El dimecres 21 de novembre el Carlos ocando i el Jorge Lorenzo van participar al Taller de Gamificació que va organitzar el CRP de Gavà i que es fa fer a l’institut Miramar de Viladecans.
Com a formadors van participar el Xavier Suñé (xsune@xtec.cat) i la Mita Jordan (mjordan1@xtec.cat)
L’objectiu és conèixer 2 recursos que es poden utilitzar a l’aula: Breakout Edu Escape Room.
Aquesta va ser la presentació que es va fer servir
El breakout Edu consisteix en l’obertura d’uns cadenats per resoldre uns reptes o problemes que el professor planteja als seus alumnes.
Proposta gamificada: agafar un tema a treballar amb els alumnes i de principi a final s’inclouen estratègies gamificades.
Per agafar la idea del que vol dir gamificació ens van passar aquest vídeo.
Característiques d’una experiència gamificada
1- Hi ha regles del joc.
2- Hi ha una narrativa que genera la xispa per que l’alumne es motivi per a participar en l’activitat.
3- Hi ha un repte clar amb un “premi” final a assolir.
Ens proposen un repte consistent en salvar als animals d’un virus mortifer que fa dormir a tots els animals. Es tracta de trobar t’antidot que permetrà salvar els animals. Aquest antidot està amagat a dins d’unes caixes.
La primera activitat consistia en a partir d’una sopa de lletres trobar les pistes necessàries per poder saber els 3 números que permetrien obrir el primer cadenat.
Un cop es van trobar els 3 numeros, es va obrir la caixa. Al seu inetrior hi havia 4 sobres amb:
1- Paper amb tinta invisible que s’ha de descobrir amb una llanterna de UV
2- Notes amagades (amb snotes) o qualsevol sistema de codificació
3- Una imatge esferica , amb una pregunta que estava relacionada amb la imatge
4- Un codi QR amb un missatge amagat.
Es tracta d’anar obrint cadenats per a resoldre el repte proposat.
Recursos per amagar notes
https://snotes.com/snotes/login.php
Per fer una pàgina web de forma rapida es pot fer servir aquest recurs
https://www.strikingly.com/
ESCAPE ROOM
Es reparteixen uns post its a on cadascú de nosaltres ha de posar el nom. >Cada posit es d’un color i això ens permet agrupar-nos.
Tenim 30 minuts per a resoldre l’enigma proposat.
La motivació o narrativa de la historia es la següent: un mosquit transmert una malaltia infecciosa.
Web amb recursos
http://gami-fundamentals.strikingly.com/