Noichi’s escape room

Bon Estiu a tothom, avui us deixo un article molt interessant que fa referència a la creació d’un escape room mitjançant un site.
Aquesta pàgina esta feta per una alumna d’ESO.
Si no recordo malament em sembla que podeu trobar diferents escapes rooms amb proves en les quals es treballa l’observació, l’ortografia, les matemàtiques, audicions,…
Espero que us agradi , us deixo la descripció de l’autora del site:

En aquesta pàgina podràs trobar diferents escapes Rooms amb diversitat d’idiomes.
Espero que t’ho passis bé!!!

 

Aqui podeu clicar la imatge per accedir al  site

 
Aqui us deixo un  google drive amb diferents enllaços per elaborar proves diverses alhora de realitzar el nostre escape room,  generador de codis, imatges ocultes, morse, generador de noticies falses, generador de veus,…

 


 

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

“Un munt de problemes”

Aquest article  esta fet en aquests dies de confinament, us comparteixo una activitat jclic agafant com a referència el material que ja té uns anys  sobre el Quinzet.

Agafant aquest  model, ficant problemes d’educació compensatòria de  les Comarques Gironines  ” Un munt de problemes ”  i afegint imatges a cada problema per contextualitzar i donar un suport visual als alumnes , davant de cada problema.

 

;

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Aproximació al món maker

Aquests dies de confinament, com molts docents treballant des de casa de manera telemàtica, realitzant propostes pels nostres alumnes, buscant recursos….

Buscant i buscant per la xarxa m’ha fet gràcia trobar la web de Rosa Sensat on entre moltes coses tenen la publicació de revistes de caire pedagògic  Perspectiva escolar, Infància…. habitualment pels socis de l’associació, però la meva sorpresa ha estat quan he vist que han deixat les revistes en obert , no se si de manera temporal  per aquestes situacions de confinament o per més temps.

Potser un bon recurs per documentar-se i aprofitar per llegir articles interessants respecta a l’educació .

Mirant mirant he pogut  descobrir que un article que vaig publicar al 2019 també l’han fet públic.

En aquest article parlo sobre del món maker a l’escola tant a l’etapa d’infantil com a  primària.

Us deixo l’enllaç clicant la imatge.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

PASAPARAULES DEL CORONAVIRUS

Avui hem fet un pasaparaules amb paraules relacionades amb tots aquests dies del confinament, has de tenir molt de compte ja que hi ha paraules que porten accent o són infinitius ….. i s’ha d’escriu-re correctament per tal que et doni la resposta com a vàlida.
A veure com us va.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Joc del Cornonavirus

Aqui poso un joc d’atrapar molts coronavirus, si aconseguin durant 30 segons atrapar  el màxim de virus  podrem  aconseguir una bona puntuació també podem fer diferents velocitats dels jocs , l’objectiu es que cap s’escapi per la part alta de la pantalla, solament tenim 5 vides. Us paso video explicatiu i el joc. Es necessari tenir una webcamp per poder jugar


 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

JOC DE PREGUNTES ARCADE FET AMB GENIALLY

Avui he provat a elaborar un petit joc amb genially amb preguntes  sobre videojocs antics

a veure si  us agrada , la idea es poder aplicar a l’ambient de robòtica per tal que els alumnes puguin fer els seus propis jocs.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Programes i aplicacions per la Inclusió Digital

Aquest article preten fer un recull a través d’una presentació de google de diferents eines i app que es puguin fer servir amb tot l’alumnat.
El recull que poso en aquest bloc sorgeix a partir de la necessitat de poder oferir un recull de propostes digitals per tot l’alumnat, aquest recull esta pensat a partir d’eines que faig servir a la meva aula i que penso que podem ser apropiades per intervenir, motivar, aprendre, disfrutar i en definitiva aconseguir aprenentatge per qualsevol alumne.
La presentació esta classificada en diferents blocs programes que es podem fer servir online, programes que s’han d’instal.lar, app per tablets,….
Aquesta presentació l’ha estic explicant al Seminari de Mestres d’Educació Especial de Sabadell per tal de compartir eines que puguin ser útils pels companys/es d’altres centres educatius propers al meu.

Durant aquestes sessions explicatives estic intentant oferir eines i recursos que siguin modificables, ja sigui per que podem afegir imatges a un programa de dibuix instal·lable com el Dubidu o per que podem crear la nostra bateria de paraules específiques per treballar un cert vocabulari específic ( referit a un tema i/o projecte)  com el Tuxtiping,  app com Myscript Calculator 2 que et permet  treballar amb una calculadora amb la qual escrivint amb el dit una operació ( suma, resta, multiplicació…)  et dona la resposta…

Els 3 conceptes amb els quals m’he basat pretenen tenir en compte  els següents aspecte:

D.U.A. ( Disseny Universal d’Aprenentatge)  la creació de contextos d’aprenentatge en els quals es proporcionen múltiples maneres de presentar la informació, múltiples maneres d’acció i representació i múltiples maneres de comprometre’s.

S.T.E.A.M  (Ciència , Tecnologia, Enginyeria, Art, Matemàtiques) s’aconsegueix combinant diferents matèries perquè l’alumnat aprengui de manera empírica, sent més creatius a l’hora de resoldre qualsevol activitat.

Do  it yourself (Fes-ho tu mateix) les aplicacions o programes que puguin ser adaptats a l’alumne en funció de les necessitats de grup o individuals o fins i tot que l’alumnat puguir modificar aquell programa per aconseguir un aprenentatge propi o col.lectiu Ex: kahhot, scratch, presentació de google col.laboratiu, catifa de beebot, dubidu, tuxtiping….

En definitiva podreu trobar tot un ampli ventall d’aplicacions, de lectura, escriptura,  matemàtiques,  comprensió, fonètica, ritmes i música, de reacció i acció, lògica, raonament, memòria ,  expressió,  ritmes , orientació, domini de ratolí, ortografia, puzles digitals, qüestionaris online, ….

Esta clar que  segurament faltaran coses i que cadascú dels docents haurà de  mirar i valorar  quines són les que pot ser-li més útils  i pràctiques pel seu dia a dia docent.

Espero que us puguir ser útil.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Microbit Joc de reacció

En aquest article m’agradaria ensenyar un petit projecte fet amb els meus alumnes de 5è i 6è en l’ambient de robòtica, amb la creació per parelles d’un d’acció i reacció a partir de la targeta microbit i uns pulsadors arcade.
Aqui teniu un petit video, (val més una imatge que molta explicació)

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Open led race

El següent article parlaré del Open Led Race aquest projecte s’enmarca dins del treball per ambients  que realitzo a la meva escola , concretament l’ambient de robòtica.

En aquest ambient els alumnes del cicle superior  els hi oferim tot una sèrie propostes diverses i amb diferents objectius per treballar aspectes  STEAM( ciència , tecnologia, Enginyeria, art i matemàtiques) .

En aquest article parlarem de la proposta Open Led Race ( carrera de leds) .

La intenció és que a partir d’una tira de leds controlads per una placa arduino i uns pulsadors podem realitzar una carrera de leds molt divertida i apasionant.

Aquest tipus de programació té unes dificultats bastant grans pels meus alumnes de cinquè i sisè , però tot així he pogut apropar-los una miqueta  a aquest projecte.

Pel que fa a la pujada del programa dintre la placa arduino nano la he pujat jo,  amb el suport d’alguns companys de l’associació de la qual formo part  Ripolab, ja que tot i haver pujat el programa tenia algunes dificultats per poder compilar.

Una vegada el programa instal.lat , els alumnes els he pogut introduir encara que sigui de manera molt senzilla en algunes parts de la programació.

 

En aquesta foto mirem el parametre de configuració del color, utilitzant un processador de textos i per altra banda el programa arduino, a través de la pantalla de configuració de colors d’una lletra i la pestanya personalització podem canviar el valor dels 3 colors pri verd, vermell i blau  cadascú d’aquests colors té una numeració que va des del 0 al 255 a partir d’aquesta numeració podem fer combinacions i ens sortirà colors diferents .

En el cas del programa arduino tenim per una banda  el  255,0,0 i el 0,255,0

Proveu a ficar aquest dos colors en aquest enllaç  cliqueu imatge

 

Quins colors sortiran?

Efectivament el verd i el vermell, que son les leds que faran la cursa en el nostre joc.

A partir de l’esquema que ofereix la pàgina del projecte  vam poder anar mirant on anava cada cable i poder conectar la font d’alimentació, els pulsadors, la tira de leds…

Quin cable dona la corrent , quin cables s’encarregant de donar les ordres als mandos, …

Encara estem amb proves però el resultat és el següent:

Encara estem tunejant el nostre Open led Race, us animo a fer el vostre circuit podeu trovar tota  la informació sobre aquest projecte  a les següents pàgines.

Open Led Race hasckter.io

Open Led Race arduino

I perquè no unim el Open Led Race amb microbit

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Realitzar un clauer amb Tinkercad a partir de fonts d’un processador de textos

En aquest article pretén demostrar com realitzar altres tipus de clauers amb el programa de disseny tinkercad utilitzant un processador de textos i les seves fonts i per altra banda un covertidor online d’imatge a formats .svg

La intenció es aconseguir utilitzar diferents fonts d’escriptura en el disseny 3d de manera fàcil i motivadora pels alumnes de primària de la meva escola.

Espero que pugui ser aprofitable per qualsevol mestre que faci servir la impressora 3d com a la nostra escola.

[youtube]https://youtu.be/se8XawR6Hss[/youtube]

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari