LA BASSA Y EL SEU ECOSISTEMA EVOLUCIONEN

La bassa de l’escola prospera, i ja es poden observar formes de vida variades que van creixent. Les plantes habiten el fons, el voltant, i la superfície de l’aigua de la bassa. Els animals també es poden veure dins de l’aigua en forma de peixos i fora de l’aigua com insectes voladors.

La vegetació està molt activa al voltant de la bassa, però dins també hi ha algues que viuen enganxades a les pedres. Les plantes submarines d’estany que tenen una tija llarga sobresurten de l’aigua i els insectes voladors, com mosquits o libèl•lules, es poden posar a sobre. Les algues que floten solen acumular-se al peu de la cascada perquè al caure l’aigua es produeix oxigen que és el que necessiten i busquen les plantes.

Els animals de la bassa es comencen a veure, estan creixent i la majoria són insectes, però també hi ha peixos d’aigua dolça. Les libèl•lules estan molt agraïdes de que tinguem una bassa perquè és un lloc perfecte per posar els ous i viure. Però els mosquits també poden posar ous i viure, però per aquest problema (que ens piquin els mosquits) tenim a les orenetes que poden beure aigua i alimentar-se gràcies a la bassa, i es poden alimentar gràcies als mosquits que neixen. A més, les larves dels mosquits (i també les de les libèl•lules) alimenten als petits peixos que viuen a la bassa. Aquests peixos es diuen Fartets. Els peixos tenen el seu propi territori, i si s’observa la bassa podem veure un dels peixos fent fora un altre peix del seu territori, que acostuma a ser una pedra o més d’una.

La bassa té objectes artificials com per exemple el filtre. El filtre neteja l’aigua, després se l’emporta per un tub fins a la cascada on cau aigua neta. És un sistema per no haver de canviar l’aigua contínuament i reutilitzar l’aigua bruta.

DSCN0815



CODONYAT

A 2n fem codonyat

Entrevistem els mestres i els alumnes de 2n sobre una activitat que han realitzat amb un codonyer

-Quins ingredients heu utilitzat?

Hem utilitzat llimona, codony i sucre.

-On ho vau fer?

Ho vam fer al pati.

-Qui ho va fer?

Entre tots ho vam fer.

-Quan ho vau fer?

Ho vam fer dimecres 30 de setembre.

-Quant temps veu trigar a fer-ho?

Vam trigar tot el matí.

-Us va agrada?

-Com se us va  acudir aquesta idea?

Doncs com el codonyer és el nostre arbre, vam baixar i vam veure que hi havia codonys i se’ns va acudir fer un codony.

 

Codonyat - 008 Codonyat - 007 Codonyat - 006 Codonyat - 005 Codonyat - 004 Codonyat - 003 Codonyat - 002 Codonyat - 001



Rusc d’abelles

A l’escola un nen de 5èA va trobar un rusc d’abelles al nostre pati, i el professor Toni Massana el va treure i hem volgut investigar sobre aquest tema…

– Qui el va descobrir?

El va descobrir en Lucas Hardoy Salamanca.

– Qui el va treure?

El va treure un professor de l’escola que es diu Toni Massana.

– Les abelles no et van picar?

No em van picar ni em van fer mal perquè va ser pel matí, i és quan les abelles estan dormint.

– On estava el rusc?

Estava al Margalló (com una espècie de palmera).

– Van fer fotos?

No.

– Quina forma tenia?

Era de forma hexagonal.

– Li va picar a algú?

Si, li va picar a un nen.

– Quantes abelles hi havien?

Hi havien 6 o 7.

– Es possible que construeixin més?

Es possible que facin un altre. És el primer que trèiem.

 

rusc - 000rusc - 001rusc - 002rusc - 003