Bajo el mismo cielo. Lectura fàcil a FI 2

0

Bajo el mismo cielo
En el mòdul “L’entorn social” de FI3, on treballem la procedència dels alumnes i la localitat actual, entre d’altres continguts, hem llegit el llibre de lectura fàcil Bajo el mismo cielo. Un cop acabat el llibre, hem fet un col·loqui per saber les opinions dels alumnes, de com s’han sentit, si els ha agradat, si el recomanarien a altres companys, si l’han trobat interessant… La majoria dels alumnes procedents d’altres països han comentat que el llibre els ha agradat, però que no el recomanarien perquè el fil conductor de la història podia ser perfectament la de molts d’ells, la troben trista i els fa recordar moments durs de la seva pròpia vida. En canvi, els nacionals han manifestat que sí el recomanarien perquè la veuen com una història de superació i de voler continuar endavant, tot i les dificultats de la vida. Dos punts de vista diferents que s’han trobar en una conversa entre els alumnes i que han arribat a tenir un consens i respecte entre tots.

Des de la biblioteca ens han proposat participar en el I concurs booktuber LF que organitza l’Associació de Lectura Fàcil.  Alguns dels alumnes que han llegit el llibre, volen participar en el projecte i aviat es presentarà el vídeo al concurs.

Tècniques de relaxació

0

Dins la programació cultural de Sant Jordi, el dia 26, la Berta Conill i el centre somDaniel Mejías, psicòlegs del centre SOM, varen assistir al Centre Penitenciari d’Homes de Barcelona la Model per explicar-nos algunes coses sobre com la meditació ens pot ajudar per a viure millor. Sota el títol “Relájate para dominarte”, alguns dels usuaris del Programa d’Intervenció amb Drogodependents, vam poder aprendre sobre temes que ens afecten cada dia com son la ràbia, la por, l’agressivitat o l’ansietat, i ens van explicar com, amb un bon coneixement de nosaltres mateixos, podem arribar a dominar i canalitzar tals emocions.

Vàrem parlar sobre les “distorsions cognitives”, o pensaments negatius, que de vegades ens dominen, i ens varen donar algunes tècniques per a transformar-los en missatges positius buscant pensaments alternatius amb missatges positius.

Ens van ajudar a tranquil·litzar-nos amb un exercici de relaxació que després podem utilitzar per nosaltres mateixos en qualsevol moment estressant, i vàrem fer una meditació guiada en la que vam trobar eines que podem utilitzar en la vida quotidiana, en preocupacions del dia a dia quan tinguem problemes o disputes amb companys, o per conviure més fàcilment amb l’abstinència.

 

Projecte “El món laboral”

0

Enguany hem tornat a dur a terme el projecte “El món laboral”. De fet, ja és el tercer any que es realitza a l’escola i ens satisfà veure com  a cada edició aquest va millorant i creixent.

Aquesta vegada hi han participat quasi tots els grups: Formació Bàsica, com ja és habitual, i tots els cursos de llengües: català, castellà, anglès i francès.

Des de Formació Bàsica s’han portat a terme les següents activitats:
– Els grups de GES han fet un projecte d’empresa en diferents àmbits. Des de l’àmbit de la Comunicació s’ha treballat el procés, des de la idea del producte fins a l’elaboració d’un projecte d’empresa per comercialitzar-lo. I des de l’àmbit Matemàtic-Científic s’ha treballat la part financera d’aquest projecte.

– Des de Formació Instrumental (FI1, FI2 i FI3) s’ha fet un recorregut pel procés de la recerca de feina: quines habilitats i capacitats tinc, on puc buscar feina, el currículum i l’entrevista.

Des dels grups de llengües- català, castellà, anglès i francès- s’ha treballat, especialment: vocabulari i estructures relacionades amb el món laboral: professions, adjectius per descriure perfils laborals, lectura i elaboració d’anuncis de feina i el currículum.

Totes aquestes activitats han anat acompanyades de xerrades que han fet representants de Barcelona Activa i EIXAM. En elles s’ha treballat com enfrontar una entrevista de feina i han servit per enriquir tot el que s’anava fent des de les diferents aules.

Tot aquest procés ha culminat amb la realització de dues activitats finals:

  • Formació Bàsica i grups de català: simulació d’entrevistes de feina, on els alumnes del GES han adoptat el rol d’entrevistadors i la resta de grups el d’entrevistats:

Els alumnes han valorat molt positivament aquest joc de rols, ja que han pogut posar en pràctica aspectes treballats a classe i ha estat una aproximació al món real.

  • Llengües estrangeres: presentació conjunta dels anuncis i currículums elaborats.

 

 

 

 

Intercanvi de postals Sant Jordi 2016

0

Per segon any consecutiu, els alumnes de castellà han participat en un intercanvi de postals de Sant Jordi amb els alumnes del CFA Carme Karr. Aquesta vegada, han estat els alumnes dels nivells 1 i 2 qui han fet la postal i han escrit un petit text desitjant una bona diada als companys de Lledoners. Doneu un cop d’ull al resultat final!

image4

 

US DESITGEM  UNA BONA DIADA

DE SANT JORDI

 

Xerrada sobre el món laboral: el reciclatge de metalls

0

El darrer dimecres a la classe de FI3 vam poder gaudir d’un convidat de luxe. El Mariano va presentar-nos el funcionament del seu negoci de Reciclatge de metalls. Des de fa 9 anys té un negoci de recuperació de metalls.

Dotze alumnes adults en silenci assentien amb el cap a cadascuna de les afirmacions i reflexions del Mariano sobre la creació i la gestió del negoci.

Mitjançant la presentació i el vídeo que us mostrem a a continuació el Mariano va mostrar una part important del «saber fer» del seu àmbit professional i de les possibilitats que ofereix el sector per la incorporació de nous professionals.

Al final de la presentació, el silenci va deixar lloc a les preguntes i reflexions dels alumnes.

En nom dels alumnes de FI3 et donem les gràcies pel temps que ens has dedicat i pels coneixements que generosament has compartit amb nosaltres.

Gràcies Mariano.

 

 

Tasques finals segon trimestre: CATALÀ i ANGLÈS

0

Aquest 2n trimestre els grups de català 1 han realitzat la tasca final del “Joc de l’oca”. És una tasca que consisteix en treballar tots els continguts del curs a partir d’aquest joc. Vàrem fer servir un taulell amb 63 caselles (similar al de l’oca), i els alumnes, en parelles, havien d’anar superant cada prova.

Alguns dies abans, a l’aula, vàrem preparar els tres tipus de targetes:

  1. Les blanques: Amb mímica havien de representar la paraula escollida i la parella l’havia d’endevinar.
  2. PREGUNTES/RESPOSTES. Les verdes: Cada targeta tenia escrita una pregunta, un la llegia i l’altre l’havia de contestar correctament.
  3. Les blaves: Es van inventar diferents accions, preguntes, proves… per exemple: digues 4 maneres de saludar, com és el teu company de la dreta?, fes deu flexions…

L’activitat va ser tot un èxit i els alumnes van participar activament i s’ho van passar molt bé. Us ajuntem la foto del taulell i de les targetes.

2016-03-18 Oca taulell 2016-03-18 Oca targetes

 

Els grups d’anglès 2 han realitzat la tasca final “Be like me”. Els alumnes van fer una descripció d’ells mateixos utilitzant els temps verbals treballats. També es van dibuixar per tal d’il·lustrar la seva feina. Us adjuntem el vídeo que recull aquesta activitat. Per cert, la cançó del vídeo també es va treballar a l’aula i va agradar molt als nostres alumnes, ja que va ser l’escollida d’entre totes les treballades durant el trimestre.

Aquí el teniu.

Recital de poesia a la biblioteca

1

fotografia dels autorsL’11 de març, l’Elena Peralta, va tornar a oferir un recital de poesia a la biblioteca. En aquesta ocasió va venir acompanyada de la Patricia Ruiz, la Trini Bermejo, el Ricardo Fernandez i la Luisa Lopez.

A l’activitat van assistir els usuaris del Programa d’Intervenció en Drogodependències de la Fundació Salut i Comunitat i el usuaris de la biblioteca que assisteixen regularment a la Tertúlia literària dels dijous.

Els poetes van llegir per torns poemes seus i d’altres autors.  A la vegada, van saber crear un clima relaxat en el que els interns van poder compartir les seves reflexions que sovint plasmen en poemes.

