Entrevista al Daniel

DSCN0926

1.Quants anys tens?
Tinc 34 anys.
2.Abans de què treballaves?
Com a monitor d’esport d’aventures i monitor de natació.
3.Quants anys portes fent de mestre?
Porto 6 anys fent de mestre.
4.T’agrada ser mestre?
Sí, m’agrada.
5. Si no fossis mestre quin altre treball t’agradaria fer?
M’agradaria ser guia de muntanya.
6.Que t’agrada fer en el teu temps lliure?
M’agrada fer balls de salsa i fer barranquisme.
7.T’agradaria ser mestre de nens de l’ESO o de nens de primària?
M’agrada ser mestre de nens de primària.
8. Quin animal t’agrada més?
Els animals que més m’agraden són els gossos.
9. T’agrada ser substitut?
A vegades sí i a vegades no.
10. T’agrada aquesta escola?
Sí.
11. On vius?
A Barcelona.

 

 



EL TEATRE D’ANGLÈS

Els alumnes de 5è han fet un teatre en anglès, la idea de fer això va sortir d’un teatre que van fer en català per als nens d’educació infantil. Les obres que s’han fet són: la caputxeta vermella, el patufet, els tres porquets, una sopa de contes i les set cabretes. Les obres es van representar el dimarts 12/5/15 a la tarda, es van fer per als nens de primer i segon de primària de la nostra escola.

DSCN0376 DSCN0385 DSCN0387 DSCN0399 DSCN0401 DSCN0409 DSCN0411



SORTIDA AL CANAL OLÍMPIC

Els nens i nenes de 5è aniran l’1 de Juny al Canal Olímpic de Castelldefels a fer una sortida lúdico-esportiva: Caiac individual, Tir al Arc i Barca de Rem.
Aniran amb autocar, sortiran de l’escola a les 09:00 i arribaran a les 15:30. En total aniran 42 nens i nenes.
A la motxilla hauran que portar: roba de recanvi (samarreta esportiva, pantaló esportiu i roba interior) , esmorzar, gorra, tovallola, aigua, crema solar i dinar o pícnic. I hauran de portar posada roba esportiva, sabatilles esportives i banyador.
La Camino, la professora d’educació física dels nens i nenes de 5è i 6è, ha explicat que cada activitat durarà 1 hora i que quan tots els nens acabin de fer les tres activitats tindran temps per canviar-se de roba i dinar.
Els nens i nenes no s’hauran de preocupar per si es poden fer mal, perquè cada racó esta dirigit pels monitors que són experts en aquesta classe d’activitats.

1gran 2 3



MISSIÓ APILO

La missió apilo consisteix en la recollida de piles a l’escola.
A l´abril als nens de 5è els van fer una xerrada sobre les piles i van fer un experiments amb una llimona, una moneda, un cargol, una bombeta led i uns cables.
Estem envoltats d’aparells de tot tipus que utilitzen piles com a font d’energia: el rellotge, el mòbil, els comandaments a distància, les joguines… Les piles i bateries són dispositius que contenen substàncies químiques que reaccionen entre elles i transformen l’energia d’aquesta reacció en electricitat.
Quan estan esgotades, aquestes substàncies químiques i materials poden fer malbé el medi ambient. Si les reciclem, el protegirem i també estalviarem molts recursos.

DSCN0924DSCN0921

 



APADRINAMENTS

A l’escola fem apadrinament amb els nens petits. El fem per ajudar els nens a comportar-se bé i aprendre a fer coses.
Les classes que hi participen són: 4t, 5è, 6è, P3, P4 i P5. Els nens de 6è apadrinen els nens de P4, els nens de 5è apadrinen els de P5 i els nens de 4t apadrinen els de P3.
Quan els nens grans van anar a la classe del nens petits, van conèixer els seus fillols. Després van fer un cartell on hi havia la foto del fillol i del padrí, el van decorar amb gomets i el van deixar ben bonic.
L’apadrinament no només el van fer un dia a classe dels nens petits, també a la festa de la castanyada van acompanyar als nens fins al seu lloc al pati.
Ben aviat tornarem a fer apadrinament, ja us informarem!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA DSCN1087 DSCN1193 OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA



Entrevista al director

1-Quants anys tens?
48 anys.
2-Estas casat?
Sí.
3-Tens fills? Quants?
Sí, 2 filles.
4-T’agrada l’escola en la que treballes?
Sí.
5-Tu decideixes ser director o ho decideix un altra persona?
Ho decideixo jo.
6-T’agrada ser director?
A estones.
7-Quants anys portes fent de director?
5 anys.
8-Quina és la feina d’un director?
Moltes tasques, per exemple: representar l’escola a diferents llocs, distribuir les tasques dels professors, atendre les famílies, preocupar-me perquè els alumnes treguin bones notes…
9-Quina és la funció que més t’agrada de la teva feina?
Ajudar a les famílies en tot el que necessitin.
10-Quina és la funció que menys t’agrada de la teva feina?
Atendre els alumnes que provoquen conflictes.

Director



SORTIDA A POBLET

Dijous, 12 de març els nens de 5è van fer una sortida a Poblet. Van anar a un monestir i a una cova prehistòrica. Van realitzar aquesta sortida perquè havien de començar un nou tema sobre l’edat mitjana i la prehistòria. El monestir es diu “Monestir de Poblet” i la cova “Cova de Font Major”.
El monestir és molt antic, abans hi vivien 150 monjos però ara només hi viuen 30. Els monjos, quan hi ha visites, no es deixen veure perquè volen tenir intimitat, però quan les visites s’acaben els monjos surten de la sala on estan i segueixen la seva vida normal.
Després d’anar a visitar el monestir van anar a veure les coves de l’Espluga de Francolí.
La cova és de 3000m de llargada, és una de les coves més llargues del món, però per fer tot el recorregut haurien de portar un vestit de neoprè i anar travessant el riu. El sostre és de pedra i molt baix. Durant el camí de la cova s’anaven veient diversos vídeos de com vivien els homes prehistòrics.
Al final van anar a dinar i després van tornar a l’autocar.

CovesEspluga_2 espluga_cova_01_20090129124555



ELS INVENTS

Cada any fem un treball interdisciplinari. Aquest any hem decidit fer el tema dels invents, a cada classe els ha tocat un tema diferent: P3 està fent el tema dels ordinadors, P4 treballa un tema lliure, P5 està fent els robots, 1r treballa la bombeta, 2n el coet, 3r la impremta, a 4t la màquina de retratar, a 5è li ha tocat el telèfon i a 6è el submarí.
Tots els invents estan exposats a diferents parts de l’escola: vestíbul d’infantil, vestíbul de primària, parets, passadissos…



LA LLUM NEGRA

És un tub de color negre i molt llarg que s’encén, de color violeta, il·lumina les coses que són de color blanc o fosforescent.
Nosaltres l’estem utilitzant a educació física i per l’expressió corporal.
S’utilitza per expressar sentiments, fer mímica, fer representacions d’animals, etc.

invents 132 invents 136



CONCURS DE CARNAVAL

Aquest any, per primera vegada, hem fet un concurs per veure quina classe ballava més a la rua de Carnestoltes.
Us anunciem que la classe guanyadora ha estat la de 4tB.

Concurs Ball Premi
Se’ls ha atorgat un diploma i un regal molt dolç: “xuxes” per a tothom!
1 Com us sentiu?
Molt bé i molt impressionats!
2 Per què vau ballar tant?
Perquè ens agradava la música, ens divertíem i per guanyar el premi.
3 Us ha agradat guanyar?
Sí.
4 Us ha agradat el regal?
Sí.
5 Què us va motivar a moure-us tant?
La música i el fet que fos carnaval.

A l’Emilia també se li ha atorgat un diploma per ser la mestra que més va ballar.

Concurs Mestre Emilia