixa un comentari

145.- Visitants externs del nostre institut avui dia 27 de gener de 2016.-

Mans Unides, Fundació Mestral i equip de prevenció de la salut (Gen.cat. Ajuntament TGN)

Publicat dins de General | Deixa un comentari

144.- Bones festes amb salut, pau, amistat i talent cooperatiu tot l’any 2016.-

Publicat dins de General | Deixa un comentari

143.- Gràcies a la nostra participació al concurs sobre el talent de l’ONCE.-

L’estratègia educativa bàsica serà el “Talent Cooperatiu Personalitzat” i sota aquest nom genèric serem candidats a diversos premis que ja es mencionaran més endavant. El nostre lema és participar amb la dignitat del mèrit de guanyar i l’impacte social que fem amb talent cooperatiu, això és el premi real. La resta és aspirar al premi ideal i imaginari, que al final recau, per la Norma,  sempre i sols en una sola candidatura.

http://www.concursoescolaronce.es/el_talento.html

Descobrir el talent ho canvia tot

Descubrir tu talento lo cambia todo

La veritat serà el com i el per a què?

Publicat dins de General | Deixa un comentari