Uns astrònoms detecten la galàxia més llunyana i antiga

1287603204143Investigadors francesos i britànics han descobert l’objecte astronòmic més allunyat conegut fins ara, una galàxia que es troba a 13.100 milions d’anys llum. Com expliquen els autors del treball, la distància és impressionant: quan la radiació detectada va començar a viatjar (a 300.000 quilòmetres per segon), l’Univers no era més que una criatura de 600 milions d’anys, molt pròxim en el temps al Big Bang primigeni.Els detalls de la investigació, coordinada per Matthew Lehnert, de l’Observatori de París-CNRS, s’han publicat a la revista científica Nature.Originàriament era una minúscula i tènue taca vermella. A partir d’unes observacions efectuades al gener amb el telescopi espacial Hubble, els investigadors van enfocar cap al mateix lloc amb el VLT de l’Observatori Europeu Austral (ESO), ubicat a Cerro Paraanal (Xile). Buscaven el que en física i astronomia es denomina redshift o desplaçament cap al vermell. En total, van disposar de 16 hores d’observació. (continua llegint…)

Aquest article s'ha publicat dins de Física i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.