Taller de Creació de Bandes Sonores
El treball del Sentit de l’oïda ha estat la gran menystinguda en quasi tots els Sistemes educatius del Sud d’Europa, sempre hem donat prioritat a la imatge i els efectes visuals . Potser la tasca més important del professor de música a Secundària , fora d’educar competències bàsiques o estimular la nostra matèria a la comprensió i al gaudi , potser també és l’esforç de observar auditivament el nostre medi i entorn amb les eines més punyents que tenim els músics ( o alguns d’ells – menys els convalidats – ) que és la creativitat i la intuïció . Aquest Curs participarem del taller de la Fundació de la Caixa que vàrem valorar com a molt positives per tots el participants ( Primer “C” d’ESO – enllaç activitat -) . Al Final de Curs vaig proposar als altres companys de Primer (3 grups de 33 alumnes) a realitzar en grups de 2 i 3 persones la mateixa tasca , proporcionant jo mateix 3 vídeos sense so. L’èmfasi en el treball va motivar als propis alumnes a crear els seus propis vídeos ( tipus “APM” o “Vídeos de Primera”) o alguns escolliren les seves sèries de Dibuixos preferides per tal de donar forma a la seva creació. Bé , el resultat del treball dels nois i noies de primer ( menys els que convaliden música per sobreesforç musical ) crec avaluar-lo com a molt satisfactori , motivador i creatiu , alguns m’han sorprès creant veritables mini films personals i elaborant la seva Banda Sonora perfectament adequada i equalitzada a les imatges. Per tal que podeu Seguir els seus treballs , els tinc recollits al nostre “Diari de Música” de la Prestatgeria . En tot cas , aquí sota , poso un exemple realitzat per dues noies de Primer d’ESO “B”.