L’AJUNTAMENT DÓNA LA BENVINGUDA A LA CIUTAT ALS ALUMNES DE LES AULES D’ACOLLIDA DE SECUNDÀRIA DE GIRONA

Recepció aules d'acollida3

La primera tinenta d’alcalde i regidora d’Educació i Esports, Isabel Muradàs, ha rebut aquest matí el col·lectiu d’alumnes de les aules d’acollida dels centres de secundària de la ciutat. En total hi han participat un total de 110 estudiants dels instituts Jaume Vicens Vives, Montilivi, Carles Rahola, Narcís Xifra, Santa Eugènia, Santiago Sobrequés i Fedac de Sant Narcís. L’acte, que s’ha celebrat aquest matí al Saló de Sessions de l’Ajuntament de Girona, s’emmarca dins del recurs educatiu Ciutadans de Girona, ciutadans del món.

Aquesta activitat de benvinguda s’adreça a l’alumnat de les aules d’acollida de secundària que ha arribat a la ciutat en els darrers mesos del curs escolar, i té per objectiu facilitar als nois i noies el reconeixement de la seva ciutadania i afavorir experiències que facilitin l’apropament i la participació dels nouvinguts a la vida de la ciutat. La tinenta d’alcalde i regidoria d’Educació i Esports, Isabel Muradàs, ha volgut reconèixer la feina dels professors de les aules d’acollida, ja que “són un pas imprescindible per la integració”, alhora que ha volgut remarcar que “Girona sempre ha sigut una ciutat acollidora i d’acompanyament per a totes aquelles persones nouvingudes que arriben a la ciutat”. L’acte, que ha comptat també amb la presència de la regidora de Salut i Seguretat en el Treball, Eva Palau, ha acabat amb un recorregut en què se’ls ha explicat les llegendes de Girona.

font: nota de premsa, oficina de comunicació. Ajuntament de Girona

Els alumnes del Vicens Vives visiten la biblioteca

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

El dimarts 27 d’octubre els alumnes de l’aula d’acollida de l’institut Jaume Vicens Vives vam anar a la biblioteca de Girona, que es diu Carles Rahola. Ens va fer la visita la directora, que es diu Lourdes Reyes. Ens va ensenyar com treure llibres de préstec i també vam veure com funciona la màquina de devolució. La cinta a vegades s’encallava. Podem treure, durant un mes, quinze llibres, cinc CD’s, cinc DVD’s, cinc revistes i cinc còmics a la vegada!

Vam conèixer una mica la biblioteca i vam veure molts jocs i molts llibres per als nens petits a l’espai infantil. Ens van convidar a jugar a un joc de taula. També hi ha una pissarra perquè els nens dibuixin el que vulguin.

Hi ha voluntaris que els canten cançons i els expliquen contes els dimarts a la tarda.

Hi ha una regla: els petits no poden treure els llibres dels adults.

Hi ha una cafeteria per anar quan volem parlar més alt.

Després vam anar a la sala de joves. Hi vam veure música, pel·lícules, còmics i llibres. Ens van explicar una mica com funciona la biblioteca i vam anar a l’aula d’informàtica, on podem aprendre com funcionen els programes d’ordinador i resoldre dubtes. També vam veure una àvia jugant amb un puzzle de moltíssimes peces.

Finalment vam agafar papers per fer-nos el carnet de la biblioteca els que no el tenim. Ens vam fer fotos de grup i ens vam endur punts de llibre de record.

Autors: Keny Meza i Angello Cruz amb l’ajuda d’altres companys.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Les parelles lingüistiques de l’institut Jaume Vicens Vives

Dijous 22 d’octubre del 2015 es van trobar per primera vegada les parelles lingüístiques d’aquest curs 2015-2016 de l’institut Jaume Vicens Vives.
Les parelles estan formades per un padrí, que és un alumne voluntari de batxillerat i per un alumne nouvingut de l’aula d’acollida.
OLYMPUS DIGITAL CAMERAEl voluntariat ha estat molt nombrós i s’han pogut fer nou parelles: Meritxell Villen i Wanting Li, Agnès Barbesà i Angello Cruz, Marina Sánchez i Manuel Flores, Ariadna Costas i José Mamani, Paula Costa i Betsabé Lemus, Tomas Sinderman i Bruna Reis, Victoria Vyboishchikova i Nini Abramia, Mireia Planas i Xiaojian Chen i Romina Medurga i Haidy Estrella.
Es veu que el fred de fires i els primers exàmens han començat a fer estralls perquè algun fillol encara no ha pogut conèixer el seu padrí perquè el dia de la trobada estava malalt.
Ara aquestes parelles s’aniran trobant periòdicament per poder parlar en català i assegurar que l’adaptació a l’escola no es fa tan difícil per a aquests nois i noies que fa poc temps que han arribat a Girona des de països tan llunyans com Xina, Hondures, Bolívia, Brasil, Geòrgia o la República Dominicana.
A més de parlar i passar-s’ho bé, potser també faran una bona amistat!

