per Jota
El començament d’aquest nou curs escolar 2009/2010 està suposant un important retrocés en la dotació de recursos als centres públics, la qual cosa sembra serioses dubtes sobre les intencions de la conselleria d’incrementar el seu finançament els propers anys. El departament d’educació està realitzant una retallada de les plantilles dels centres públics, que deixa aquests en situació crítica per atendre les seves necessitats educatives.
Reducció de plantilles en els centres públics i serveis educatius, generalitzada en les diferents etapes del sistema educatiu.
Congelació i/o minoració dels increments de plantilles en aquells centres que havien experimentat un creixement de grups d’escolarització.
Retirada de les hores que disposaven els centres per substitucions de les reduccions de jornada, implantant les contractacions per 1/3 i 5/6 de jornada.
Reducció del nombre d’aules d’acollida
Negativa a cobrir les substitucions de la reducció horària dels docents majors de 55 anys amb personal interí i substitut
Utilització d’hores extres i increments indeguts de les hores lectives del professorat
- Així mateix hem de denunciar altres tipus de mesures preses pel departament d’educació que van en detriment de la qualitat educativa, com ara l’eliminació dels programes d’innovació (punt edu, artic.), que busquen limitar el creixement de l’ensenyament públic, com ara la supressió de grups al batxillerat o que atempten, a més, contra la igualtat d’oportunitats i la possibilitat de conjuminar estudi i treball, com ara la supressió de batxillerats nocturns.
Un curs més, també hem de denunciar la pèssima gestió realitzada pel departament, perquè les plantilles no estaven complertes en el moment de començar el curs, cosa que ha provocat problemes importants en la preparació del curs i en general en el funcionament dels centres.
També cal destacar la política de precarització laboral de sectors del professorat que el departament està portant a terme, així com el procediment de nomenaments telemàtics que està utilitzant a tal efecte.
Un procediment que cal modificar per la seva opacitat i manca de transparència, per la manca d’unificació de criteris a tots els SSTT, per les contradiccions, errades i reclamacions que ha provocat, perquè s’ha prestat a l’arbitrarietat i al clientelisme i perquè en definitiva ha trencat els criteris pactats per a l’ordenació de la borsa de treball.
Als centres hem de debatre en el claustre aquests temes i cal informar i denunciar als consells escolars, a les ampes, i en general a tota la comunitat educativa com els està afectant aquesta política.
Avui, el Conseller Ernest Maragall, a través de la maquinària de propaganda del govern, encapçalada per TV3, ha anunciat un nou despropòsit. El curs vinent s’iniciarà la segona setmana de setembre i els alumnes no tindran classe una setmana al febrer. Completament absurd.
Com s’atendran aquests nens al febrer? Qui ho pagarà? Algú creu que el curs es pot engegar correctament amb només 5 dies de treball sense alumnes al setembre? Així es pretèn aconseguir l’excel·lència?
Retallada de plantilles, retallada de formació permanent, retallada de diners per les obres en execució… El Departament d’Educació té molt poc respecte pels alumnes i les seves famílies. Ho va demostrar amb l’aplicació de la sisena hora, que encara té molts centres sense implantar-la. I ho torna a demostrar amb aquesta proposta esbojarrada i sense sentit.
Tot el mes de setembre ha estat molt. Està previst dotar d’aire condicionat tots els centres educatius de Catalunya? Es facilitarà que les famílies puguin gaudir d’una setmana més de vacances al febrer per atendre els seus fills? És necessari un trencament del ritme de treball al 2n trimestre, que és el més profitós a nivell de treball? Estaran cobertes totes les places de docents la segona setmana de setembre o hi haurà alumnes sense mestres? Algú creu que allargant la jornada i el calendari es milloraran els resultats? El Departament d’Educació coneix la diferència entre qualitat i quantitat? On està l’emmirallament amb Finlàndia? I amb la resta del món occidental? Algú s’ha plantejat en algun moment la idoneïtat de fer jornada intensiva amb activitats extraescolars a la tarda per donar resposta als pares que ho necessitin i deixar gaudir dels seus fills i educar-los aquells que no?
Realment, els nostres polítics pensen que la ciutadania és estúpida? De totes les preguntes només tinc resposta per aquesta darrera. El cas Millet, el cas Gurtel i els informes “de dubtosa utilitat” em fan pensar que sí. Som estúpids i els que els possibilitaran, amb el seu vot, que es mantinguin a la seva poltrona i continuïn pixant-se damunt nostre encara més.
Estic d’acord amb tu José, només afegiria com va dir la gran Gloria Fuertes: “nos estan meando y dicen que llueve”.
A sobre miren cap a una altra banda.