Halloween workshop
0El passat dimecres 29 d’octubre, la Maria va venir a la nostra escola a fer un taller de Halloween amb els alumnes d’anglès 1!
Aprofitant que estem estudiant aquesta llengua què millor que fer-ho a través de la cultura, no?
Dos tallers ens van ajudar a aprendre el vocabulari, la història i els orígens d’aquesta tradició tan antiga; d’una manera lúdica i tot resolent mots encreuats, sopes de lletres, quiz, etc. ens vam tornar un experts per poder jugar al Halloween boardgame! Molt semblant al popular joc de l’oca però amb uns reptes més que terrorífics!
Sort que tant els guanyadors com la resta de participants vam poder gaudir d’un final ben dolç…
Last Wednesday 29th of October, Maria came to our school to do a Halloween workshop with English 1 students!
Since we are learning the English, we thought that getting into the culture would be a good way to practise the Language as well.
Two workshops helped them learn the voacabulary, the history and origins of this old tradition; we had fun solving crosswords, wordsearches and quizes, and we became experts and play it the Halloween boardgame, very similar to the popular Game of the Goose, but with very terrorífic challenges!
Finally, we were lucky that both winners and participants could enjoy a sweet ending…
Jordi Verdaguer i Ramón Valls
0El 26 de setembre vam tenir una sessió especial del club de lectura dels dijous. Ens va visitar l’escriptor Jordi Verdaguer per a presentar el seu llibre Azahares de Granada i el Ramón Valls, un dels escriptors que condueix el club de lectura també va presentar un llibre seu: En torno a mí.
A la presentació, que es va fer al teatre del centre, van assistir-hi els membres del club de lectura, i els usuaris del programa PID i d’altres programes educatius.
El Jordi i el Ramón, a més d’explicar-nos l’argument de les seves novel·les, ens van explicar el procés de creació des de l’inici, aquelles vivències que els van fer plantejar-se escriure la novel·la. Els assistents van poder preguntar-los dubtes i curiositats sobre la lectura i l’ofici d’escriure.
Es va generar una comunicació tant fluïda entre els escriptors i el públic, que el Jordi Verdaguer va tornar-hi la setmana passada, el dia 30, per parlar sobre autors coneguts que han escrit els seus llibres des de la presó i per escoltar lectures de relats escrits pels interns. En aquesta segona sessió, el Jordi va motivar molt als interns a llegir i a escriure, i van parlar molt sobre les diferents motivacions que porten a una persona a escriure.
Esperem que torni a venir el mes vinent!
Jordi Robirosa al club de lectura i a la ràdio
0La biblioteca continua amb la seva activitat, i per tant també continua el club de lectura dels dimecres. Avui ha estat una sessió especial perquè el Jorge Kurt Brentano, el col·laborador que condueix el club de lectura, ha vingut amb el Jordi Robirosa i Dejean, periodista esportiu i escriptor especialitzat en bàsquet.
El Jordi ens ha presentat els seus llibres A prop de les estrelles de l’NBA i Basketmania , així com també ha parlat sobre l’ofici d’escriure i del periodisme esportiu. A la xerrada han assistit els membres del club de lectura i els usuaris del PID (Programa Intensiu de Drogodependències de la Fundació Salut i Comunitat).
Després de la sessió l’han convidat a participar a l’espai Tiempo de deporte del DMagazine Juke Box, programa que es fa a la ràdio del centre. Quan es publiqui l’entrevista al portal del Dmagazine, l’enllaçarem aquí.
Agraïm molt aquestes col·laboracions perquè donen l’oportunitat als interns d’escoltar i parlar amb persones que els aporten nous coneixements i experiències, així com l’oportunitat de conversar amb algú especialitzat en un àmbit del seu interès.
Festa final de curs 2013-14
0
Com cada any l’escola ha celebrat la festa de comiat del curs escolar, enguany hem gaudit de la col·laboració, totalment desinteressada dels humoristes/monologuistes: n’Andreu Casanova, matí, i en Jordi Hernández, a la tarda.
La presentació de l’acte ha estat a càrrec del Director Docent que ha tingut lloc al teatre en ambdós torns i ha comptat amb la participació dels alumnes de l’escola, així com amb la col·laboració dels monitors de l’Àrea de Comunicació.
Al teatre els alumnes han pogut visionar el treball fet pels companys d’Ensenyaments Inicials com a tasca final, un APM molt particular, així com un Stop Motion elaborat per COMPETIC 1.
Al pati d’esports, hi havia una exposició amb treballs elaborats pels grups de FI1 i FI3.
També s’ha aprofitat l’acte per acomiadar-nos d’un dels nostres voluntaris, possiblement el que més temps porta al centre duent la tasca de voluntariat. Hem volgut agrair-li la seva constància i la seva col·laboració en el dia a dia. Li desitgem el millor.
Finalment, i com ja es tradició a la nostra escola, els mestres s’han acomiadat dels alumnes amb una cançó. Enguany el títol escollit ha estat: Tots formen l’escola una versió del conegut tema We will rock you de Queen.
Aquí teniu el making off de la cançó.
El nostre “APM?”
0Nova tasca final dels cursos de llengües:
El nostre “APM?”
Els cursos de llengües – CATALÀ, CASTELLÀ i ANGLÈS- coincidint amb la seva finalització, han preparat una nova tasca final per tal de reflectir tot el que han après.
