Acabem el curs! (Anglès 2)
0S’ha acabat el trimestre i els alumnes d’Anglès 2 han finalitzat el curs. Com a comiat, la mestra els ha regalat un vídeo. Aquest conté fotografies dels tallers musicals, on va participar el Marcos i el seu baix, del projecte AMICS PER SEMPRE i també unes dedicatòries personalitzades. És una manera de desitjar-los unes BONES FESTES!!!!!
[youtube]https://youtu.be/KMfdTLgkM1g[/youtube]
2n INTERCANVI DE POSTALS amb el CFA CARME KARR
0Per segon any consecutiu hem fet l’intercanvi de postals nadalenques amb els alumnes de l’escola Carme Karr del Centre Penitenciari Lledoners.
Des de la nostra escola, han participat tots els cursos de llengües, per tant hem fet postals en català, castellà, anglès i francès.
Ens ha alegrat molt rebre les postals dels alumnes de Carme Karr i les tenim exposades al passadís de l’escola.
Ha estat un èxit i hi ha hagut una gran participació! Els alumnes han gaudit molt d’aquesta experiència i esperem tornar-ho a repetir!
Us desitgem bones festes amb el nostre projecte “Amics per sempre”
1Tots els alumnes d’Ensenyaments Inicials i Bàsics, com a tasca final de trimestre, han “tunejat” la lletra de la cançó “Amics per sempre”.
Després d’escoltar la cançó original, cada grup havia de reescriure una estrofa amb la llengua que estaven aprenent. Per fer això, els alumnes havien d’arribar a un acord per saber què volien transmetre i explicar amb la lletra creada.
Durant uns dies, els primers 20 minuts de la classe els dedicàvem a assajar a l’aula per fer-se seva la lletra i per agafar el to amb l’objectiu de poder arribar a la perfecte culminació del projecte: gravar-la dignament!!!
Vam tenir la sort de comptar amb dos professionals de la música que van venir de manera desinteressada: el Marcos i el Roger.
El Marcos, juntament amb el seu baix i alguns instruments de percussió, va fer un taller amb els alumnes d’anglès 2 per tocar la melodia de la cançó.
El Roger va ser el tècnic de so i qui va gravar i posteriorment editar el tema (post-producció), tantes vegades com fossin necessàries, per arribar a la perfecció.
Per a l’edició del vídeo van participar el grup de Competic, ajuntant la cançó amb les imatges escollides per cada estrofa.
El súper resultat final del tema el podeu escoltar clicant el següent vídeo.
Fent aquest projecte ens ho vam passar molt bé, vam aprendre molt i el més important és que també vam riure molt!
Els alumnes i els i les mestres de llengües (català, castellà, anglès i francès) i de Competic, us desitgem:
Molt bones festes i millor 2016!!!
Bones Festes i Bon Any!!!
1Aquest any la nostre nadala està feta des del nostre taller de SCRATCH. Esperem que us agradi.
Bones Festes i Bon Any!!
L’escola CFA Jacint Verdaguer.
Fem probabilitat programant.
0Els alumnes de GES 2 han realitzat diversos projectes amb l’SCRATCH com a tasca final del mòdul de Matemàtiques IV: Probabilitat i atzar.
Per fer-ho primer vam dividir la classe en grups. Cada grup va escollir un joc d’atzar . Per la majoria d’ells era la primera vegada que programaven per tant, abans de començar la feina, vam necessitar una classe per parlar del entorn amb el qual treballariem i dels aspectes més bàsics de la programació. Entre tots vam limitar els jocs amb apostes “senzilles” per tratar-se del nostre primer programa. Vam escollir “la ruleta”, “l’escurabutxaques” i “el Blacjack”
Els alumnes s’han implicat moltíssim. Hi ha hagut un projecte, el BlackJack, que no em pogut duu a terme tal i com ells ho havien plantejat perquè ens ha sorgit més reptes dels que podeim assolir, però els alumnes implicats han sabut reconèixer-ho, rectificar i simplificar el joc. Al final s’han inventat un nou joc, “el joc del 11”.
L’experiència ha estat fantàstica. Esperem que us agradi.
El claustre s’inicia amb l’SCRATCH
0L’Scratch és un entorn de programació creat al MIT (Massachusetts Institute of Technology) hereu directe del LOGO, creat per Seymour Papert als anys setanta i vuitanta.
Avui en dia, ja és un fenomen d’abast mundial. Més que un llenguatge o un entorn de programació és una comunitat d’aprenentatge amb varis milions de projectes compartits. La idea que hi ha és la de compartir per aprendre i d’aprendre compartint.
La nostra escola ha fet una aposta per aquesta nova eina didàctica i ens estem formant per poder aplicar-la a l’aula. Ja estem fent un primer taller per iniciar-nos amb l’entorn. Al segon trimestre farem un altre per poder aplicar l’SCRATCH a les nostres programacions.
Us presento un tastet de la feina que estan fent els mestres. Els dos primers porjectes mostren la tasca final feta per Formació Bàsica sobre la campanya de reciclatge que faran a l’escola i la fantàstica versió sobre la cançó “Amics per sempre”, feta pels ensenyaments inicials i bàsics. Els dos següents són petites animacions.
Nosaltres ens ho estem passant força bé!!! Desitgem que us agradi.
Els nostres alumnes programen amb SCRATCH
2Els alumnes de GES 1 han creat el seu primer programa amb SCRATCH.
Ho han fet com a tasca final de l’assignatura de Mates I. Partint d’una partitura de flauta, els alumnes han hagut de:
– identificar les notes (do, re, mi ..)
– identificar el tipus (blanca, negra, …)
– associar la nota a un teclat de piano
– assignar a cada tipus de nota el seu valor (blanca=2, negra=1…)
– transcriure-ho tot amb SCRATCH
Ens ho hem passat molt bé. Esperem que us agradi.
Aventura en el hielo. LF a FI 2
0Al mòdul “L’entorn físic” de FI 2, orientat a la geografia i on treballem els continents i l’orientació espacial, hem llegit Aventura en el hielo, un llibre de lectura fàcil.
En acabar el llibre hem vist el documental Planeta blanc. El nostre Pol Sud, que mostra la primera expedició de discapacitats que arriben al Pol Sud sense ajuda externa, seguint les darreres passes de l’explorador Ernest Schackleton, un dels protagonistes del llibre; duen a terme els darrers 180km que Schackleton no va poder realitzar.
Com a tasca final, hem fet una activitat on, per equips, havien de respondre diferents preguntes relacionades amb les tres biografies llegides i, posteriorment, fer una explicació de cada biografia a la resta dels seus companys.
Els alumnes han trobat interessant llegir aquest llibre perquè, per una banda, l’Antàrtida no deixa de ser el continent més desconegut pels nostres alumnes. I de l’altra, perquè han pogut llegir la biografia de tres grans exploradors que van aconseguir fites molt importants com l’arribada i el descobriment del Pol Sud, avenços a nivell geològic, biològic, meteorològic…