Videoconferència amb Japó

Aquest mes de febrer alguns alumnes de cicle superior van fer una videoconferència amb una escola de Japó. Va ser una bona experiència que segur que recordaran durant molts anys.

L’activitat va tenir tres parts:

–          Primera part: els alumnes es presenten

–         Segona part: els alumnes es fan preguntes i responen les que ens fan els alumnes japonesos

–         Tercera part: tant la mestra responsable de l’activitat de l’escola Centcelles com el mestre responsable de l’activitat al Japó, es presenten amb la seva llengua mare.

L’activitat es va fer en anglès i es pretenia aconseguir diferents objectius:

–          Conèixer mitjançant preguntes diferents aspectes de la cultura japonesa

–          Practicar la llengua anglesa

–          Motivar als alumnes a seguir aprenent la llengua anglesa que estudien des de fa anys a l’escola

–          Utilitzar les noves tecnologies com a mitjà de comunicació

–          Sentir la llengua japonesa

TAC 12 va ser-hi durant la sessió i després va entrevistar a la mestra responsable la qual va explicar els objectius que es pretenien aconseguir així com l’enriquiment personal que aconseguien els alumnes fent aquesta activitat.

Quan es va fer l’activitat eren les 9 del matí a Constantí i les 3 de la tarda a Japó. Algunes de les coses que els alumnes van aprendre van ser que el curs escolar al Japó comença al mes d’abril (nosaltres el comencem al mes de setembre) i que les classes acaben entre quarts de 4 i les 4 de la tarda (nosaltres les acabem a les 5 de la tarda).

El CEIP Cetncelles connecta amb Japó from Ajuntament de Constantí on Vimeo.

Sol, Lluna, Estrelles de Joan Miró

Els alumnes de 3r, han fet a l’hora de plàstica en anglès, el darrer treball de l’artista Joan Miró.

L’activitat ha consistit en retallar sols, llunes i estrelles, tres elements molt presents en les obres de Miró, i anar-les folrant amb paper de seda. Després han acabant posant purpurina per sobre.

L’activitat els ha agradat molt i ho han fet molt bé.

Paraules clau utilitzades: cardboard, tissue paper, stick glue, glitter.

Buildings

Els alumnes de 4t han treballat el reflex. Ha estat una activitat que ha agradat molt, tot i que el procés porta una mica de feina, el resultat final s’ho val.

Els alumnes, seguint les instruccions en anglès, han doblegat un full blanc. A la part superior del full han dibuixat amb retoladors diferents edificis i el cel. Una vegada s’acaba de pintar, amb un esprai amb aigua es mulla la part inferior que no s’ha pintat. Tot seguit es doblega altra vegada el full i l’aigua mulla tot el que han pintat. Quan obres el full la part inferior és plena de color: és el reflex dels edificis.

Mireu que bonic ha quedat!!

Aquí teniu els alumnes realitzant l’activitat:

Paraules clau utilitzades: buildings, reflex, felt-tip-pen, fold the paper, full of colours, horizontal-vertical.