Van ser molts els contes tradicionals que vam portar a l’aula els nenes i nenes de P5, però els més votats van ser: “Els 3 porquets” (blaus) i “La rateta presumida” (grocs). Vam aprofitar aquests contes per convertir-nos en una companyia de teatre i representar aquests contes als nens i nenes de P3 com a regal de benvinguda a la nostra escola.
Els pregoners de l’escola ens van proposar un gran repte als nens i nenes de P5: transformar-nos en 4 colles castelleres per actuar a la Festa Major de La Sínia. Així que ens hi vam posar a treballar de valent: elaborar les colles, pensar el nom, dissenyar l’escut identificatiu, triar el color de la camisa, buscar informació sobre les parts d’un castell i les diferents posicions.
Després de les vacances d’estiu… arriba el moment de tornar a l’escola!
Aquests primers dies ens han permès retrobar-nos per explicar-nos tot allò que hem viscut durant les vacances, descobrir la nova aula i les noves mestres. A continuació, trobareu un recull dels diferents moments que hem compartit junts.
Fa unes setmanes, la brigada va venir a netejar les arquetes del pati, estaven plenes de sorra i aigua. Aquest fet puntual va fer que alguns nens de la classe des de la finestra del passadís, seguissin amb molt d’interès els treballs… ràpidament van cridar l’atenció d’altres nens i del mestre.
-“Què fan?”.
Aquesta va ser la pregunta,i la resposta va anar seguida de
-“…anem a veure què han fet.”
Així comença aquest projecte, observant la reixa que hi ha a l’espai de les caixes, obrint-la amb molt de compte i observant que hi havia un tub que no arribava al fons i que allò que sempre és ple de sorra i agua, és un forat rectangular de ciment.
-“Per on marxa l’aigua que cau al forat?”.
La pregunta genera discussions a la classe sobre si l’aigua puja o baixa. Després de parlar-ho decidim crear grups d’investigadors que demostrin la seva teoria a la resta. Fem quatre grups i primer de tot fem un dibuix i un escrit amb allò que pensen que fa l’aigua que cau per la reixa. Un grup opina que l’aigua puja pel tub, dos grups diuen que l’aigua puja i baixa , però cada grup amb matissos ,un d’ells utilitza la paraula “vaporització”, i això ens porta a parlar del cicle de l’aigua, i un quart grup que opina que l’aigua sempre baixa.
Un cop feta aquesta fase, passem a la fase d’experimentació i demostració d’allò que opinem. Cada grup amb material divers de tubs, recipients, etc surt al porxo de la classe…primera reacció de tots, nervis i excitació per jugar amb l’aigua, fa calor i be de gust. Després ens centrem en la nostra teoria i intentem posar-nos d’acord en què fer (aquesta fase és la més difícil), i finalment exposem a tota la classe el que hem fet i si hem descobert alguna cosa.
[youtube]https://youtu.be/nOE2It_U150[/youtube]
Durant les exposicions, alguns grups parlen del moviment de l’aigua amb l’aire i ho han relacionat amb les pistoles d’aigua de l’estiu i amb les xeringues. Això ens dona pas a fer una prova per parelles. El repte és aconseguir passar l’aigua d’un got a un altre només amb un tub de plàstic. Casi tots arriben a la conclusió que xuclant poden aconseguir-ho. Però encara no hem resolt el tema del pati.
Després de parlar en grup sobre qui ens podria ajudar a trobar la solució i descartar algunes com mirar un vídeo al Youtube o trucar a la brigada, L’Aran ens explica que la seva mare (la Montse) fa dibuixos de cases i potser ens podria ajudar. Li demanem la seva ajuda i un dimecres a la tarda va venir i ens va fer l’explicació, acompanyada d’ experiment que ens va deixar a tots bocabadats, nens i mestre.
Varem entendre molt fàcilment el funcionament del desaigua del pati i varem aprendre una nova paraula, aquell forat on cau l’aigua, és diu arqueta.
El teatre, ha estat un dels nexes d’unió entre les dues classes. Plegats hem decidit quin conte volien representar i que volia fer cadascú de nosaltres. El treball en equip ha estat la clau de l’èxit.[youtube]https://youtu.be/mxBSSXe7LV0[/youtube][youtube]https://youtu.be/cE4zIhQJAO4[/youtube][youtube]https://youtu.be/_YIeYb5Yg00[/youtube]