CARNAVAL 2014

Avui, el dilluns dia 24 de febrer, el Rei Carnestoltes ens ha presentat les consignes:

Dimarts: hem de portar unes orelles ( d’animals, de follets etc…)
Dimecres: hem de portar mitjons ( llargs, de colors, per sobre de les sabates etc…)
Dijous: hem de portar una cua ( d’esquirol, de lleó, etc…)

El divendres per fi arriba el gran dia, el carnaval, tots ens disfressem com vulguem.
Els mestres es disfressen tots iguals, de ……

I aquí us deixem una mostra del ball per aquells que vulgueu anar practicant!!!

 

Ball Carnaval from Josep Ferrà i Esteva on Vimeo.



SORTIDES I EXCURSIONS DE L’ESCOLA

P5 VA AL MOLÍ DE L’OLI

moli

-On heu anat?

Hem anat al Molí de l’Oli i al camp a collir olives.

 -Qui heu anat?

Hem anat tots els nens i nenes de P5 (i les professores).

-Quan hi heu anat?

Hi varem anar al novembre.

 -Que vareu aprendre?

Varem veure com passaven les olives per un  tipus de colador que feia que es quedessin les olives i marxessin les fulles. Una de les màquines es diu “cinco lobitos”.

Aquesta entrevista l’hem fet a dos nens de P5: la Beatriz i en Mohamed.



EXPOSICIÓ DE LA BASSA

IMG_1431 IMG_1433 IMG_1434 IMG_1435 IMG_1436 IMG_1437 IMG_1438 IMG_1439 IMG_1440

Aquest mes de febrer ha estat oberta la bassa per l’exposició dels pares. Ara us explicarem com s’ha construït: primer varem marcar el territori, ara té 2 metres de longitud, després varem picar amb diferents profunditats. Cada esglaó té una mida de 60 cm. A continuació, varem posar una malla geotèxtil i a sobre una làmina EPDM. El següent que varem fer va ser reforçar les vores perquè no s’escapés l’aigua. A continuació, es va anivellar i varem posar pedres i graves. També es va posar un squimer (bomba d’aigua). Seguidament es van plantar les plantes aquàtiques i finalment es va omplir.



TENIM UN NOU CONSERGE

IMG_1430

 

1-Com et dius?
-Rosauro.

2-Quants anys tens?
-57 anys.

3-Has fet de conserge a una altra escola?
-No.

4-Quin es el treball de conserge?
-Molts. Obrir portes, tancar portes… (tasques diverses).

5-T’agrada aquesta escola?
-M’encanta i els nens estan molt ben educats.

6-Has fet algun altre treball?
-Sí. Vaig treballar de moltes coses i són aquestes: tècnic de manteniment de carreteres durant 17 anys, transportista durant 3 anys i construcció durant 16 anys.



AUDICIÓ DE TROMPETA AL CICLE SUPERIOR

Aquest gener ha vingut un senyor que es diu Néstor Munt, és un professor de trompeta de l’escola de música del poble.
Ens ha explicat la història de la trompeta i l’hem pogut escoltar i tocar.
La primera que ens ha ensenyat ha sigut la banya de toro, que és un instrument que fa un so greu. És un dels instruments més antics que s’ha trobat. La segona és el cargol de mar, que és un instrument que fa un so greu i té un forat que si el tapes amb la mà fa mig to. El tercer és la Trompeta romana, que servia per anunciar un casament, una celebració o divorci d’una persona i tenia diferents tons per poder tocar diferents cançons. I aquesta vam tenir la sort de poder-la tocar tots. La quarta va ser la Corneta que la van inventar els àrabs. La última va ser la Trompeta moderna que és la trompeta que es fa servir avui dia.

Cambiar tamañoGEDC2206 Cambiar tamañoGEDC2207 Cambiar tamañoGEDC2210 Cambiar tamañoGEDC2230 Cambiar tamañoGEDC2231 Cambiar tamañoGEDC2233 Cambiar tamañoGEDC2240 Cambiar tamañoGEDC2250 Cambiar tamañoGEDC2257 Cambiar tamañoGEDC2268 Cambiar tamañoGEDC2270 Cambiar tamañoGEDC2296