Frases curtes

“Frases curtes” és una activitat molt senzilla que van fer els alumnes de 2n a l’hora de biblioteca. És una activitat d’animació a la lectura ja que mitjançant un petit joc els alumnes llegeixen i al mateix temps, s’ho passen bé.
Consisteix en fer dos grups. Cada grup està format per tres o quatre membres. Cada grup té una sèrie de preguntes. En aquest cas, les preguntes eren molt senzilles, ja que el fet important no era la pregunta en sí, sinó llegir-la. Comença un grup llegint la primera pregunta i l’altre grup ha de consensuar la resposta i dir-la.
D’aquesta manera també estem treballant el saber treballar en grup. Després és el torn de l’altre grup i així successivament.
Els alumnes s’ho van passar molt bé i en acabar, demanaven si hi havia més preguntes.

Animació Lectora al pati

Ahir a l’hora d’animació lectora vam poder fer la classe al pati de l’escola. Es positiu pels alumnes aprofitar els diferents espais que té l’escola per fer les classes i aprofitant que ahir feia sol ens vam instal·lar al pati d’educació infantil.
Vam fer l’activitat de les preguntes curtes i després vam veure el llibre “Lletra a Lletra” que ens va aconseguir la Biblioteca Municipal de Constantí.

Tant el joc com el llibre els va agradar molt.

Aquí en teniu algunes fotografies.

Dictat compartit

Aquesta setmana passada, amb els alumnes de cicle superior, vam fer un dictat compartit.

El dictat compartit consisteix en completar un dictat. Es treballa per parelles i cadascú té un text amb uns buits que es complementen amb el full de l’altre.

Comença l’alumne que té text dictant al seu company fins que arriba a uns espais en blanc. En aquest moment, és l’altre el que ha de dictar.

En un grup vam treballar un text narratiu però en l’altre grup vam treballar dues cançons. Els alumnes no sabien que eren cançons, així que després de fer l’activitat els vaig dir que sentirien el dictat i llavors els vaig posar les cançons. Tots van anar llegint la lletra intentant cantar les cançons.

És una manera de llegir diferent i al mateix temps experimenten el fet de dictar. Normalment sempre són ells els que l’han d’escriure, així que a l’acabar els vaig preguntar si els havia agradat fer de mestres i tots van dir que sí.

Aquí teniu unes fotografies per veure els alumnes treballant i també alguns dels dictats que van fer.

Les dues cançons són del llibre “Quatre Estacions” de l’Abadia de Montserrat.