APADRINAMENTS

A l’escola fem apadrinament amb els nens petits. El fem per ajudar els nens a comportar-se bé i aprendre a fer coses.
Les classes que hi participen són: 4t, 5è, 6è, P3, P4 i P5. Els nens de 6è apadrinen els nens de P4, els nens de 5è apadrinen els de P5 i els nens de 4t apadrinen els de P3.
Quan els nens grans van anar a la classe del nens petits, van conèixer els seus fillols. Després van fer un cartell on hi havia la foto del fillol i del padrí, el van decorar amb gomets i el van deixar ben bonic.
L’apadrinament no només el van fer un dia a classe dels nens petits, també a la festa de la castanyada van acompanyar als nens fins al seu lloc al pati.
Ben aviat tornarem a fer apadrinament, ja us informarem!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA DSCN1087 DSCN1193 OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA



Entrevista al director

1-Quants anys tens?
48 anys.
2-Estas casat?
Sí.
3-Tens fills? Quants?
Sí, 2 filles.
4-T’agrada l’escola en la que treballes?
Sí.
5-Tu decideixes ser director o ho decideix un altra persona?
Ho decideixo jo.
6-T’agrada ser director?
A estones.
7-Quants anys portes fent de director?
5 anys.
8-Quina és la feina d’un director?
Moltes tasques, per exemple: representar l’escola a diferents llocs, distribuir les tasques dels professors, atendre les famílies, preocupar-me perquè els alumnes treguin bones notes…
9-Quina és la funció que més t’agrada de la teva feina?
Ajudar a les famílies en tot el que necessitin.
10-Quina és la funció que menys t’agrada de la teva feina?
Atendre els alumnes que provoquen conflictes.

Director



SORTIDA A POBLET

Dijous, 12 de març els nens de 5è van fer una sortida a Poblet. Van anar a un monestir i a una cova prehistòrica. Van realitzar aquesta sortida perquè havien de començar un nou tema sobre l’edat mitjana i la prehistòria. El monestir es diu “Monestir de Poblet” i la cova “Cova de Font Major”.
El monestir és molt antic, abans hi vivien 150 monjos però ara només hi viuen 30. Els monjos, quan hi ha visites, no es deixen veure perquè volen tenir intimitat, però quan les visites s’acaben els monjos surten de la sala on estan i segueixen la seva vida normal.
Després d’anar a visitar el monestir van anar a veure les coves de l’Espluga de Francolí.
La cova és de 3000m de llargada, és una de les coves més llargues del món, però per fer tot el recorregut haurien de portar un vestit de neoprè i anar travessant el riu. El sostre és de pedra i molt baix. Durant el camí de la cova s’anaven veient diversos vídeos de com vivien els homes prehistòrics.
Al final van anar a dinar i després van tornar a l’autocar.

CovesEspluga_2 espluga_cova_01_20090129124555



ELS INVENTS

Cada any fem un treball interdisciplinari. Aquest any hem decidit fer el tema dels invents, a cada classe els ha tocat un tema diferent: P3 està fent el tema dels ordinadors, P4 treballa un tema lliure, P5 està fent els robots, 1r treballa la bombeta, 2n el coet, 3r la impremta, a 4t la màquina de retratar, a 5è li ha tocat el telèfon i a 6è el submarí.
Tots els invents estan exposats a diferents parts de l’escola: vestíbul d’infantil, vestíbul de primària, parets, passadissos…



LA LLUM NEGRA

És un tub de color negre i molt llarg que s’encén, de color violeta, il·lumina les coses que són de color blanc o fosforescent.
Nosaltres l’estem utilitzant a educació física i per l’expressió corporal.
S’utilitza per expressar sentiments, fer mímica, fer representacions d’animals, etc.

invents 132 invents 136



CONCURS DE CARNAVAL

Aquest any, per primera vegada, hem fet un concurs per veure quina classe ballava més a la rua de Carnestoltes.
Us anunciem que la classe guanyadora ha estat la de 4tB.