Què s’ha fet? Inspirats en el programa “APM?” de TV3, s’ha elaborat un programa similar on apareixen diferents vídeos doblats en la llengua pròpia de cada curs.
Com s’ha fet? Cada classe ha triat un vídeo d’un minut aproximadament, per tal de doblar-lo amb un nou guió, intentant donar-li un toc d’humor. Finalment s’han unit tots els vídeos per tal de tenir el producte final.
Tots els participants, alumnes i mestres, s’ho han passat molt bé preparant-lo: s’ha après molt, s’ha rigut molt, s’ha compartit molt.
Aquí el teniu. Esperem que vosaltres també gaudiu molt veient-lo!!
L’evolució
0Us presentem la tasca final dels alumnes de GES 2 amb part dels continguts del mòdul de Biologia i Geologia.
Aquest any el nostre DocumenTIC ha recreat un programa de ràdio on els alumnes han interpretat personatges històrics per explicar les diferents teories sobre l’origen de la vida i l’evolució de les especies.
Per fer-ho van haver de:
- estudiar les diferents teories
- resumir-les i concretar-les en un parell de línies
- escollir imatges representatives
- escollir la música
- redactar el guió del programa
- elaborar un logo
- amb l’audacity :
- gravar les veus
- fer el muntatge de la música i les veus
- amb el movi maker:
- sincronitzar imatges i música
- crear el vídeo
L’experiència a estat fantàstica. Esperem que us agradi.
El encantador de bestias
0Com unes de les tasques finals d’aquest curs, des de COMPETIC 1 hem elaborat una STOP MOTION.
Per fer-ho, l’alumne va haver de:
– elaborar una story board on precisar les seqüències de la seva pel•lícula.
– realitzar més de 500 fotografies
– seleccionar la música i els efectes
– gravar la veu i fer el muntatge de l’àudio
– fer el muntatge final
Els programes que ha fet servir són l’AUDACITY i el Movie Maker.
Ens ha costat però ja ho tenim. Esperem que us agradi:
We are the world
0Els grups d’Ensenyament d’inicials i bàsic de català, castellà i anglès van gravar la cançó “We are the world” com a tasca final del segon trimestre.
Donem les gràcies al monitor de música i comunicació per haver-nos ajudat en l’enregistrament.
Sant Jordi 2014
0Per tal de donar a conèixer aspectes de la nostra cultura hem celebrat un any mes la diada de San Jordi.
La nostra proposta ha estat tot un conjunt de tallers relacionats amb aquesta festa i que han tingut lloc en dos espais al teatre, primer, i, després, al pati d’esports. Les activitats han estat en dos torns, un de matí i un altre de tard.
Activitats:
• Al teatre, lliurament dels premis als guanyadors d’enguany. Entre els premis s’han anat intercalant presentacions elaborades pels alumnes: Els alumnes de COMPETIC han retut un homenatge a la figura de Machado; mentre que els alumnes de Castellà 3 han fet una presentació al voltant de la figura de Mandela. presentació amb escrits i dibuixos dels alumnes participants.
Como teló de fons hi havia una presentació amb tots els treballs de narrativa, poesia i dibuix elaborats pels alumnes. Aquest els hi ha agradat molt perquè podien identificar-se amb els seus treballs.
• Al pati, els tallers ja tradicionals, on la creativitat planta cara a la crisi en forma de rosa, punts de llibres i trencaclosques. Enguany hem proposa un mural: “Rosa col•lectiva, el mur de l’alegria”, que malgrat no ha complert tot el seu objectiu ha agradat perquè han pogut desenvolupar les seves habilitats creatives i pictòriques.
Finalment agrair la col•laboració al matí dels diferents professionals del centre com ara, les monitores d’Arts Plàstiques i monitors de Formació ocupacional, que amb els seus treballs han donat una nota de color; les professionals del PID, que aquest curs han aportat un punt de llibre molt creatiu i, com no, el monitor de música que ens ha facilitat les tasques al teatre, així com després al pati amb l’ambientació musical.
/>
Geometria a la natura
0Aprofitant que vam tenir a l’escola el museu ambulant del Museu de la Ciència, des dels diferents nivells de FB, hem treballat la geometria i la natura. Aquí us expliquem el que vam fer a cada nivell:
• FI1: Van treballar les formes geomètriques planes. Amb la “calaixera” i el “maletí”, van comentar les fotografies d’on viuen els diferents animals i van buscar la similitud entre la natura i la geometria. Com a tasca final, cada alumne va fer un hexàgon (amb compàs, regle…) en una cartolina i van ajuntar tots els hexàgons per crear un rusc d’abelles.
• FI2: “Geometria en la natura”. Van treballar les formes geomètriques a la natura (reconeixement, relació, construcció…)
• FI3: “L’home s’inspira en la natura per fer construccions”. La tasca final va serà fer una representació plana d’una construcció humana inspirada en la natura.
• GES1: Des d’aquest nivell es van treballar totes les definició, propietats i construccions amb regla i compàs de les diferents figures geomètriques planes. La tasca final va ser explicar amb un mural aquestes propietats tant pel que fa a la seva construcció amb regla i compàs com a l’aplicació a les construccions humanes.
• GES2: “Literatura i natura”. Els alumnes van crear poemes visuals.