Valoració quaderns virtuals

Valoració quaderns virtuals

  • Aportacions al procés d’aprenentatge – ensenyament dels alumnes que has trobat amb el QV sobre l’aspecte del currículum triat.

A l’hora d’establir els aprenentatges del Quadern Virtual a l’Aula resulta altament enriquidor en la formació , ja què conté elements altament motivadors com són els elements multimèdia ( d’Àudio i vídeo ) adaptats als conceptes curriculars de cada cicle . El meu cas particular vaig triar als alumnes de segon de Batxillerat com a repte màxim en ensenyaments de Batxillerat per a observar com podia adaptar els elements proposats en els quaderns Virtuals al currículum. El resultat va ser dispar , ja què per una part , els alumnes varen comprendre amb promptitud els continguts ( amb molta imaginació per a dissenyar-ho adequat al nivell ) , també es va donar la opció negativa de concretar la feina i el treball fora l’aula amb el atapeïment laboral que tenen els nostres alumnes fora el centre , la qual cosa provocà retards en les entregues – això crec que passa en molts centres com el meu, on l’aula encara és de informàtica i no al revés , la informàtica a l’aula – . Un dels elements més comentat és la direccionalitat lineal de les activitats , donant poc marge a la creativitat per part de l’alumnat – A excepció de l’activitat de dibuix -. Cal destacar que les activitats Clic són d’aprenentatge ràpid , encara que el nivell d’aquestes activitats es centren sols a primària i màxim a primer cicle de la ESO , excepcionalment per a segon cicle i no en conec en la meva especialitat per a Batxillerat , potser el programa tindria que evolucionar per aquest nivell en alguna variant .

  • L’entorn virtual d’aprenentatge (per exemple, Moodle): aspectes que pot aportar a la tasca dels mestres, professors, aspectes que pot aportar al treball dels alumnes.

L’entorn virtual Moodle és fantàstic alhora de tenir un control permanent de l’evolució de l’alumnat , la seva participació, les relacions que es produeixen entre ells , té bones eines d’activitats com el mateix QV. Però en contra he de destacar el molt dolent servei de servidors tipus Àgora” o no conec “Hipòlit” però amb moltes connexions m’ho imagino. Has de tenir un servidor a Honolulu ( que existeix) per a tenir una bona recepció , però això resulta incompatible amb el Sistema educatiu Català . També voldria realitzar una reflexió en quant no tots els alumnes són nadius digitals , – aquells que estimen i dominen les tècniques Informàtiques – , i dins aquest espècimen es reprodueix tot sovint en persones molt creatives que estan molt habituades amb les manualitats , la qual cosa encara ha fet més dificultós mantenir un control en aquests alumnes

  • Altres aspectes que consideris adients d’anàlisi i valoració.

Veig del tot necessari evolucionar i comprendre quin o quines són les eines que millor s’adaptin al coneixement . Els Quaderns Virtuals han estat i són encara un bon element per adquirir coneixements de forma ràpida i motivadora , conjuntat a adaptant novetats més creatives i habilitats manipuladores com el nou programa “Documenta” o el anterior “Improvisa” així com programes editors de flash Media …. en el seu conjunt poden ser una eina molt potent per aconseguir resultats desitjats.

One thought on “Valoració quaderns virtuals

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *