Tast de Robòtica

Bee-bots

CONCEPTE  “ MAKER”  I METODOLOGIES ACTIVES

El món maker és un moviment que dona eines als ciutadans perquè siguin  capaços de crear tecnologia i no només ser-ne mers consumidors. A l’escola aquest moviment també pot aportar  molt, ja que amb aquesta filosofia  es treballa des de l’aprenentatge  significatiu i el pensament creatiu que implica plantejar  solucions diverses i diferents.

Aquesta forma d’apropar l’aprenentatge a l’alumnat  prové dels nostres pares, mares, avis, tiets … de gent de generacions anteriors. En el cicle de la vida d’aquestes persones es donaven situacions, ja sigui per manca de recursos o simplement per temes relacionats amb els seus orígens, que tenien la  necessitat o el costum de fer coses  ( de fabricar-se peces  de roba, reparar eines, cultivar…)

El concepte maker, quan s’apropa a l’escola,  es pot convertir en una eina molt potent que ens permet potenciar metodologies actives, obertes  col·laboratives i interactives. Amb l’objectiu que els infants  puguin  aprofundir  en multitud de coneixements  i habilitats, potenciant el treball col·laboratiu, el treball per projectes , espais d’aprenentatges , ambients, entorns….

Aquestes  metodologies  i organitzacions d’aula tenen un punt en comú: el fet de què l’important  no és l’eina ni el recurs que s’utilitzi, sinó que el centre de tot és l’infant.