11
02
2015
Hola famílies,
Seguidament podeu veure un vídeo amb l’assaig del ball de carnaval per si voleu practicar una mica a casa. Aquí podeu veure els nens i nenes de 4t A ballant. La cançó es diu TIMBER, el cantant es diu Pitbull i compta amb la col•laboració de la cantant Kesha.
Assaig Carnaval 2015 from Josep Ferrà i Esteva on Vimeo.
General
6
02
2015

Li hem preguntat a la Míriam sobre el concurs de pessebres:
-Quants anys fa que es fa el concurs de pessebres?
10 anys.
-Quins cursos participen?
Els nens de cinquè i sisè.
-Com se’t va ocórrer fer el concurs de pessebres?
Pensant que s’ho passarien bé.
-Quant nens acostumen a fer els pessebres?
Més o menys uns 10 nens de cinquè i 10 de sisè.


Preguntes al guanyador: DAVID ACEITUNO
-Com et sens després d’haver guanyar aquest premi?
Molt bé, m’agrada molt.
-Com vas fer aquest pessebre?
Vaig agafar playmobils i els vaig vestir.
-Perquè vas voler participar en el concurs?
Perquè era obligatori.


Preguntes al segon guanyador: NEREA TRIANO
-Com et sents?
Molt contenta.
-Com ho vas fer?
Amb cartró.
-Perquè vas voler participar en aquest concurs?
Perquè era obligatori.


Preguntes al tercer guanyador: EDIMAR EDDUAR GUEVARA
-Com et sents?
Content.
-Com ho vas fer?
Amb playmobils.
-Perquè vas voler participar en aquest concurs?
Perquè era obligatori.
General
23
01
2015
Com ets dius?
-Anna Maria Hurtado Llongueras.
Quants anys portes treballant a l´escola?
-27 anys.
Quants anys tens?
-55 anys.
T´agrada aquesta escola?
-Sí.
Perquè vas pensar en ser professora?
-Perquè m´agraden molt els nens.
On vius?
-A Olesa de Montserrat.
Com t’hi sents?
-Molt bé.
T´agraden el teus alumnes?
-Moltíssim.
Que t’hagués agradat ser si no fossis mestre?
-Periodista.

General
19
12
2014
S’acaba el trimestre i com cada any els nens i nenes de l’escola faran una Cantata per les famílies.
Els nens de P3 fins a 3r (ambdós inclosos ) faran la cantata el dimarts 23 de desembre al matí, i de 4t fins a 6è (ambdós inclosos ) faran la cantata el dilluns 22 de desembre per la tarda.
US ESPEREM A TOTS!!
BON NADAL I FELIÇ ANY NOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
L’equip de la revista.
General
19
12
2014
1-Per què serveix la recollida de llaunes?
Serveix per poder vendre-les. Els diners que recolliran serviran per donar-los a les escoles del Perú, per poder fer accions a favor de la sostenibilitat del planeta.
2-Qui ha proposat el tema?
L’ha proposat la càtedra UNESCO de la universitat politècnica de Barcelona conjuntament amb l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat.
3-És cert que s’aixafaran les llaunes?
Sí, perquè no ocupin tant espai.
4-Es farà altres anys?
Ho estem estudiant.
5-On portaran les llaunes?
A una empresa de reciclatge per poder treure l’alumini.
6-Serveixen tot tipus de llaunes, per exemple: menjar, beguda…?
Només les de beguda perquè tenen alumini.
7-Es poden portar plenes o buides?
Buides i netes.
8-Quantes llaunes portem aproximadament?
Unes 2.500 aproximadament.
9-Fan el mateix a altres escoles?
Aquest any només es fa al Ferra, però el proper curs o farà a més escoles.

General
12
12
2014
Santa Cecilia from Josep Ferrà i Esteva on Vimeo.
El dia 21 de Novembre es celebra santa Cecília
Qui és santa Cecília?
La patrona dels músics.
- Per què es celebra?
Perquè la joventut conegui la sardana, la música…
- Quines activitats hi ha preparades?
Els gegants, la “batucada “, la colla sardanista i la xocolatada.
- Quants anys fa que es celebra?
Fa 2 anys.
- Quant temps heu trigat a preparar aquesta festa?
Un mes i mig.
- Quants organitzadors hi ha?
Hi ha 10 organitzadors.
- Saps si ho celebren altres escoles?
No, només el Ferrà.
- Preguntem a la gent com s’ho està passant:
L‘Enzo de P4 diu que s’ho està passant molt bé.
El Marc i l’Airam de 2n diuen que s’ho passen molt bé.
Els nens de 4t diuen que els encanta tot.
Les mares dels nens també s’ho passant bé.
La vida de Santa Cecília
Hi ha molts dubtes pel que fa al testimoni històric de la Santa. Hi ha dades que demostren que l’any 545 ja es celebrava la seva festa. De la seva vida es coneix el seu matrimoni amb Sant Valerià i que tots dos van ser martiritzats a les catacumbes de Pretextato.
Segles després i més concretament, l’any 1599, va ser reconegut el seu sepulcre i sembla ser que la Santa no presentava els signes del martiri la tradició, ha arribat els nostres dies. És considerada com una figura poètica, des de sempre, és la manera com a protectora dels artistes relacionats amb la música.

General
21
11
2014
1- Qui organitza la sortida?
Les monitores del menjador.
2- Hi ha més escoles que ho celebren?
Sí.
3- Quines activitats hi ha preparades?
Les gomes, saltar a la corda, la xarranca, el paracaigudes , pintar la cara i passar-nos una pilota.
4- Què és el dia internacional dels drets dels infants?
El dia que demanem que els nens tinguin més drets.
5- A quin lloc es fa?
Al Parc de l´Estatut.
6- Ha sigut difícil preparar la sortida?
Una mica.
7- Us ho heu passat bé?
Resposta de la Lucia Caliz Gea: sí, molt bé.
Resposta de l’Aina Garcia : sí.
8- Sou voluntaris? (pregunta als nois de les activitats )
Sí, ho fem perquè ens agrada.
9- Quina activitat us ha agradat més ?
El paracaigudes.
General
7
11
2014
On Wednesday 22nd October there was a play in the school gym. The play was called “Dr Frankenstein” and tells the story of a scientist who creates a monster. The scientist has a girlfriend, who loves him very much, and very silly assistant.
Everybody participated and some boys and girls were on the stageWe think it is a funny play.
INTERVIEW
How many people are you?
-2 actors – 4 roles.
How long have you been acting out?
-7 years but 6 in the company.
Do you like performing?
-I love it.
How many shows hove you played?
-Lots of shows.
What are your names?
-Shivi and Alfie (Alfonso).
Where are you from?
-Ireland i Liverpool.

5è, General