Gustav Malher , una vida marcada pel passat

Gustav Mahler Mahler és un dels directors d’orquestra i d’òpera més famosos del postromanticisme , en l’apartat de creativitat ja de maduresa, es va centrar en la cançó i la simfonia , nou simfonies i un conjunt de cicles de cançons com: “Lieder eines fahrenden Gesellen“( cançons del camarada errant), ” Kindertotendieder“(cançons dels nens morts) i a síntesi de cançons i simfonia : “Das Liede von Erder” ( La Cançó de la terra).  Les influènices de Beethoven , Brahms , Wagner i Bruckner en la producció simfònicá són molt evidents, Malher va emprar la música coral i vocal en la simfonia de forma similar a Beethven (9a simfonia en re menor ,Op. 125), aconseguint un unió dramàtica com la de Wagner en els seus drames musicals. CaricaturaDe forma similar que Wagner i Bruckner , Malher va emprar recursos orquestrals importants que influiran l’orquestració del segle XX en la cerca de colors en els diferents instruments (incloent “Mandolina ” i “armònium”). Va portar al limit el sistema tradicional de tonalitats i armonies , presentant esquemes tonals progressius que finalitzen en diferent tonalitat de la inicial. Les simfonies i obres vocals constitueixen un viatge psicològic, conflites entre l’optimisme i la desesperació. Programa concert  Aquests estats psicològics provenen de la infància , identifcada per Sigmund Freud -exemples com les reaccions patologiques a campanes per l’associació que tenia de petit d’una pallissa del seu pare a la mare en el moment que sonaven les campanes de l’esglesia més propera -. La seva vida fou marcada per l’adversitat , fou el segon germà de quinze, dels quals en moriren nou, aixó el convertí en el germà que es feu càrrec dels més petits. Es casà amb Alma Schindler ( 20 anys més jove que ell ) i en perdre la seva filla gran “Maria”, Alma reaccionà amb nombroses infidelitats al compositor. El pare de Mahler fou un posader jueu que tenia fama de molt violent.  Mahler fou molt escrupolós en la seva feina , va arribar a límits amb la severitat de treball de la seva orquestra pel que va tenir que converitir-se al cristianisme , ja que buscaren pretextos per a acomiadar-lo ( era d’origen jueu). Aprofitant un curs de formacó “TIC” que estc realitzant (Aula 2.0) , he confeccionat aquest “slidecast” del IV lieder de la col·lecció “lieder eines fahrenden gesellen” (cants d’un company errant). Segueixen la lletra amb les imatges i la música i respon al dossier pedagògic que et proposo a continuació.[slideshare id=235501&doc=die-zwei-blauen-augen-von-meinem-schatz-1200910743508213-4&w=200]

Dossier Pedagògic: a)Identifica en aquesta presentació totes les qualitats referides en la presentació del personatge. b) Investiga i defineix el concepte de “Lied Romàntic” , posa exemples de compositors romàntics que com Mahler varen tractar aquest gènere i busquen diferències. c)Investiga professió i dues característiques de dos amics íntims de Mahler: Freud , Kimmt .d) Investiga sobre la producció i creativitat de Mahler, així com les orquestres que va tenir al seu càrrec

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *