Saps llegir ? (1)

Us oferim la primera activitat de la sèrie “Saps llegir?” adreçada a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil i de Primer de Primària, amb la que podran practicar la comprensió lectora.

NOTA: Els alumnes podran realitzar l’activitat amb lletra de pal i lligada.

Actualització a Genially:

Captura de pantalla del joc:

Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:

Miniguies per a l’hort

Són molts els centres que compten amb un hort escolar… Les guies que presentem, a continuació, seran un excel•lent recurs per mantenir-los a punt, ara que comença el curs escolar. Les taules i fitxes es poden descarregar i imprimir i són molt fàcils d’interpretar.

A continuació, us mostrem com a exemple la Miniguia de sembra de plantes aromàtiques per al mes de setembre. Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al recurs:

Paraules. Vocals + P

Us oferim, a continuació, la primera activitat de la sèrie “Les primeres consonants. Paraules ” adreçada als primers cursos d’Educació infantil. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”.

És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar el nivell a treballar:

  1. APRÈN: Podran aprendre el vocabulari a treballar i observar com s’escriu.
  2. COPIA: Hauran de formar la paraula tal i com indica el model.
  3. LLEGEIX: Hauran de formar la paraula, sense el model.
  4. ESCRIU: Hauran d’escriure la paraula, sense model. En acabar, hauran de clicar a sobre el botó “Comprovar” i, si la paraula no està escrita correctament, el programa marcarà en vermell les lletres equivocades.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Adquisició de conductes de responsables

Us recomanem la lectura d’aquest document publicat pel Govern de Navarra on es donen pautes a les famílies, per tal de poder ensenyar actituds responsables als nens i nenes d’entre 3 i 12 anys, per tal que puguin assolir l’equilibri personal necessari per a desenvolupar-se íntegrament.

El fulletó ha de servir com a instrument d’anàlisi i reflexió tant per a mares i pares, com per a fill i filles en el procés d’adquisició de conductes responsables.

Banc de recursos d’altes capacitats

Us presentem un lloc web que està sent construït pels participants al “Seminari de Creació i Adequació de Materials i Activitats destinades a Alumnes amb Altes Capacitats“, de l’Associació Aragonesa de Psicopedagogia.

L’objectiu d’aquest Banc de Recursos és facilitar als docents i també a tots els agents educadors, l’accés a un conjunt d’activitats i metodologies que afavoreixin el desenvolupament de les capacitats creatives de tot tipus d’alumnes, i en particular d’aquells que poden treure-li un major partit, com són aquells alumnes amb habilitats per sobre de la mitjana. Els recursos que s’inseriran poden ser emprats a les classes ordinàries, però també poden formar part de programes d’enriquiment dins i fora de l’escola.

Els materials i activitats s’estan treballant a l’apartat “Sala de Treball- Seminari d’Altes Capacitats”, tenint com a punt de referència el Currículum Aragonés. Una vegada aprovada la seva publicació, aquests recursos es posen lliurement a la disposició del públic, amb l’únic requisit del registre com a usuari.

Clica a sobre de la imatge, per tal d’accedir- al recurs:

Molt, poc o gens?

Us recomanem la guia Molt, poc o gens? sobre pautes de criança i publicada per la UNICEF, està dirigida a pares, mares cuidadors de nens i nenes de 0 a 5 anys d’edat. El seu objectiu és brindar consells i eines respecte a la criança dels nens amb la finalitat de generar les condicions perquè tinguin un desenvolupament saludable i enfortir-los emocionalment.

Els patis de les escoles

Us presentem aquest interessant document: Els patis de les escoles: espais d’oportunitats educatives, publicat per la Fundació Jaume Bofill.

L’objectiu d’aquest informe és, doncs, reflexionar sobre les pràctiques i conceptualitzacions de la comunitat educativa sobre els usos, espais, activitats i temps de pati escolar, per tal de promoure el debat sobre la necessitat d’adequar els patis escolars a la seva funció educativa com a espais estimuladors de la capacitat de jugar dels infants i del desenvolupament de les seves funcions motrius, cognitives i socials. Es tracta de proporcionar dades fiables, proposar experiències i provocar reflexions que suposin un avenç qualitatiu en la millora dels patis.

Portal de lectura infantil

Us recomanem feu una passejada pel portal de lectura infantil El Bosque de les Fantasías de l’escriptora Almudena Orellana i del dissenyador web Jesús Falcón, dedicat al món de la literatura i l’oci educatiu infantil i juvenil.

Aquest lloc web ofereix la possibilitat als pares i/o educadors a accedir a poemes i contes curts originals, des de la seva pàgina principal i xarxes socials, a més d’altres recursos per a l’oci, com a activitats escollides especialment per a tota la família o audiocontes i videocontes amb històries clàssiques de sempre al seu propi canal de Youtube.

Com a exemple, us posem un relat curt i un videoconte:

Guia Síndrome d’Asperguer

L’Associació Sevillana de Síndrome d’Asperger ha editat un fantàstic treball realitzat per Margarita Vedat Montero, psicopedagoga de l’associació, on ens donen pautes de treball per a l’atenció a l’aula de persones amb Síndrome d’Asperger. Al llarg de més de 100 pàgines aquesta guia ens respondrà a moltes de les preguntes freqüents que els educadors es plantegen en el dia a dia.

Redueix els riscos a l’aigua !

Us presentem aquest útil guia, adreçada a les famílies, que neix amb el propòsit d’advertir als nens, nenes i adults responsables de la seva cura, dels perills que es poden trobar durant les activitats d’oci a l’aigua i recomanar les conductes de seguretat que s’han d’adoptar per evitar-los, sense deixar de gaudir de la sensació tan agradable i divertida de donar-se un bon bany o practicar un esport aquàtic.

El joc de les 7 famílies

Us presentem un nou recurs de HopToys El joc de les set famílies”. Aquest joc fomenta la classificació, l’associació de parelles, la formulació de preguntes, el canvi, l’ampliació de vocabulari…

Conté 28 cartes de 7 famílies amb 4 ingredients:

Els pastissos
Carns
Làctis
Fruites
Verdures
Begudes
Condiments

Regles de joc

L’objectiu del joc és agrupar el màxim nombre possible de famílies possibles. Només cal reunir 4 cartes de cada família.

Un jugador, designat a sort, barreja les cartes i distribueix 4 a cada jugador, una a una, començant per la dreta. Deixa la resta de les cartes en una pila. El veí, situat a l’esquerra del que ha barrejat, parla el primer. Després de comprovar que té almenys una carta d’una família comença a intentar completar-la, per a això demana al jugador que vulgui una carta concreta. Si el jugador té la carta la hi dóna. Si el jugador obté la carta segueix el seu torn, si no agafa una carta del munt i és el torn del següent jugador a l’esquerra.

Quan un jugador completa una família la posa davant d’ell, guanya qui més famílies aconsegueix completar.

Consell: Abans de jugar, ensenyeu al nen totes les cartes i nom els objectes representats.

¡ Busca los espacios ! (1)

Os ofrecemos la primera actividad de la serie “¡ Busca los espacios !” dirigida al alumnado del último curso de Educación Infantil y de Primero de Primaria, con la que podran practicar la comprensión lectora y la separación de palabras dentro de la frase.

En total, hay 40 frases diferentes.

NOTA: Los alumnos podran realizar la actividad con letra mayúscula y manuscrita.

Captura de pantalla del juego:

Para jugar a pantalla completa clica aquí.

Troba els espais ! (1)

Us oferim la primera activitat de la sèrie “Troba els espais !” adreçada a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil i de Primer de Primària, amb la que podran practicar la comprensió lectora i la separació de paraules dins de les frases.

En total, hi ha 40 frases diferents.

NOTA: Els alumnes podran realitzar l’activitat amb lletra de pal i lligada.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Petites lectures-3 (1)

Us oferim la primera activitat de la sèrie “Petites Lectures 3” adreçada a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil i de Primer de Primària, amb la que podran practicar la comprensió lectora de petites frases, a partir de la observació d’una imatge.

NOTA: Els alumnes podran realitzar la lectura amb lletra de pal i lligada.

Captura de pantalla del joc:

Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:

Desordre a les frases 2

Us oferim una segona activitat adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que podran practicar la construcció de les frases i la comprensió lectora.

NOTA: Les paraules s’han de situar a la part inferior de la pantalla.

Aquí teniu les activitats de la sèrie publicades:

Actualització a Genially:

Captura de pantalla del joc:

<

Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:

Nombres digitals

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, en la que els nostres alumnes hauran de completar els puzles dels nombres del 0 al 9. Hauran de clicar les diferents peces del puzle, per tal de reproduir el nombre del model i el seu color.

IMPORTANT: Les peces no necessàries s´han de deixar en color gris.

L’objectiu és que els nens i nenes interioritzin la grafia dels nombres en format digital.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Idea, a partir del joc de la pàgina web MR Printables.

El senyor QR. Definicions 1

Us oferim la primera activitat de la sèrie QR per als més petits… I, per què no ? adreçada a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil i de Cicle Inicial, amb la que podran practicar la comprensió lectora, a partir de definicions senzilles del vocabulari bàsic: colors, animals, eines, fruites i material escolar.

La novetat d’aquest joc és la necessitat d’utilitzar un dispositiu mòbil, per poder realitzar la lectura de les frases que amaguen els diferents QRs. L’alumne haurà d’acostar un mòbil o una tauleta al Sr. QR i, un cop llegida la frases, clicar a sobre de la imatge corresponent.

NOTA: Prèviament s’haurà d’haver instal.lat un lector de QR al dispositiu mòbil.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Activitat creada a partir de la participació en la xerrada sobre Llengua i TAC d’en Jordi Jubany. Clicant a sobre de la imatge podreu accedir a la presentació:

Recull de puzles

Des de ben petits, els nens i nenes poden realitzar puzles de dos o tres peces. El grau de dificultat dependrà de l’edat de l’alumne i de l’experiència que en tingui en aquesta mena de jocs.

