Experiència amb tauletes amb l’aplicació Stop Motion Pintura amb llum: Varetes màgiques

 

StopMotion  és una aplicació per a tablets i mòbils amb la qual podem crear animacions. Aquesta app permet capturar fotografies consecutives d’un objecte. Movent una mica, entre fotografia i fotografia, es pot crear la il.lusió de que l’objecte  es mou per si sol, jaque l’app permet fer una visualització ràpida de les imatges. ( velocitat del fotograma).

Aquesta aplicació per si sola ja té un gran potencial. En el cas de l’experiència que us passaré a explicar hem agafat aquesta aplicació i li hem donat un ús diferent.

Hem utilitzat aquesta aplicació per fotografiar el moviment de llums leds en un espai tancat i fosc.

 

La iniciativa  d’aquesta experiència sorgeix, per una banda a partir del treball en gran grup al curs de sisè respecte al projecte “ experiments” i, per altra banda,tenint en compte les propostes dels alumnes a l’ambient de robòtica de l’escola.

 

Així doncs, el responsable de l’ambient de robòtica i la mestra tutora de sisè  van acordar quins aspectes podríem treballar els alumnes a l’ambient de robòtica relacionats amb el projectes experiments. A l’ambient de robòtica, els alumnes van elaborar unes varetes de llum utilitzant material divers ( celo, leds, piles, ….), per tal d’experimentar amb la llum. Per poder-ho contextualitzar-lo una mica més, se’ns va ocorrer aprofitar alguns fragments dels llibres  de la saga de Harry Potter, sobre l’explicació de l’ús de les varetes màgiques.

La posada en funcionament d’aquesta experiència ens  permetrà treballar de manera col.laborativa i interdisciplinar molts aspectes curriculars podem apropar-nos a tot l’alumnat de l’escola  sota el paradigma del DUA;

 

 

Identificació de l’experiència (nom del centre educatiu, nom del docent, nivell i petita contextualització )

 

L’experiència s’ha dut a terme  a L’Escola Agnès Armengol de Sabadell amb el professional d’Educació Especial, Pedro Antonio  Fábrega i la mestra Tutora de sisè Anna Fernández .

Els alumnes que han participat són tots els alumnes de sisè  d’Educació primària i alguns alumnes de de cinquè que assisteixen a l’ambient de robòtica. Per tal de dinamitzar tot aquest treball realitzat i poder gestionar les 9 tablets que s’han fet servir, han treballat 2 mestres dins de les diferents aules que s’han utilitzat.

L’experiència sorgeix a partir del treball dut a terme a l’aula ordinària sobre el projecte  “ experiments ”, el grup de referència de sisè inicia tot una dinàmica de recerca, classificació i  priorització d’informació rrelacionada amb diferents científics i / o curiositats que han succeït  en la nostra història . Han fen informes, dibuixos … en grups de 2 -3 alumnes

 

A partir d’aquesta idea sobre experiments, s’acorda presentar als alumnes  l’experiència sobre “ Pintura amb llum: Varetes màgiques” per tal de contextualitzar-lo dintre del projecte  “ experiments” introduint, a més a més, altres competències relacionades amb  la comprensió lectora i escrita utilitzant fragments del llibre del Harry Potter en els quals es parla de la vareta i les seves propietats.

 

L’objectiu de l’experiència és construir diferents tipus de varetes  brillants amb llums leds ( diodes emissors de llum), jugar amb aquests materials i dissenys per tal d’aconseguir mides, formes, paraules,lletres i efectes  amb les fonts de llum. Els alumnes treballaran en equips de 3 o 4 nens per crear pintures de llum i històries.

Per capturar aquesta llum es farà servir l’aplicació que tenim instal·lada a les  tablets Stop motion,fins i tot una càmera digital reflex ( utilitzant en tots els casos ajustos  de llarga exposició).

 

Aquesta experiència ha permès un treball  en el que els alumnes s’han pogut ajudar i veure les creacions dels companys a mesura que han anat elaborat les seves feines. Això permet trencar moltes barreres d’aprenentatge i fer que tots els alumnes puguin ser importants en les seves produccions.

 

També se’ls ha donat una via diferent  a la paraula a l’escriptura tradicional, per tal d’expressar-se; de tipus més artístic. A través de dibuixos, paraules de llum  que apareixen i deixapareixen … han decidit escriure paraules relacinades amb cançons, p.ex: MAL de la cançó “ Malamente” de Rosalia, la paraula No que ens ha permès parlar de quan hem d’utilitzar i que ha de ser una alternativa a insultar  o pegar l’altres quan allò que fan no ens agrada…

També  han aparegut imatges relacionades amb “ emoticonos”  del whatsapp, que hem pogut relacionar amb el tema de les emocions.

Han compartir  ambels companys  allò que els fa feliços, alló que els fa enfadar…

S’ha intentat potenciar l’expressió lliure mitjançant el dibuix amb llum de colors.

 

Descripció del procés seguit

Aquesta experiència  s’ha desenvolupat al llarg del segon trimestre,  en 4 /5 sessions amb 3 parts molt diferenciades.

Una primera part  de lectura i contextualització a partir de fragments d’història del llibre Harry Potter en la que es fa referència a la creació i usos i moviments de les varetes màgiques.

Una segona part de l’experiència ha consistit en portar a terme la construcció de la vareta de llum utilitzant materials  ( bateries CR2032 , neteja pipes, cinta adhesiva, pals de gelat, palletes, cinta de coure, porta piles fetes amb la impressora 3d… ).

Es van crear diferents tipus de varetes amb material diversos.

El  tercer moment de l’experiència, consisteix  en posar a la pràctica tots allò construit a les 2 sessions anterior.

Per tal de fer-ho ha sigut necessari disposar d’un espai ampli i  fosc (aula de psicomotricitat) ,camara digital, 8 tablets i un tripode.

Aquest espai fosc ens va permetre fer fotos de les llums en moviment, ajustant la configuració de l’aplicació stop motion i la camara digital.

A partir d’aquí es va deixar als alumnes experimentar tant pel que fa a la construcció de les  varetes com pel que fa a l’exploració dels efectes de llum.

 

Valoració de l’experiència

Des de la visió dels mestres  es considera molt important experimentar amb aplicacions fent-les servir no només per la funció amb que venen predeterminades com és l’aplicació stop motion, sinó també fer-la servir com capturador d’imatges en moviments. Aquest tipus d’experiència  permet experimentar, crear, improvisar…. i, a la vegada, permet que altres companys puguin veure de manera casi instantània les seves creacions.

 

L’ utilització d’aquesta aplicació vol complementar i motivar la implicació de l’alumnat envers a el llenguatge verbal i molt especialment el  llenguatge visual, corporal i expressiu a través de la llum .

El fet de disposar d’aquesta aplicació tant en format android, ipad li dona una versatilitat i potencial molt bo per aplicar a l’aula.

Tal com diu J.K. Rwling a través del personatge Albus Dumbledore:

 

“ ...la felicitat es pot trobar fins i tot  en els moments més foscos, si som capaços d’utilitzar bé la llum…”

 


Publicat dins de General | Deixa un comentari

Makey makey canço de Nadal

Aquest curs 2018 que ja finalitza, hem volgut fer amb la targeta makey makey un petit piano amb fruites, concretament amb mandarines.
A diferència d’altres vegades hem fet servir una aplicació flash que te configuratamb números del 0 al 9 per cada nota musical;

El treball de la numeració senzilla, el seguir les notes musicals  ( ritme, melodia…) i el fet de fer servir una eina digital i creativa com la targeta makey makey ens ha permes fer aquesta activitat tant divertida.
Per poder fer servir aquest piano hem mapeat les tecles d’un portatil vell per cambiar les tecles típicas que fa servir el makey makey ( a,s , d,f, w, espai…) i les hem convertit amb els números.

Aquí passo el joc ( clicant la imatge)  i un petit video demostratiu.

 

 

Podeu trobar més informació i projectes  sobre el Makey makey en aquest clicant aquest enllaç.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Video llibre d’ scratch amb lector de Codis per diada de Sant Jordi

Una proposta que estic experimentant des de la meva escola  per preparar la diada de Sant Jordi, va sorgir d’un video molt didàctic del mestres Frank Sabater de l’escola projectes en la qual explica en 5 minuts l’ús de un lector de codis de barres amb l’scratch.

Podeu veure el tutorial.

Imatge de previsualització de YouTube

A partir d’aquesta proposta he estat fent algunes proves per experimentar utilintzant un lector de codis de barres mitjançant un conte interactiu i fent servir codis de barres sobre un llibre amb pàgines blanques.

