El projecte de centre
La nostra escola es caracteritza per la seva tasca innovadora i activa, i per la participació constant en diferents projectes d’innovació pedagògica.
Les grans finalitats de la nostra tasca educativa s’emmarcarien en dos grans blocs: millorar els resultats educatius dels nostres alumnes i millorar la cohesió social.
Objectiu estratègic 1: Millorar els resultats educatius dels alumnes.
Què fem per assolir aquest objectiu:
Millorar la comprensió lectora i l’expressió escrita i oral de l’alumnat.
ACTIVITATS:
- Consolidar una sessió setmanal dedicada a la comprensió lectora.
- Realitzar activitats diàries de lectura.
- Sistematitzar un programa de comprensió lectora.
- Afavorir la coordinació del professorat per a la programació de les activitats de comprensió lectora.
- Dissenyar una programació curricular en què es reflecteixi de manera específica el treball de l’expressió oral i escrita, i la metodologia a seguir.
- Organitzar l’horari de l’alumnat i professorat de manera que les sessions de l’àrea de llengua siguin en agrupaments flexibles o amb grups reduïts.
- Dedicar més hores setmanals a l’àrea de llengua que les mínimes prescrites.
Millorar les competències matemàtiques de l’alumnat.
ACTIVITATS:
- Dedicar una sessió setmanal a treballar l’agilitat en el càlcul.
- Fomentar el treball de la resolució de problemes.
- Organitzar l’horari de l’alumnat i professorat de manera que les sessions de l’àrea de matemàtiques siguin en agrupaments flexibles i grups reduïts.
- Dedicar més hores setmanals a aquesta àrea que les mínimes prescrites.
Millorar el nivell dels alumnes en llengua estrangera.
ACTIVITATS:
- Continuar impulsant els objectius del nostre Pla de Llengües estrangeres PELE.
- Potenciar la realització d’activitats complementàries i extraescolars en anglès.
Potenciar la utilització de les TIC en la pràctica docent.
ACTIVITATS:
- Consolidar el Projecte d’Innovació de Tecnologies de la Informació.
- Seguir impulsant la formació en l’àmbit de les Noves Tecnologies.
- Millorar i actualitzar contínuament els equipament informàtics de l’escola.
Augmentar els recursos personals dedicats a l’atenció a la diversitat.
- Sol·licitar perfils de plantilla concrets d’acord amb les diferents necessitats educatives.
Adaptar les diferents programacions i propostes curriculars del professorat.
ACTIVITATS:
- Introduir i consolidar el Treball per Projectes a Educació Infantil.
- Introduir el Treball per Projectes a l’Educació Primària.
- Impulsar la redacció de noves propostes curriculars segons el nou currículum.
- Fomentar l’aprenentatge des d’un punt de vista competencial i reflectir-ho als nostres documents.
- Tenir en compte la diversitat de l’alumnat en el disseny de qualsevol proposta curricular i programació d’aula.
- Assessorar el professorat davant els dubtes i necessitats que, davant aquestes noves propostes, se li plantegin.
Objectiu estratègic 2: Millorar la cohesió social
Què fem per assolir aquest objectiu:
- Realitzar activitats amb projecció a les famílies i al municipi: jornades de portes obertes, participació en activitats municipals i representacions dels alumnes.
- Actualitzar i dinamitzar constant ment el bloc de l’escola.
- Participar en diferents projectes: PILE, Escola Verda, Biblioteca Escolar i ILEC.
- Dissenyar i dur a terme activitats organitzades conjuntament entre AMPA i escola, tant en horari escolar com extraescolar: festes, jornades de portes obertes i participació en activitats municipals.
- Dissenyar i dur a terme un Projecte de Convivència.