Concurs Ball Premi
Se’ls ha atorgat un diploma i un regal molt dolç: “xuxes” per a tothom!
1 Com us sentiu?
Molt bé i molt impressionats!
2 Per què vau ballar tant?
Perquè ens agradava la música, ens divertíem i per guanyar el premi.
3 Us ha agradat guanyar?
Sí.
4 Us ha agradat el regal?
Sí.
5 Què us va motivar a moure-us tant?
La música i el fet que fos carnaval.

A l’Emilia també se li ha atorgat un diploma per ser la mestra que més va ballar.

Concurs Mestre Emilia



Assaig Carnaval 2015

Hola famílies,
Seguidament podeu veure un vídeo amb l’assaig del ball de carnaval per si voleu practicar una mica a casa. Aquí podeu veure els nens i nenes de 4t A ballant. La cançó es diu TIMBER, el cantant es diu Pitbull i compta amb la col•laboració de la cantant Kesha.

Assaig Carnaval 2015 from Josep Ferrà i Esteva on Vimeo.



PESSEBRES A L’ESCOLA

Pessebres - 009

Li hem preguntat a la Míriam sobre el concurs de pessebres:
-Quants anys fa que es fa el concurs de pessebres?
10 anys.
-Quins cursos participen?
Els nens de cinquè i sisè.
-Com se’t va ocórrer fer el concurs de pessebres?
Pensant que s’ho passarien bé.
-Quant nens acostumen a fer els pessebres?
Més o menys uns 10 nens de cinquè i 10 de sisè.

 

foto davidpessebre david

Preguntes al guanyador: DAVID ACEITUNO
-Com et sens després d’haver guanyar aquest premi?
Molt bé, m’agrada molt.
-Com vas fer aquest pessebre?
Vaig agafar playmobils i els vaig vestir.
-Perquè vas voler participar en el concurs?
Perquè era obligatori.

 

foto nereaDSCN0206

Preguntes al segon guanyador: NEREA TRIANO
-Com et sents?
Molt contenta.
-Com ho vas fer?
Amb cartró.
-Perquè vas voler participar en aquest concurs?
Perquè era obligatori.

 

foto edimarpessebre edimar
Preguntes al tercer guanyador: EDIMAR EDDUAR GUEVARA
-Com et sents?
Content.
-Com ho vas fer?
Amb playmobils.
-Perquè vas voler participar en aquest concurs?
Perquè era obligatori.



LA BASSA

Aquest any els nens de 5è estan fent una observació científica a la bassa que tracta de tres coses:
1. Observar la temperatura de l’aigua.
2. Observar la temperatura de l’aire.
3.Observar el PH.

bassa 009bassa 008  bassa 006bassa 005     bassa 007 bassa 004bassa 003bassa 002

Li fem unes preguntes al Toni com a encarregat de l’escola verda:
Des de quan es fa aquest projecte?
Des del curs 13-14.
Es farà altres anys?
Sí, tots els nens de 5è.
Fan el mateix a altres escoles?
Sí, com a mínim a dues, al “Pla” a Sant Andreu de la barca i a “Santa Maria” a Santa Maria de Cervelló.
Com es diuen els estris?
Es diuen termòmetre , PH ximetre.
Què aconseguim fent això ?
Conèixer les plantes, els animals i saber respectar-los.



ENTREVISTA A L’ANNA MARIA

Com ets dius?
-Anna Maria Hurtado Llongueras.

Quants anys portes treballant a l´escola?
-27 anys.

Quants anys tens?
-55 anys.

T´agrada aquesta escola?
-Sí.

Perquè vas pensar en ser professora?
-Perquè m´agraden molt els nens.

On vius?
-A Olesa de Montserrat.

Com t’hi sents?
-Molt bé.

T´agraden el teus alumnes?
-Moltíssim.

Que t’hagués agradat ser si no fossis mestre?
-Periodista.

Anna Maria