Material:

-Ordinador amb l’aplicació scratch

-Projector

-suport pel projector

-Codis de barres.

-Lector de Codis de barres.

-llibre amb pàgines blanques.

A partir d’aquest material i un projecte d’scratch que he trobat a la web, he fet aquest primer experiment.

La idea seria afegir música , veu en off, algun sensor de so fins i tot l’ús de la targeta makey makey , tot i així penso que el resultat és prou bo.

Que penseu?

Publicat dins de General | Deixa un comentari

IMPRESSORA 3D A INFANTIL I PRIMÀRIA

A  partir d’aquest segon trimestre hem començat una nova proposta a partir del món Maker.

El món maker és un moviment que dona eines als ciutadans perquè siguin  capaços de crear tecnologia i no només ser-ne mers consumidors. A l’escola aquest moviment també pot aportar  molt, ja que amb aquesta filosofia  es treballa des de l’aprenentatge  significatiu i el pensament creatiu que implica plantejar  solucions diverses i diferents.

Aquesta forma d’apropar l’aprenentatge a l’alumnat  prové dels nostres pares, mares, avis, tiets … de gent de generacions anteriors. En el cicle de la vida d’aquestes persones es donaven situacions, ja sigui per manca de recursos o simplement per temes relacionats amb els seus orígens, que tenien la  necessitat o el costum de fer coses  ( de fabricar-se peces  de roba, reparar eines, cultivar…)

Quan parlem de la paraula maker (en castellà hacedores o fabricantes  i en català ( faedor/a) , estem fent referència a persones o grup de persones  que es dediquen a idear, pensar i / o fabricar objectes , ja sigui de manera artesanal o a través de la tecnologia.

El concepte maker, quan s’apropa a l’escola,  es pot convertir en una eina molt potent que ens permet potenciar metodologies actives, obertes  col·laboratives i interactives. Amb l’objectiu que els infants  puguin  aprofundir  en multitud de coneixements  i habilitats, potenciant el treball col·laboratiu, el treball per projectes , espais d’aprenentatges , ambients, entorns….

De manera general els plantejaments que intento potenciar amb els diferents especialistes i/o tutors pretenen potenciar aquesta visió maker mitjançant ( aplicacions mòbils, pensament computacional, experiments físics,…) a tot aquest ventall afegim la impressora 3d.

Concretament parlem de la impresora Anet A8 que hem montat  a la nostra escola.

Això no hagués estat possible sense el suport d’una associació no lucrativa formada per  ( mestres , pares, aficionats a la tecnologia …) amb el qual també soc membre i que en van ajudar per construir la meva impressora  Ripolab   ( un agraïment especial a Gustavo).

Impressora de baix cost però amb unes prestacions prou bones per ús escolar.

Primeres impressions de prova.

A partir del muntatge, calibració i algunes millores fetes per tal d’aconseguir uns resultats òptims.

Per poder iniciar-se en el disseny 3d de manera senzilla s’ha fet servir l’aplicació Tinkercad per alumnes de primària i  l’aplicació

 

I per nens d’infantil i/ o inicial l’aplicació doddle 3d

 

 

Amb aquestes aplicacions hem iniciat petites aproximacions al disseny 3d per tal de passar del disseny en pantalla a la realitat.

Aquí posso  un petit  tutorial  del youtube però podeu trobar molts  més.

Tutorial fet per mi per dissenyar un clauer

Imatge de previsualització de YouTube

Tutorial fet per mi on explico com a partir del disseny d’un petit personatge podem afegir un portapiles a dins per tal que el personatge disposi de llum. (Led i pila de botó).

Imatge de previsualització de YouTube

 

 

Video demostratiu  doodle 3d

Petit tutorial de com fer una casa amb Doodle 3d fet per mi , espero que us pugui ser útil

 

Imatge de previsualització de YouTube

Aquí algunes imatges i videos de primers models de clauers fets pels alumnes de cinquè   i /o sisè  mitjançant  Tinkercad i  algunes altres imatges i videos d’inciació de disseny en 3d fets pels alumnes de P3 i la pissarra digital mitjançant Doodle 3d

 

Fins i tot hem fet alguna model diferent d’un projecte que hem tornat a encetar  sobre la creació de drawboots.

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

TACREMAT ( petits textos matemàtics de la vida quotidiana)

El passat dimarts 27 de juny es va realitzar el Taller de creació de Materials a la meva escola.

En aquest taller de creació l’objectiu principal va ser elaborar tot una sèrie de materials útils , funcionals , motivadors … que permetin apropar als alumnes a aspectes matemàtics.

Pe una banda s’han elaborat tot una sèrie de Petits textos matemàtics de la vida quotidiana catalogats per cicles i per altre banda s’ha fet un carpeta amb altres materials diversos amb dòminos, jocs d’oca, trivial,…. també referits a aspectes matemàtics.

Us poso una sèrie d’imatges per tal que us pugueu fer una idea, si cliqueu a aquí us enllaçarà al material , espero que us pugui ser útil.

infantil

 

superior

 

mitja 1mitjatrivialinicial

Donar les gràcies a tots els mestres que van col.laborar en l’elaboració d’aquest material, sense ells tot aquest material no hagués estat possible.

 

3 Podeu trobar altres materials creats a la nostra escola a dins de la pestanya TACREMAT d’aquest  bloc

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Xerrades sobre el nou Decret d’Inclusió

Durant el mes de maig del 2017 vam poder assistir a les xerrades sobre el Decret d’Inclusió tant mestres d’Educació Especial com psicopedagogs de la zona de Sabadell

Aqui teniu les 5 presentacions per que pugueu fer un cop d’ull als plantejaments sobre l’Escola Inclusiva.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Teclat Gegant

rrr

Experiència sota el  Disseny Universal de l’Aprenentatge: 

Com podem a partir de l’experiència del “ teclat gegant” portar a la pràctica un entorn d’aprenentatge en el qual  l’activitat en qüestio proporciona multiples maneres d’expressió: veure, escoltar, escriure, comprendre, organitzar-se, jugar, motivar,  participar, col.laborar, recordar, autoregular-se, tenir temps d’espera, entendre, comunicar-se

 

  • Proporcionar múltiples mitjans de representació (el «què» de l’aprenentatge). Els alumnes difereixen en la manera en què perceben i comprenen la informació que se’ls presenta. Per tant, cal oferir diferents opcions per abordar continguts a través de diferents canals de percepció (auditiva, visual, motriu) i, d’altra banda, proporcionar la informació en un format que permeti el màxim possible ser ajustat per l’alumne.
  • Proporcionar múltiples mitjans per a l’acció i l’expressió (el “com” de l’aprenentatge). Els alumnes difereixen en la manera com poden «navegar» enmig de l’aprenentatge i expressar el que saben. Per això, cal oferir variades opcions per a l’acció (mitjançant materials ( en aquest cas la catifa) amb què tots els alumnes puguin interactuar), facilitar opcions expressives i de fluïdesa (mitjançant facilitadors per a la utilització de programes i diferents recursos materials) i procurar opcions per les funcions executives (a través de l’estimulació de l’esforç, de la motivació cap a una meta).
  • Proporcionar múltiples mitjans de compromís (el «perquè» de l’aprenentatge). Els alumnes difereixen en la manera com es poden sentir implicats i motivats per aprendre. Per tant, caldrà oferir opcions àmplies que reflecteixin els interessos dels alumnes, estratègies per afrontar tasques noves,.

La catifa de ball

La catifa de ball és un perifèric per a jocs de videoconsoles i d’ordinador.  Habitualment estant dividides per caselles en  una matriu de 3×3.

Les caselles són com grans botons pensats per ser premuts amb els peus. El nom de catifa de ball, en anglès dance mat o dance pad, es justifica en què la majoria dels videojocs per als quals està dissenyada es basen en el ball seguint el ritme de la música o d’una cançó.

Altres videojocs requereixen que el jugador es mogui accionant les caselles apropiades per interactuar amb el joc a la pantalla del televisor o de l’ordinador.

En aquesta  presentació es pretén explicar i practicar com utilitzar la catifa de ball com a perifèric d’entrada a l’ordinador, ampliant els seus usos com a ajuda tècnica de baix cost, per tal de treballar amb l’alumnat d’una manera diferent,  motivadora i  atractiva .

En aquest cas es vol fer servir com  un teclat gegant.

