Educació emocional a l’escola

Els alumnes passegen per la classe mirant les flors que hem col•locat per damunt de les taules. Són 38 flors de Bach. Cada flor descriu un estat emocional. Els nens i nenes passegen buscant la que més els hi agrada. Quan troben la que volen van a seure al seu lloc. Cadascú fa el dibuix de la flor que ha triat. Depenent de l’edat poden escriure a l’altra banda del dibuix coses que vulguin compartir. Oferim un moment per expressar sentiments i emocions sense censures, pors, ni vergonyes.
Cada nen/a pot verbalitzar davant dels altres experiències, emocions i problemes que han tingut, i així, tots aprenem a escoltar i expressar vivències i sentiments.
Redaccions i comentaris d’alguns nens i nenes de sisè després de dibuixar la flor triada:
“m’agrada molt fer tot això de les flors perquè em sento molt bé quan m’expliquen com em sento jo – alhora de fer dibuixos no em sento tan bé perquè jo no sé dibuixar”.
CERATO
“ És una flor que m’agrada molt”. “ M’agradaria repetir-ho”. “Jo no creia que les flors tenien secrets”.
És com si la flor em digués: – Jo sóc com tu!, – sóc com tu! Quan l’agafes.
“ Voldria saber quantes flors hi ha al món i quins secrets guarden” . “ Voldria veure totes les flors, saber on neixen les flors i qui ha descobert els secrets de cada flor”.
WILD ROSE
“Aquesta flor em fa pensar en el Marroc. Jo estava trist i després he anat a seure al mig de la Mustard i he escoltat un ocell que l’he portat a casa per ser la meva mascota.”
MUSTARD
“M’agrada aquesta flor perquè em fa sentir, que és oberta i té sis pètals i sembla una flor de medicina. M’ajudarà a ser una farmacèutica i a tenir la meva pròpia farmàcia amb companys de treball. I quan vingui un nen/a que no hagi anat a l’escola li donaré una piruleta. Potser seré metgessa!.”
STAR OF BETHLEHEM
“No m’agrada aquesta flor perquè s’ha equivocat en la meva personalitat, jo no sóc així. M’agradaria haver fet capoeira en comptes de flors de Bach”.
VERBAIN

Untitled from Smontes2 on Vimeo.

Xerrada sobre el reciclatge!

Els alumnes de 4t vam participar en una xerrada per part d’un tècnic mediambiental sobre els aparells electrònics, RAEE. Estàvem acostumats a parlar sobre el reciclatge de papers i envasos, però no sabíem gaire sobre el reciclatge d’aquest tipus d’aparells.

Vam aprendre la importància que té per a la salut del planeta prendre consciència sobre aquest tema i actuar com cal. A més d’aprendre i divertir-nos, ens van regalar una bossa reutilitzable per no malgastar tant plàstic quan anem a comprar.

El nostre projecte Comenius

Les nenes i nens de P5 hem fet paper reciclat i amb ell hem escrit postals per enviar-les a Irlanda.
Hem tallat fulls de diaris en trossos petits i els hem barrejat amb aigua per aconseguir una pasta de paper i triturar-la amb la batedora. Després ho hem posat en un sedàs i ho hem eixugat amb draps. Finalment ho hem deixat al sol i quan ha estat sec hem escrit i decorat unes postals.