Pàgina 3 de 8

Vivim els contes amb la tablet

Per l’abordatge amb els nostres alumnes és una condició fonamental i necessària proporcionar oportunitats per generar interès; cal partir d’activitats motivadores per a ells per tal de generar…

Primària

Creem moviment codificat

L’activitat portada a terme ha estat realitzada amb dues apps diferents (codi QR i Stop Motion). Els codi QR és una codificació de la informació. Existeixen diferents webs…

Primària

Creem petites històries amb stopmotion

Les noves tecnologies, i en especial les tablets, faciliten l’aprenentatge a tot l’alumnat. L’aplicació utilitzada és molt fàcil d’utilitzar, molt intuïtiva. Els alumnes han d’anar fent fotos cada…

Primària

1a Mostra de Videes (Videos + Idees) de Filosofia

Objectius per saltar-se les barreres d’aprenentatge Reflexionar sobre els conceptes filosòfics de: Realitat, Veritat, Coneixement Investigar noves formes d’expressió i comunicació. Aprendre a treballar en equip: Saber arribar…

Secundària

Planetes amb realitat augmentada

Conèixer i “tocar” el nostre sistema solar ja es possible a través de la realitat augmentada. La realitat augmentada enriqueix la informació presentada incorporant dades virtuals (imatges, so,…

Secundària

La Vinya amb ulls de nen

Les noves tecnologies possibiliten la participació de tot l’alumnat. Aquesta activitat ha estat pensada per minimitzar les barreres d’aprenentatge de l’alumnat amb més dificultats. La producció del curtmetratge…

Primària

Projecte la Terra

El projecte s’adequa tant als continguts de primària com de secundària.  Hem treballat de forma col·laborativa amb els alumnes més petits del centre i els més grans que…

Primària, Secundària

El mòbil com eina de suport

Com qualsevol adolescent, molts dels noies i noies de la Secundària de la nostra escola d’educació especial porten un telèfon mòbil i uns cascos amb ells. Per tant,…

Secundària

Narració digital

Les eines digitals permeten optimitzar els nostres relats digitals aprofitant el doble canal de processament de la informació (verbal i visual) enunciat per Badeley, i millora l’experiència d’aprenentatge…

Primària

Entre versos anda el juego

Los alumnos de 1º de ESO del SES Can Record de Sant Esteve de Palautordera trabajan la poesía. Las profesoras de catalán y castellano se han coordinado para…

Secundària

Daus d’històries. Dinamitzem l’expressió oral

El treball per racons en l’àrea de Llengua Catalana és un bon recurs per promoure el treball en equip i permet que els alumnes segueixin el seu ritme…

Primària

Componem un Blues

El fet d’utilitzar el seu propi mòbil, o compartir el del company, ens ajuda a que l’alumne, d’entrada, es mostri més interessat i motivat. Promovent l’autonomia i la…

Secundària

Dinamitzem l’expressió oral

L’experiència amb l’ús de la càmera de les tauletes, s’emmarca dins d’un projecte de l’àrea de llengua Catalana a cicle inicial de l’Escola Balàfia de Lleida (CAEP).  L’activitat…

General, Primària

Creem una endevinalla

La creació d’una endevinalla a partir de l’elecció d’un objecte, un espai, i la distribució de la tasca a desenvolupar o el rol de cada membre del grup…

Experiències, Primària

Creació de hologrames amb Scratch Junior

Qualsevol tipus de proposta en què apareix una eina digital (tablet, portàtil, PDI…) que permeti complementar, donar suport, engrescar el treball que es fa a l’aula, ampliar coneixements,…

Secundària

Les seqüències temporals a CI

L’activitat va adreçada als alumnes de 1r i 2n de cicle inicial de l’Escola Els Til·lers d’Artesa de Lleida, posant especial atenció en els dos alumnes que realitzen…

Primària

Treballem en equip: fem còmics!

La creació d’un còmic a partir de l’elecció d’uns personatges, uns espais… dóna la possibilitat de narrar oralment i per escrit una història fomentant la creativitat i resultant…

General, Secundària