BENVINGUDA ALS ALUMNES DE LES AULES D’ACOLLIDA DE LA CIUTAT DE GIRONA

“Ciutadans de Girona, ciutadans del món”, la benvinguda que cada any dona l’Alcaldessa de Girona a l’alumnat de les Aules d’Acollida de la ciutat.

“Us demano a tots que sentiu Girona, una ciutat oberta i tolerant, com la vostra ciutat. Que us l’estimeu. I que qualsevol conflicte el solventeu sempre parlant. Que sigueu molt benvinguts!”

ELS ALUMNES DE LES AULES D’ACOLLIDA DE SECUNDÀRIA DE GIRONA I SALT A L’HORA DEL CONTE

IMATGE WEB 690X370Enguany, els alumnes de les aules d’acollida de secundària de Girona i Salt repeteixen el projecte Arrelarreu Contes organitzat per Òmnium, i van a les biblioteques de la ciutat per explicar contes als més petits. Aquí teniu la programació.

 

GIRONES ARREL ARREU.pdf by Montserrat on Scribd

L’AJUNTAMENT DE GIRONA DÓNA LA BENVINGUDA ALS ALUMNES DE LES AULES D’ACOLLIDA DE SECUNDÀRIA

161111-recepcio-alumnes-aules-dacollida_opt-1

A l’acte hi han participat 122 estudiants de set instituts de la ciutat: INS Montilivi, INS Sobrequés, INS Vicens Vives, INS Santa Eugènia, FEDAC Sant Narcís, INS Carles Rahola i INS Narcís Xifra.

L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, i la tinenta d’alcaldia i regidora d’Educació i Esports, Isabel Muradàs, han rebut al Saló de Plens de l’Ajuntament els 122 alumnes dels set centres de Secundària de la ciutat que han arribat a Girona al llarg dels darrers mesos.

L’acte forma part del recurs educatiu Ciutadans de Girona, ciutadans del món, una activitat que cada any se celebra per donar la benvinguda a l’alumnat de les aules d’acollida de Secundària que ha arribat a Girona durant els darrers mesos del curs escolar. La trobada preveu facilitar als nouvinguts el reconeixement de la seva ciutadania i afavorir experiències que facilitin l’apropament i la participació dels joves a la vida de la ciutat.

La jornada ha començat al Saló de descans del Teatre Municipal amb la presentació de les aules d’acollida, ha seguit amb el recorregut de les Llegendes de Girona, i ha finalitzat al Saló de Plens, on l’alcaldessa, que ha volgut reconèixer la tasca dels mestres de les aules d’acollida i que ha tingut un record per la recentment desapareguda Núria Terés, que va ser una de les impulsores del projecte, ha rebut tots els alumnes i els ha encoratjat a tenir una participació activa a la ciutat a través dels diferents espais, actes i associacions.

(text adaptat de la nota de premsa 11-11-16)

XERRADA SOBRE LA SITUACIÓ DE LES PERSONES MIGRANTS A CEUTA


El dia 26 de maig vam convidar a la Flora Ridaura, de Càritas Girona, a l’aula d’acollida. Va venir a parlar-nos de la situació de les persones migrants a Ceuta i Melilla.

En aquesta xerrada hem après coses noves. Molts de nosaltres no sabíem que molts immigrants viatgen de manera perillosa. Alguns familiars nostres han viatjat de manera perillosa atravessant Àfrica i Mèxic. Uns per arribar a Europa. Una altres per entrar als Estats Units.

La Flora ens ha explicat que les persones que volen entrar a Espanya per la frontera sud ho passen malament. La policia no deixa passar els immigrants i els dispara. Alguns moren. Altres passen fred. Alguns s’ofeguen o es fereixen saltant la tanca. La Flora va explicar que 15 immigrants van morir por què la policia va disparar amb pilotes de goma. La justícia espanyola no van castigar a cap policia. A més, per a moltes dones és molt perillós viatjar en condicions precàries perquè les poden violar.
De totes maneres, hi ha moltes persones que se solidaritzen amb les persones migrants. A Ceuta, dues monges ajuden als immigrants. Els donen menjar, roba i llit per descansar.

Creiem que hem d’obrir més les fronteres perquè passin els immigrants. Nosaltres també som immigrants i pensem que tots tenim els mateixos drets humans. Un d’aquests drets és la lliure circulació.

El CETI és el centre d’estada temporal per immigrants del govern espanyol. Moltes persones diuen que en el CETI maltracten els immigrants. Això no ens sembla bé.

HAJA, ANA, KUN, MAIRA, FREISY I ESTHER

QUINA EUROPA VOLEM?

Els nois i les noies de l’aula d’acollida de l’institut de Santa Eugènia vam veure un vídeo sobre els refugiats de Síria.

En el vídeo vam veure que alguns governs d’Europa no volen els refugiats.

Vam fer una llista de paraules que explicaven com ha de ser l’Europa que volem. Paraules com acollida, igualtat, pau, amistat, seguretat, simpatia, hospitalitat i amor.

En canvi les paraules de l’Europa que no volem són: violència, egoisme, separació, rebuig, discriminació, racisme, patiment i guerra.

Amb aquestes paraules vam enganxar un mural al passadís perquè tothom ho veiés.

EDWAR, KUN HE, SANKUNG SILLAH

AULA D’ACOLLIDA INSTITUT SANTA EUGÈNIA

20160422_141022

20160422_141011

TROBADA D’AULES D’ACOLLIDA DE SECUNDÀRIA DE GIRONA – CIUTADANS/ES DE GIRONA, CIUTADANS/ES DEL MÓN – 13/11/15

Aquest és el comiat que vam fer a la TROBADA D’AULES D’ACOLLIDA DE SECUNDÀRIA DE GIRONA – CIUTADANS/ES DE GIRONA, CIUTADANS/ES DEL MÓN el divendres 13 de novembre de 2015.
Vam visitar l’ajuntament i vam conèixer algunes de les llegendes de Girona.
La propera trobada serà el mes de maig, per l’exposició de flors de Girona (“Girona temps de flors”).
Fins aviat!

ELS NOIS NOIES DE LES AULES D’ACOLLIDA DE SECUNDÀRIA DE GIRONA PROTAGONISTES DE L’HORA DEL CONTE A LES BIBLIOTEQUES DE LA CIUTAT

Tret de sortida del projecte Arrelarreu impulsat per Òmnium cultural Gironès.

L’objectiu del projecte és potenciar l’ús de la llengua catalana en els alumnes de les aules d’acollida a partir d’usos reals, i alhora fer-los partíceps dels serveis de l’entorn.
Els nois i noies han preparat contes per ser narrats i dramatitzats a l’hora del conte de les biblioteques de Girona. Les sessions es realitzaran entre el 23 de febrer i el 10 de març. Els alumnes també portaran les representacions a les escoles de la seva zona. La preparació és una tasca compartida entre els tutors de les aules d’acollida i els voluntaris de l’escola El Galliner, amb coordinació d’Òmnium.

Hi participen els alumnes de les aules d’acollida dels instituts Vicens Vives, Sobrequés, Montilivi, FEDAC Sant Narcís, Carles Rahola i Narcís Xifra, a més d’altres centres de Girona i Salt.

Us deixem amb la llegenda originària de Brasil que van preparar els alumnes de l’Institut Carles Rahola, i que van representar a la Biblioteca Antònia Adroher.