Mnemòsine feta asteroide!

Mnemòsine és l’asteroide núm. 57, és un gran asteroide del cinturó principal. Va ser descobert per en Karl Theodor Robert Luther a Düsseldorf el 22 de setembre del 1859.

Asteroide Mnemòsine

Mite de Mnemòsine:

Mnemòsine en la mitologia grega era la deessa de la memòria. Aquesta Titànida era la filla de GeaUrà, De la seva unió amb Zeus va donar llum a les Muses, que van ser la font d’inspiració dels artistes. Es diu que Zeus es va unir a Mnemòsine nou nits consecutives i així va engendrar  les nou Muses, que van néixer en un part múltiple. Mnemòsine també era el nom d’un riu de l’Hades, oposat al Lete. Les ànimes dels morts bevien del Lete per així no poder recordar les seves vides anteriors quan es reencarnaven. Els iniciats eren animats a beure del riu Mnemòsine quan morien.

Mnemòsine, de  Dante Gabriel Rossetti.

Aquest article s'ha publicat dins de Asteroides, General, Mitologia i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *