Aqui us deixo un petit projecte fet amb Scratch per poder posar els vostres desitjos mitjançant flocs de neu.
Clica amb el ratolí i podràs crear un munt de Flocs de Neu diferents. ❄️
Desitjo que els teus desitjos es facin realitat.
Aqui us deixo un petit projecte fet amb Scratch per poder posar els vostres desitjos mitjançant flocs de neu.
Clica amb el ratolí i podràs crear un munt de Flocs de Neu diferents. ❄️
Desitjo que els teus desitjos es facin realitat.
Bon Estiu a tothom, avui us deixo un article molt interessant que fa referència a la creació d’un escape room mitjançant un site.
Aquesta pàgina esta feta per una alumna d’ESO.
Si no recordo malament em sembla que podeu trobar diferents escapes rooms amb proves en les quals es treballa l’observació, l’ortografia, les matemàtiques, audicions,…
Espero que us agradi , us deixo la descripció de l’autora del site:
En aquesta pàgina podràs trobar diferents escapes Rooms amb diversitat d’idiomes.
Espero que t’ho passis bé!!!
Aqui podeu clicar la imatge per accedir al site
Aqui us deixo un google drive amb diferents enllaços per elaborar proves diverses alhora de realitzar el nostre escape room, generador de codis, imatges ocultes, morse, generador de noticies falses, generador de veus,…
Aquest article esta fet en aquests dies de confinament, us comparteixo una activitat jclic agafant com a referència el material que ja té uns anys sobre el Quinzet.
Agafant aquest model, ficant problemes d’educació compensatòria de les Comarques Gironines ” Un munt de problemes ” i afegint imatges a cada problema per contextualitzar i donar un suport visual als alumnes , davant de cada problema.
;
Aquests dies de confinament, com molts docents treballant des de casa de manera telemàtica, realitzant propostes pels nostres alumnes, buscant recursos….
Buscant i buscant per la xarxa m’ha fet gràcia trobar la web de Rosa Sensat on entre moltes coses tenen la publicació de revistes de caire pedagògic Perspectiva escolar, Infància…. habitualment pels socis de l’associació, però la meva sorpresa ha estat quan he vist que han deixat les revistes en obert , no se si de manera temporal per aquestes situacions de confinament o per més temps.
Potser un bon recurs per documentar-se i aprofitar per llegir articles interessants respecta a l’educació .
Mirant mirant he pogut descobrir que un article que vaig publicar al 2019 també l’han fet públic.
En aquest article parlo sobre del món maker a l’escola tant a l’etapa d’infantil com a primària.
Us deixo l’enllaç clicant la imatge.
Avui hem fet un pasaparaules amb paraules relacionades amb tots aquests dies del confinament, has de tenir molt de compte ja que hi ha paraules que porten accent o són infinitius ….. i s’ha d’escriu-re correctament per tal que et doni la resposta com a vàlida.
A veure com us va.
Aqui poso un joc d’atrapar molts coronavirus, si aconseguin durant 30 segons atrapar el màxim de virus podrem aconseguir una bona puntuació també podem fer diferents velocitats dels jocs , l’objectiu es que cap s’escapi per la part alta de la pantalla, solament tenim 5 vides. Us paso video explicatiu i el joc. Es necessari tenir una webcamp per poder jugar
Avui he provat a elaborar un petit joc amb genially amb preguntes sobre videojocs antics
a veure si us agrada , la idea es poder aplicar a l’ambient de robòtica per tal que els alumnes puguin fer els seus propis jocs.
Aquest article preten fer un recull a través d’una presentació de google de diferents eines i app que es puguin fer servir amb tot l’alumnat.
El recull que poso en aquest bloc sorgeix a partir de la necessitat de poder oferir un recull de propostes digitals per tot l’alumnat, aquest recull esta pensat a partir d’eines que faig servir a la meva aula i que penso que podem ser apropiades per intervenir, motivar, aprendre, disfrutar i en definitiva aconseguir aprenentatge per qualsevol alumne.
La presentació esta classificada en diferents blocs programes que es podem fer servir online, programes que s’han d’instal.lar, app per tablets,….
Aquesta presentació l’ha estic explicant al Seminari de Mestres d’Educació Especial de Sabadell per tal de compartir eines que puguin ser útils pels companys/es d’altres centres educatius propers al meu.
Durant aquestes sessions explicatives estic intentant oferir eines i recursos que siguin modificables, ja sigui per que podem afegir imatges a un programa de dibuix instal·lable com el Dubidu o per que podem crear la nostra bateria de paraules específiques per treballar un cert vocabulari específic ( referit a un tema i/o projecte) com el Tuxtiping, app com Myscript Calculator 2 que et permet treballar amb una calculadora amb la qual escrivint amb el dit una operació ( suma, resta, multiplicació…) et dona la resposta…
Els 3 conceptes amb els quals m’he basat pretenen tenir en compte els següents aspecte:
D.U.A. ( Disseny Universal d’Aprenentatge) la creació de contextos d’aprenentatge en els quals es proporcionen múltiples maneres de presentar la informació, múltiples maneres d’acció i representació i múltiples maneres de comprometre’s.
S.T.E.A.M (Ciència , Tecnologia, Enginyeria, Art, Matemàtiques) s’aconsegueix combinant diferents matèries perquè l’alumnat aprengui de manera empírica, sent més creatius a l’hora de resoldre qualsevol activitat.
Do it yourself (Fes-ho tu mateix) les aplicacions o programes que puguin ser adaptats a l’alumne en funció de les necessitats de grup o individuals o fins i tot que l’alumnat puguir modificar aquell programa per aconseguir un aprenentatge propi o col.lectiu Ex: kahhot, scratch, presentació de google col.laboratiu, catifa de beebot, dubidu, tuxtiping….
En definitiva podreu trobar tot un ampli ventall d’aplicacions, de lectura, escriptura, matemàtiques, comprensió, fonètica, ritmes i música, de reacció i acció, lògica, raonament, memòria , expressió, ritmes , orientació, domini de ratolí, ortografia, puzles digitals, qüestionaris online, ….
Esta clar que segurament faltaran coses i que cadascú dels docents haurà de mirar i valorar quines són les que pot ser-li més útils i pràctiques pel seu dia a dia docent.
Espero que us puguir ser útil.
En aquest article m’agradaria ensenyar un petit projecte fet amb els meus alumnes de 5è i 6è en l’ambient de robòtica, amb la creació per parelles d’un d’acció i reacció a partir de la targeta microbit i uns pulsadors arcade.
Aqui teniu un petit video, (val més una imatge que molta explicació)
El següent article parlaré del Open Led Race aquest projecte s’enmarca dins del treball per ambients que realitzo a la meva escola , concretament l’ambient de robòtica.
En aquest ambient els alumnes del cicle superior els hi oferim tot una sèrie propostes diverses i amb diferents objectius per treballar aspectes STEAM( ciència , tecnologia, Enginyeria, art i matemàtiques) .
En aquest article parlarem de la proposta Open Led Race ( carrera de leds) .
La intenció és que a partir d’una tira de leds controlads per una placa arduino i uns pulsadors podem realitzar una carrera de leds molt divertida i apasionant.
Aquest tipus de programació té unes dificultats bastant grans pels meus alumnes de cinquè i sisè , però tot així he pogut apropar-los una miqueta a aquest projecte.
Pel que fa a la pujada del programa dintre la placa arduino nano la he pujat jo, amb el suport d’alguns companys de l’associació de la qual formo part Ripolab, ja que tot i haver pujat el programa tenia algunes dificultats per poder compilar.
Una vegada el programa instal.lat , els alumnes els he pogut introduir encara que sigui de manera molt senzilla en algunes parts de la programació.
En aquesta foto mirem el parametre de configuració del color, utilitzant un processador de textos i per altra banda el programa arduino, a través de la pantalla de configuració de colors d’una lletra i la pestanya personalització podem canviar el valor dels 3 colors pri verd, vermell i blau cadascú d’aquests colors té una numeració que va des del 0 al 255 a partir d’aquesta numeració podem fer combinacions i ens sortirà colors diferents .
En el cas del programa arduino tenim per una banda el 255,0,0 i el 0,255,0
Proveu a ficar aquest dos colors en aquest enllaç cliqueu imatge
Quins colors sortiran?
Efectivament el verd i el vermell, que son les leds que faran la cursa en el nostre joc.
A partir de l’esquema que ofereix la pàgina del projecte vam poder anar mirant on anava cada cable i poder conectar la font d’alimentació, els pulsadors, la tira de leds…
Quin cable dona la corrent , quin cables s’encarregant de donar les ordres als mandos, …
Encara estem amb proves però el resultat és el següent:
Encara estem tunejant el nostre Open led Race, us animo a fer el vostre circuit podeu trovar tota la informació sobre aquest projecte a les següents pàgines.
I perquè no unim el Open Led Race amb microbit