Hola, món!

Hola, Mundo – Hello, World – Olá, Mundo – Salut, Monde – हैलो, दुनिया। –

مرحبا، العالم – ہیلو، دنیا – ਹੈਲੋ, ਸੰਸਾਰ – Bună ziua, lume –  你好,世界

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , | 1 comentari

PROJECTE ARRELARREU: ALUMNES DE L’AULA D’ACOLLIDA EXPLIQUEN UN CONTE ALS MÉS PETITS

Un grup de nois i noies de l’aula d’acollida de l’INS Sta Eugènia van explicar un conte als infants a la Biblioteca Carles Rahola de Girona. El conte es titulava “La llebre i la tortuga”. Tota una experiència!
Aquí teniu el vídeo.

LA LÍNIA DEL TEMPS

Una de les activitats que hem fet des de l’aula d’acollida durant el segon trimestre del curs ha estat “La línia del temps”. La podeu veure a la segona  planta de l’Institut Santa Eugènia.

La línia del temps presenta els principals successos des del principi fins a l´actualitat. La línia del temps explica moltes coses de la història.

ELS PAÏSOS DELS CATALANS/ES. SIMBOLOGIES A LES NOSTRES BANDERES.

Us presentem un petit treball que hem fet alguns nois i noies de l’aula d’acollida sobre els símbols de les banderes d’alguns dels nostres països d’origen.

http://

COM ÉS EL NOSTRE INSTITUT? COM ÉS LA NOSTRA AULA D’ACOLLIDA?

En aquests àudios us expliquem com és l’Institut de Santa Eugènia i com és la nostra Aula d’Acollida.

VISITEM HONDURES

En Bayron ha fet una presentació de la ciutat on va néixer, Talanga.

L’Abigail ens dóna informació sobre un lloc dels llocs més turístics d’Hondures: el llac de Yojoa.

El culturisme

Per Leo.

Publicat dins de aula d'acollida, General, ins santa eugènia, institut santa eugènia | Deixa un comentari

EL BÀSQUET I EL FUTBOL

Per Kun He i Lamin

El bàsquet, és un esport practicat entre dos equips de cinc jugadors en joc cadascun, que intenten introduir una pilota dins de la cistella defensada per l’equip contrari, amb l’objectiu d’aconseguir més punts que l’adversari, tot respectant les regles del joc.

El futbol (de l’anglès football, “pilota de peu”) és un esport d’equip jugat entre dos equips d’onze jugadors amb una pilota esfèrica. El juguen més de 250 milions de persones a més de 200 països, convertint-lo en l’esport més popular del món. Es juga en un una porteria a cada un dels costats del camp. L’objectiu del joc és introduir la pilota a dins de la porteria contrària (marcar un gol), impulsant-la amb el peu o qualsevol altra part del cos excepte les mans. Un dels onze jugadors de cada equip, que rep el nom de porter, és l’únic que pot tocar la pilota amb les mans.

EL FUTBOL I EL BÀSQUET A GÀMBIA I A LA XINA

Sóc en Lamin, de Gàmbia. Jo practico el futbol a la meva escola i amb els meus amics . A mi m’agrada el futbol perquè córrer és bo. El millor partit de Gàmbia va ser l’any 2002, que va guanyat Lessoto per sis a zero.

Sóc en Kun, de Xina. Practico el bàsquet a l’escola, però també jo i els meus amics juguem a bàsquet. M’agrada jugar a bàsquet, perquè és interessant. La selecció de bàsquet de la Xina ha guanyat campionats FIBA Àsia.

FESTA NACIONAL D’HONDURES. Per Abigail Orellana.

Publicat dins de aula d'acollida, General, institut santa eugènia | Deixa un comentari

LA CEIBA (HONDURES)

L’Ana, la Fernanda i en Bayron ens presenten La Ceiba, una ciutat hondurenya que coneixen bé.

RECEPTA TÍPICA D’HONDURES. Per Bayron i Daniel.

TORTILLAS CON QUESILLO

Ingredients

“Tortillas” de blat de moro
Mantega
Formatge

Per a l’amanida:
– Xile verd picat
– Ceba picada
– Tomàquet picat
– Llimona
– Sal
– Espècies
– Coriandre

índex
Elaboració
1. En una cassola posem mantega per fregir les “tortillas”.
2. Col·loquem en una “tortilla” el formatge i posem l’altra “tortilla”a sobre. Ho pressionem perquè es desfaci el formatge.
3. Col·loquem les “tortillas” a la cassola amb oli calent.
4. Quan la “tortillas” estiguin fregides, les col•loquem en un tovalló de paper per escórrer l’excés d’oli.

I per acabar, posem en un tassa el xili, el tomàquet i la ceba i hi afegim la llimona, la sal, les espècies i el coriandre al gust. Després ho posem damunt les “tortillas con quesillo”.

BON PROFIT!!