La casa on visc, una activitat dels alumnes del Vicens Vives

Els alumnes jugant al memo de la casa on visc.

Els alumnes estan jugant al memo de la casa on visc.

Abans d’acabar el curs 2014-2015 els alumnes de l’aula d’acollida de l’institut Jaume Vicens Vives vam visitar la casa Masó com a complement del treball que havíem fet a l’aula sobre la casa. Vam poder posar a prova els coneixements de lèxic i d’estructuració de frases que havíem après i vam tenir l’oportunitat de visitar una casa amb cent anys d’història. També vam poder jugar al memo i aprendre qui era i què representa per a Girona la figura de Rafel Masó.

L’experiència ens va agradar tant que aquest curs repetirem la visita!

Us desitgem un bon inici de curs i que gaudiu dels nous projectes d’aquest 2015-2016!

EMOCIONS, EL PROJECTE DE COMPOSICIÓ FLORAL QUE LES AULES D’ACOLLIDA DE SECUNDÀRIA DE GIRONA HAN PRESENTAT A “GIRONA, TEMPS DE FLORS 2015”

Les aules d’acollida de secundària de Girona són presents a “Temps de flors”

Els centres participants són: INS Carles Rahola i Llorens, INS Jaume Vicens i Vives, INS Montilivi, INS Narcís Xifra i Masmitjà, INS Santa Eugènia, FEDAC Sant Narcís i INS Santiago Sobrequés i Vidal.

El total d’alumnes que participen en el projecte és d’uns 100 nois i noies d’entre 12 i 16 anys que han arribat a Catalunya els darrers dos anys i que estan aprenent la llengua i la cultura del nostre país.

 

TÍTOL DEL PROJECTE: emocions
TEMA: expressió de les emocions a través de les flors

DESCRIPCIÓ:
Des de les aules d’acollida de secundària de la ciutat de Girona presenten un projecte de composició floral centrat en el llibre Viatges i Flors de la Mercè Rodoreda.
Viatges i flors és un recull de peces breus que expressen emocions i la capacitat de resiliència a través de les flors. Es tracta d’unes descripcions literàries que estan entre el poema narratiu i el conte, i que expliquen les característiques i la vida singular de les flors.
Inspirats en aquesta obra que va ser premi d’Or de 1980, pretenem:
– apropar la figura de la Mercè Rodoreda a l’alumnat nouvingut
– ajudar a expressar sentiments i emocions a través del llenguatge
– captar la bellesa de les coses petites i cercar la felicitat en la simplicitat
– potenciar la imaginació i la creativitat
Ens trobareu al jardí dels Serveis Educatius del Gironès, situat al carrer del Sol, núm.15.

MERCÈ RODOREDA

Aquesta primavera, els alumnes de les aules d’acollida de secundària de Girona estan llegint Viatges i flors de Mercè Rodoreda.

Per conèixer l’autora i la seva obra hem utilitzat una proposta didàctica molt interessant, pensada especialment per a l’alumnat nouvingut de secundària. Les seves autores són l’Elisabet Bozzo i la M. José Sànchez.

Aquí la teniu:

 

Rodoreda 1 biografia.pdf by Montserrat

DESCOBRIM UN BARRI EUGENIAL!

L’AULA D’ACOLLIDA DE L’INS STA EUGÈNIA A LA DESCOBERTA DEL BARRI

DSC_1207

Els nois i noies de l’aula d’acollida vam fer l’activitat que porta el nom de “Descobrim el barri”. Va ser el passat 5 de novembre de 2014.

Van visitar l’Espai Marfà, la biblioteca Salvador Allende, el Centre Cívic Santa Eugènia, el Centre Obert de Sta. Eugènia i la piscina municipal de Can Gibert. La sortida es va fer per conèixer el barri de Santa Eugènia de la ciutat de Girona.

 

Abigail Lopez, Victor Perdomo, Mohamed Touré, Xiaohu Chen

INSTITUT SANTA EUGÈNIA