Gràcies als puzles poden exercitar la ment i reforçar els conceptes escolars: formes, colors, lletres,…

Principals habilitats i destreses que desenvolupen els puzles:

  • Capacitat d’anàlisi i síntesi.
  • Coordinació òculo-manual.
  • Concentració i atenció.
  • Visió espacial.
  • Motricitat.
  • Pensament lògic.
  • Creativitat.
  • Capacitat per resoldre problemes.
  • Anàlisi per elaborar estratègies.

Fruit de la participació en el Seminari digital de coordinació de Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement d’enguany, ha sorgit el present trebal, que volem compartit amb tots vosaltres:

PARTICIPANTS

  • Emilia Alcaraz Delgado
  • Ana Maria Arche Aubert
  • Inés Cardil Bautista
  • Pedro Antonio Fabrega Pérez

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al recurs:

QR per als més petits… I, per què no ?

A partir de la participació en la xerrada sobre Llengua i TAC d’en Jordi Jubany hem pensat en diferents activitats interactives que poden realitzar els alumnes d’Educació Infantil i Cicle inicial, per treballar la lectoescriptura, utilitzant els codis QR. Clicant a sobre de la imatge podreu accedir a la presentació:

Us presentem la mostra d’activitats de la sèrie QR per als més petits… I, per què no ? adreçades a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil i de Cicle Inicial i que anirem publicant en aquest blog en els propers mesos

La novetat d’aquests jocs és la necessitat d’utilitzar un dispositiu mòbil, per poder realitzar la lectura de paraules o frases que amaguen els diferents QRs. L’alumne haurà d’acostar un mòbil o una tauleta al Sr. QR i, un cop llegit el contingut, resoldre l’exercici.

NOTA:Prèviament s’haurà d’haver instal.lat un lector de QR al dispositiu mòbil.

El joc consta del següents apartats:

Definicions: Els alumnes hauran de llegir la definició que amaga el QR i després hauran de clicar a sobre de la imatge corresponent.

Selecciona el color: Els alumnes hauran de llegir el color que indica cada codi QR i clicar a sobre de cada punt de color, fins trobar-lo.

Sèries:Els nens i nenes hauran de seleccionar el QR que indica el color que continua la sèrie.

Joc de memòria: Els alumnes hauran de trobar les parelles imatge/QR, so/QR i en l’ultim exemple trobar imatge/imatge, llegir el QR i copiar la frase que hi amaga.

Dòmino: Completar el dòmino, ajuntant les imatges amb el QR corresponent.

Problemes: Arrossegar tants objectes a la zona blanca, com ens indica el problema. Clicar a sobre del quadre taronja i llegir els codis QR, fins trobar el resultat del problema.

NOTA:En alguns casos, clicant a sobre del botó “Comprovar“, podran saber si ho han fet bé.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2014/mostraqr.swf” width=”500″ height=”375″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Com començar i acabar contes

Hem trobat aquest útil recull per Començar i acabar contes al blog Deixant Petjades on ens suggereixen maneres molt diverses d’iniciar i terminar un conte, amb el que els nostres alumnes podran millorar la seva expressió escrita i amb la que les mestres, especialment d’educació infantil i cicle inicial, podem tenir un bon recurs per explicar les nostres històries.

Làmines de vocabulari

Us presentem les làmines de vocabulari del web Glovico, que mostren situacions de la vida real i que ens serviran com a punt de partida per establir una conversa amb els alumnes i amb les podran ampliar el seu vocabulari.

També poden ser utilitzades a l’hora de treballar l’expressió escrita.

Les imatges poden ser projectades a la PDI, per treballar en grup, o bé donar la imatge fotocopiada als alumnes, per poder treballar en parelles o bé individualment.

Clicant a sobre de la làmina exemple, podreu accedir al recurs:

Desordre a les frases 1

Us oferim una activitat adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que podran practicar la construcció de les frases i la comprensió lectora.

NOTA: Les paraules s’han de situar a la part inferior de la pantalla.

Actualització a Genially:

Captura de pantalla del joc:

Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:

Seqüències de rutines

El web Casal Digital ens ofereix aquestes seqüències temporals, relacionades amb les activitats de rutines.

Hi trobareu les que us indiquem a continuació:

  • Beure aigua de l’aixeta
  • Beure aigua d’un got
  • Parar la taula
  • Rentar-se la cara
  • Rentar-se les dents
  • Rentar els plats

Cal retallar les imatges, ordenar-les i enganxant-les en la plantilla amb espais numerats.

A continuació, us deixem un exemple:

Generador de fitxes de monedes

Us presentem un SEN teacher espai web on podreu generar en uns instants un munt de fitxes de comptar monedes, llestes per descarregar i imprimir. Ideal per a treballar amb alumnes de cicle inicial i mitjà

Podreu triar entre tres nivells de dificultat. També podreu seleccionar els tipus de monedes a treballar.

Aquest recurs també pot ser utilitzat amb la PDI.

Clica a sobre de la imatge per tal d’accedir al recurs.

Aquí us deixem un exemple: