FREEDOM TO THINK 2016
0Hola a tothom! Hello everybody!
Aquest últim trimestre del curs d’anglès 2, hem treballat diferents frases que ens han fet pensar, sentir, imaginar, recordar, somiar…
Primer les hem llegit i compartit a l’aula, després les hem enregistrat amb la nostra pròpia veu i, finalment, hem creat una diapositiva personalitzada d’algunes de les frases per ser publicades en aquest bloc. A més a més, hem fet un mural que hem penjat al passadís de l’escola per donar-les a conèixer a la resta d’alumnes i poder-les recordar.
Aquest vídeo és el resultat d’aquesta tasca:
Esperem que sentiu com nosaltres el “freedom to think!”
:-))
El Quijote. Lectura fàcil a castellà
0A castellà hem llegit Don Quijote de la Mancha en versió lectura fàcil. Gràcies a aquest format els alumnes han pogut llegir un clàssic de la literatura espanyola i ens ha servit per treballar la llengua d’una manera més motivadora, ja que anàvem treballant conceptes de vocabulari i gramaticals a mesura que sorgien a la lectura.
Els alumnes han valorat molt positivament l’experiència. Fins i tot els hagués agradat endur-se el llibre a la galeria per llegir-lo individualment.
Habitatge : 15 anys a Venus
0El dimecres 15 de juny, a l’espai de tallers de debats socials, ens han visitat el Sergi Pujolar i la Mariona Giner, directors i realitzadors del documental 15 anys Venus. Hem vist la pel·lícula i ens han explicat l’estat de l’edifici Venus, situat al barri de La Mina de Sant Adrià del Besòs i les problemàtiques que es troben els veïns arran de l’ordre d’enderrocament que es va aprovar fa ja 15 anys. Per a preparar-nos pel debat, els participants hem buscat informació centrada en dos vessants: per una banda, com es viu al barri de La Mina: quines entitats socials hi treballen, quines són les necessitats i demandes dels veïns, i per una altre banda problemàtiques associades a l’habitatge: els desnonaments i les diverses formes d’ocupació d’espais i d’habitatges. Com cada setmana, dijous i divendres hem treballat al taller d’arts plàstiques les reflexions sorgies. En aquesta ocasió la monitora ha proposat als interns que dibuixessin en un sobre, en forma de casa, el que per ells és casa seva. Després han escrit en targetes com se sentirien si els fessin fora de casa seva.
LLULL, CERVANTES, SHAKESPEARE I PIAF COINCIDEIXEN A L’ESCOLA
0Aquest any 2016 se celebra el quart centenari de la mort de dos escriptors universals- Miquel de Cervantes i William Shakespeare- i és elsetè centenari de la mort de Ramon Llull (1232-1316), un dels primers grans autors catalans. A més, és el centenari del naixement de la cantant Edith Piaf (1915-1963).
Per aquest motiu, des dels diferents cursos de llengües, hem volgut sumar-nos a aquesta celebració duent a terme una tasca final inspirada en tots aquests personatges il.lustres.
El resultat final ha quedat reflectit en un Scratch on els alumnes han muntat una petita seqüència mostrant el seu treball i on, alguns d’ells, fins i tot han donat vida als diferents personatges amb la seva pròpia veu.
Aquests enllaços us permetran veure tota la feina feta. Esperem que us agradin.
ELS NOSTRES RESULTATS:
Llull, Cervantes, Shakespeare i Piaf coincideixen a l’escola
VIDEO DEL PROCÉS:
Psicologia cognitiva: Rafael Santandreu
0El dia 12 de maig ens va visitar el psicòleg i escriptor Rafael Santandreu. El Rafael ha escrit els llibres El arte de no amagarse la vida, Las gafas de la felicidad y Ser feliz en Alaska. A la biblioteca ja en teníem els dos primers gràcies a la donació anual de Sant Jordi que fa l’editorial Penguin House Mondadori als centres penitenciaris. Arran d’aquesta visita, l’editorial també ens ha donat exemplars del darrer llibre.
El Rafael ens va parlar de com fer-nos més forts a nivell emocional, com treballar amb el diàleg intern que tenim les persones: allò que ens diem quan ens succeeixen les adversitats, perquè, com va dir el filòsof Epictet: “No ens afecta allò que ens passa, sinó el que diem sobre allò que ens passa”.
La biblioteca va repartir la guia de lectura “Psicologia/autoajuda”, amb una sel·lecció d’alguns llibres d’aquesta temàtica que hi ha a la biblioteca.
A la xerrada van assistir diversos grups d’activitats del centre, des de l’escola, la biblioteca i els programes d’intervenció, a interns de les galeries de psiquiatria i el geriàtric. Els assistents vam poder preguntar i parlar amb el psicòleg i fins i tot alguns es van endur el llibre signat!
El món de Tintín
0El dia 27 de maig, dins la programació de Sant Jordi el jurista Agustí, Tintinòleg confés, ens ha ofert una xerrada sobre la història del còmic i en concret del món d’Hergé, Tintín i el núvol de personatges que acompanyen aquest protagonista tan conegut.
La xerrada ha estat tot un èxit, a banda del contingut, els interns han pogut conèixer una altra faceta d’un professional de tractament i rehabilitació del que només havien vist la seva vessant més professional.
Anna i Daniel: Bossa Nova
0El dia 29 d’abril, en el marc de la programació cultural de Sant Jordi, L’Anna Herrero i el Daniel Rubies ens van oferir un concert de Bossa Nova.
Com ells mateixos diuen, amb la seva actuació tenien l’objectiu “d’endinsar-nos en un viatge compassat per les onades d’un mar de Bossa Noves que els han robat cor. Amb la seva veu clara i sincera entre els acords de guitarra ens volien emocionar i fer compartir aquest amor per la bellesa de les petites coses.”
De ben segur, que ho van aconseguir!
El sector del llibre en crisi
0El dia 28 d’abril, dins la programació cultural de Sant Jordi, El Jorge Brentano, el col·laborador que condueix la tertúlia literària dels dijous, va fer una xerrada sobre el sector del llibre. El Jorge va donar resposta les següents preguntes, des de la seva experiència de treball una editorial:
– La crisi que viu el sector es passatgera o crònica?,
– té futur el llibre en paper o quedarà substituït pel llibre electrònic,
– els llibres que s’estan publicant, valen la pena?,
– els escriptors poden viure dels seus llibres?
– tenen sentit les biblioteques en el futur?
– val la pena publicar en els temps actuals un llibre?
Els assistents també van poder fer les seves aportacions i debatre sobre aquestes qüestions.
Cal·ligrames per Sant Jordi
0Un cal•ligrama es defineix com una composició textual que executa plàsticament, per mitjà de l’escriptura o de la tipografia, un tema que suggereix el text.
El Sant Jordi i el concurs dels Jocs Florals d’aquest any van ser la font per inspirar i motivar els alumnes d’Ensenyaments Inicials i Bàsics a fer cal•ligrames. Aquest vídeo presenta les diferents produccions en català, castellà i anglès. Els temes tractats són molt variats: l’amor, la guerra, la llibertat, l’amistat, la solitud, la família, l’ofici, etc. Cada cal•ligrama és un món personal.
Sant Jordi 2016
1El divendres 22 d’abril, l’escola va celebrar la Diada de Sant Jordi.
Com marca la tradició, es van lliurar els premis dels Jocs Florals al teatre. Els guanyadors van llegir les seves obres, mentre a la pantalla es podien veure les diferents creacions del alumnes.
També vam poder comptar amb la presència de l’escriptor Ariel Lucas Rivadeneira qui va fer un motivador discurs sobre el poder que té la literatura i especialment, sobre les persones privades de llibertat.
Seguidament, el pati d’esports es va convertir en la nostra “Rambla“, plena de paradetes amb la temàtica de la festivitat.
Com cada any, els nostres alumnes es van endur un llibre de regal de la paradeta de la biblioteca. Van poder escollir entre una varietat de volums nous gràcies la donació grup editorial Penguin House Mondadori.
No van faltar els imprescindibles tallers on cada alumne va poder fer la seva rosa i, gràcies a la col·laboració del grup PID, també van personalitzar el seu punt de llibre.
Mentre els alumnes esperaven el seu torn per crear la rosa i el punt de llibre van gaudir de les dues activitats dinamitzades pel personal docent: l’auca i el trenca-closques de Sant Jordi. Com a novetat, els alumnes van crear els textos descriptius de cada una de les imatges de l’auca en les quatre llegües que s’imparteixen al centre (català, castellà, anglès i francès).
I com no podia ser d’una altra manera, la nostra Diada va ser tot un èxit i l’essència de Sant Jordi es va apoderar de l’escola Jacint Verdaguer.