Els autors van deixar exemplars dels seus llibres a la biblioteca, de manera que els usuaris han pogut agafar en préstec les obres que més els van agradar per rellegir i descobrir els poemes inclosos en els llibres.

Gràcies a aquest tipus d’activitats podem acostar el gènere de la poesia als interns i els animem a llegir i conèixer els estils literaris. Perquè la poesia arriba més quan s’escolta, perquè la poesia és sentiment i els sentiments quan s’expressen es viuen.

EL TEMPS AL MEU PAÍS

0

Des de FI1 s’ha treballat el mòdul “El temps al meu país” on s’ha incidit en tot el procés de la lectoescriptura de manera globalitzada amb l’àrea del socials i naturals i la competència de tractament de la informació i digital.

A partir del vocabulari i estructures orals i escrites comunes per a tots els alumnes i de les aportacions de cada alumne sobre les característiques del temps al seu país, cadascú d’ells ha elaborat una petita presentació fent servir el programa Scratch.

A continuació us deixem les mostres dels països que actualment tenim a les nostres classes. Esperem que us agradi!!!

Anna i Mercè

Dia Internacional de la Dona al CFA Jacint Verdaguer

0

P1090678La nostra escola, tal com anem fent any rere any, ha volgut commemorar el dia internacional de les dones. Partim del compromís de l’equitat de gènere i de la importància de sensibilitzar a col•lectius masculins com és el nostre alumnat.

Aquest curs hem tingut la gran sort de comptar amb la col•laboració de l’entitat Amical Ravensbrück, que ens han ofert una xerrada al teatre on han participat la Teresa, la Mar, l’Anna i la Marina.

Aquesta entitat, es va fundar a Barcelona l’any 2005 com a resposta a la solemne promesa de les dones supervivents del camp de concentració nazi Ravensbrück (únic camp per a dones de la II Guerra Mundial) per donar testimoni del que va passar i perquè no torni a succeir. El seu objectiu és el relleu generacional per tal de vincular les joves generacions amb la memòria històrica i comprometre-les amb la cultura de la pau.
Prèviament a aquest dia, a partir d’un DVD amb el testimoni directe de la Neus Català (la última supervivent catalana d’aquest camp de concentració que actualment resideix a Catalunya) i de plafons informatius, vàrem treballar amb els alumnes la cruel història que les dones van patir a Ravensbrück.
L’acte es va dur a terme al teatre i va constar de tres parts: la Mar ens va fer una primera introducció històrica que ens va permetre contextualitzar els fets ocorreguts a Ravensbrück, seguidament la Teresa va posar cara a algunes de les dones que van patir aquella barbàrie i per finalitzar l’acte, la Marina Rossell, ens va obsequiar amb cançons de la resistència del seu darrer disc.

Durant tot l’acte, els alumnes van poder participar activament fent preguntes i comentaris.

L’activitat va ser tot un èxit!!!

Volem agrair la participació a l’entitat col•laboradora i molt especialment a la Marina Rossell per regalar-nos les seves cançons.

Aquí us deixem algunes imatges i un vídeo de l’actuació de la Marina Rossell

 

 

[youtube]https://youtu.be/41uCyqQ0JJI[/youtube]

Felicitem el Sant Valentí amb SCRATCH

0

Els alumnes dels diferents cursos de llengües-CATALÀ, CASTELLÀ, ANGLÈS i FRANCÈS-, per tal de celebrar la festivitat de SANT VALENTÍ, han preparat targetes de felicitació per als seus familiars i amics. Però no han estat les clàssiques targetes que fins ara havien fet, sinó unes targetes digitals utilitzant el programa SCRATCh.

 

Ha sigut una oportunitat per aprendre un nou llenguatge de programació, alhora que ha permès crear unes postals originals, creatives i innovadores. Tots els alumnes han estat molt satisfets amb els resultats.

 

Segur que aprofitarem molt aquest recurs per a futures produccions.

 

En el següent enllaç trobareu totes les targetes. Cadascuna conté el nom del curs i les inicials de la persona que la realitzat.  Totes elles s’han fet amb molt d’entusiasme i il.lusió, esperem que us agradin:

 

Targetes Sant Valentí 2016- SCRATCH

 

 

 

Go to Top