CONCERT DE NADAL

S’acaba el trimestre i com cada any els nens i nenes de l’escola faran una Cantata per les famílies.
Els nens de P3 fins a 3r (ambdós inclosos ) faran la cantata el dimarts 23 de desembre al matí, i de 4t fins a 6è (ambdós inclosos ) faran la cantata el dilluns 22 de desembre per la tarda.

US ESPEREM A TOTS!!

BON NADAL I FELIÇ ANY NOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

L’equip de la revista.



Recollida de llaunes

1-Per què serveix la recollida de llaunes?

Serveix per poder vendre-les. Els diners que recolliran serviran per donar-los a les escoles del Perú, per poder fer accions a favor de la sostenibilitat del planeta.

2-Qui ha proposat el tema?

L’ha proposat la càtedra UNESCO de la universitat politècnica de Barcelona conjuntament amb l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat.

3-És cert que s’aixafaran les llaunes?

Sí, perquè no ocupin tant espai.

4-Es farà altres anys?

Ho estem estudiant.

5-On portaran les llaunes?

A una empresa de reciclatge per poder treure l’alumini.

6-Serveixen tot tipus de llaunes, per exemple: menjar, beguda…?

Només les de beguda perquè tenen alumini.

7-Es poden portar plenes o buides?

Buides i netes.

8-Quantes llaunes portem aproximadament?

Unes 2.500 aproximadament.

9-Fan el mateix a altres escoles?

Aquest any només es fa al Ferra, però el proper curs o farà a més escoles.

IMG_2976 IMG_2975 IMG_2974 IMG_2973



Santa Cecília

Santa Cecilia from Josep Ferrà i Esteva on Vimeo.

El dia 21 de Novembre es celebra santa Cecília

Qui és santa Cecília?

La patrona dels músics.

  1. Per què es celebra?

Perquè la joventut conegui la sardana, la música…

  1. Quines activitats hi ha preparades?

Els gegants, la “batucada “, la colla sardanista i la xocolatada.

  1. Quants anys fa que es celebra?

Fa 2 anys.

  1. Quant temps heu trigat a preparar aquesta festa?

Un mes i mig.

  1. Quants organitzadors hi ha?

Hi ha 10 organitzadors.

  1. Saps si ho celebren altres escoles?

No, només el Ferrà.

  1. Preguntem a la gent com s’ho està passant:

L‘Enzo de P4 diu que s’ho està passant molt bé.

El Marc i l’Airam de 2n diuen que s’ho passen molt bé.

Els nens de 4t diuen que els encanta tot.

Les mares dels nens també s’ho passant bé.

 

La vida de Santa Cecília

 Hi ha molts dubtes pel que fa al testimoni històric de la Santa. Hi ha dades que demostren que l’any 545 ja es celebrava la seva festa. De la seva vida es coneix el seu matrimoni amb Sant Valerià i que tots dos van ser martiritzats a les catacumbes de Pretextato.

Segles després i més concretament, l’any 1599, va ser reconegut el seu sepulcre i sembla ser que la Santa no presentava els signes del martiri la tradició, ha arribat els nostres dies. És considerada com una figura poètica, des de sempre, és la manera com a protectora dels artistes relacionats amb la música.

Cecília - 001 Cecília - 002 Cecília - 003 Cecília - 004 Cecília - 005 Cecília - 006 Cecília - 007 Cecília - 008 Cecília - 009 Cecília - 010 Cecília - 011 Cecília - 012 Cecília - 013 Cecília - 014 Cecília - 015 Cecília - 016 Cecília - 017 Cecília - 018 Cecília - 019 Cecília - 020 Cecília - 021



Drets dels Infants

1- Qui organitza la sortida?

Les monitores del menjador.

2- Hi ha més escoles que ho celebren?

Sí.

3- Quines activitats hi ha preparades?

Les gomes, saltar a la corda, la xarranca, el paracaigudes , pintar la cara i passar-nos una pilota.

4- Què és el dia internacional dels drets dels infants?

El dia que demanem que els nens tinguin més drets.

5- A quin lloc es fa?

Al Parc de l´Estatut.

6- Ha sigut difícil preparar la sortida?

Una mica.

7- Us ho heu passat bé?

Resposta de la Lucia Caliz Gea: sí, molt bé.
Resposta de l’Aina Garcia : sí.

8- Sou voluntaris? (pregunta als nois de les activitats )

Sí, ho fem perquè ens agrada.

9- Quina activitat us ha agradat més ?

El paracaigudes.



A monster at the school

On Wednesday 22nd October there was a play in the school gym. The play was called “Dr Frankenstein” and tells the story of a scientist who creates a monster. The scientist has a girlfriend, who loves him very much, and very silly assistant.

Everybody participated and some boys and girls were on the stageWe think it is a funny play.

 

INTERVIEW

 How many people are you?

-2 actors – 4 roles.

How long have you been acting out?

-7 years but 6 in the company.

 Do you like performing?

-I love it.

 How many shows hove you played?
-Lots of shows.

 What are your names?

-Shivi and Alfie (Alfonso).

 Where are you from?

-Ireland i Liverpool.

 

Theater -  006 Theater -  005 Theater -  004 Theater -  003 Theater -  002 Theater -  001



Entrevista a la Vero (discapacitada) i l’Enric (ajudant)

Perquè vas voler ser ajudant d’ una discapacitada ?
-Perquè volia aprofitar el temps per fer una cosa útil ajudant a una altra persona.
T’agrada ser-ho?
-Hi tant.
Perquè?
-Uns de els motius és que la Vero és una esportista d’èlit en el seu esport i a mi m’agraden molt els esports.
Què et sembla treballar amb una discapacitada?
-Molt bé.
Vero, t’agrada que t’ajudin?
-Depèn si ho necessito o no.
D’on sou?
-Enric: Barcelona
-Vero: sóc de les illes Canàries, però de molt petita vaig venir cap aquí.
Tens aquest problema des de que vas néixer?
-No, el problema va ser al part que vaig sortir malament.
HA SIGUT UN PLAER FER-VOS L’ENTREVISTA
-IGUALMENT

Discapacitats - 0004 Discapacitats - 0003 Discapacitats - 0002 Discapacitats - 0001



ENTREVISTA A NENS NOUS: Tània

Com et dius?

-Tània.

Quants anys tens?

-6 anys.

Vens d´un altre país?

-No.

Vens d´una altra escola? Quina?

-Sí, del Puigventós.

T’agrada aquesta escola?

-Si, per què hi ha la meva cosina.

Com t’hi sents?

-Bé.

Quan vas venir a l’escola estaves nerviosa?

-No, estaba tranquila.

Quin curs fas?

-1rB.

Has fet molts amics?

-Sí.

T’agraden els mestres que tens?

-Sí.

alumnes nous - 005



ENTREVISTA A NENS NOUS: Nerea

Com et dius?

-Nerea.

Quants anys tens?

-8 anys.

Vens d´un altre país?

-No.

Vens d´una altra escola? Quina?

-Si, de l’Hospitalet.

T’agrada aquesta escola?

-Sí.

Com t’hi sents?

-Bé.

Quan vas venir a l’escola estaves nerviosa?

-No.

Quin curs fas?

-3rB.

Has fet molts amics?

-Sí.

T’agraden els mestres que tens?

-Sí.

alumnes nous - 004



ENTREVISTA A NENS NOUS: Kelly Mayte

Com et dius?

-Kelly Mayte.

Quants anys tens?

-9 anys.

Vens d´un altre país? Quin?

-Sí, de Santa Cruz (Bolivia).

Vens d´una altre escola? Quina?

-Sí, de la Municipal 3 de Maig.

T’agrada aquesta escola?

-Sí.

Com t’hi sents?

-Normal.

Quan vas venir a l’escola estaves nerviosa?

-Sí.

Quin curs fas?

-4tA.

Has fet molts amics?

-Alguns.

T’agraden els mestres que tens?

-Sí.

alumnes nous - 003



ENTREVISTA A NENS NOUS: Edimar

Com et dius?

-Edimar.

Quants anys tens?

-10 anys.

Vens d´un altre país? Quin?

-Sí, de Bolívia.

Vens d´una altre escola? Quina?

-Si, del Sant Bernat.

T’agrada aquesta escola?

-No tant com l’ altra.

Com t’hi sents?

-Normal.

Quan vas venir a l’escola estaves nerviós?

-Sí.

Quin curs fas?

-5èB.

Has fet molts amics?

-Sí.

T’agraden els mestres que tens?

-Sí.

alumnes nous - 002