Alguns usos que li podem donar a la catifa són: per accedir a l’ordinador, per comunicar-se, per aprendre, per estimulació (visual, tàctil i auditiva), per exercitar el moviment i, és clar,  no menys important  per  jugar.

  • Treball cooperatiu en petits i/o grans  grups. En el terreny afectiu estableixen vincles, es posen en el lloc dels altres i construeixen junts el coneixement.
  • Experimentació amb diferents aplicacions i diferents propostes de manera col.laborativa . . Treballar a través de la via visual, auditiva, corporal…
  • En aquesta  presentació es pretén explicar i practicar com utilitzar la catifa de ball com a perifèric d’entrada a l’ordinador, ampliant els seus usos com a ajuda tècnica de baix cost, per tal de treballar amb l’alumnat d’una manera diferent,  motivadora i  atractiva .Objectius d’aprenentatge
    • Identificar vocabulari relacionat amb algún tema colors, espai, cos…. En funció del tema que es treballi
    • Comprendre  i reconeixer nou vocabulari.
    • Discriminació fonética.
    • Comprendre instruccions i consignes orals i escrites de l’aplicació en qüestió
    • Escriure parules  a partir d’un model proposat ampliant el vocabulari o consolidant
  • USOS QUE PODEM DONAR A LA CATIFA DE BALL

catifa

A l’escola on treballo   fem servir diferents programes informàtics per treballar  aspectes referits al domini del ratolí, orientació, iniciació a l’escriptura, numeració, operacions bàsiques.. entre els quals hi ha: gcompris, sebran , minisebran, limpiadibujos, scratch.

A partir de la sessió sobre la Dancepad que es va portar a terme a la primera Jornada d’Inclusió Digital, vaig poder conèixer aquest perifèric i el vaig fer servir en els programes esmentats anteriorment., presentant-los en les  II Jornades d’Inclusió Digital 2014

 

Durant aquest curs hem començat una nova proposta la qual consisteix en fabricar un Teclat gegant a partir dels següents element:

5 catifesatifa2

Lletres i números de goma eva

ati3 cat4 cati5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Un concentrador de usb autoalimentat

auto

 

 

 

I el programa gratuit Joytokey que ens permetra canviar la funció de cada tecla de la catifa .joeCONFIGURACIÓ

El primer que hem de fer es veure com l’ordinador mitjançant el sistema operatiu assigna a cada zona activa de la catifa un número. Comprovem com a la catifa utilitzada per realitzar aquest document hi ha deu caselles o zones actives que es corresponen amb altres tants números que anomenarem botons. Per a aquesta comprovació anirem a:

Inici   i a la casella de busqueda posarem “ usb juego”

juego

 

 

 

 

 

 

 

Dins del Panell de Control farem clic a Dispositius de Joc amb el que ens apareixerà la següent finestra on seleccionarem la catifa (en el nostre cas ga-451 usb device). Un cop seleccionada la catifa farem clic al botó Propietats

sasa2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dins de la finestra de propietats de la catifa i a la pestanya “Prova” hem arribat on volíem per identificar la correspondència entre botons (números) i caselles de la catifa. (Observeu que en la següent finestra hi ha deu botons, dels quals  farem servir 8)

Una vegada veient que al pitjar qualsevol botò de la catifa s’ilumina els diferents botons podem obtenir la següent correspondència:

1. Fletxa esquerra
2. Fletxa avall
3. Fletxa amunt
4. Fletxa dreta
6. Diagonal avall esquerra (casella amb triangle)
5. Diagonal avall dreta (casella amb quadrat)
7. Diagonal amunt esquerra (casella amb X)
8 Diagonal amunt dreta (casella amb cercle)

botons

Una vegada tenint  localitzats els diferents botons de les catifes podem activar el programa joytokcy el qual ha d’estar sempre obert per que funioni, assignem les diferents lletres i/o números que volem al nostre teclat gegant, tenint en compte la correspondència de número de boto  de la nostra catifa.

joey

 

 

 

 

 

 

 

Per cada pestanya ” Joystick 1 , Joystick 2….. correspon al nombre de catifes.

Quins programes he fet servir?

Tux typing

tuxtipin

 

 

 

 

 

 

 

Tux of Math

math

 

 

 

 

 

 

Sebranse2

 

 

 

 

 

 

 

se3

 

 

 

 

 

 

 

Joc de Macedònia

mace

 

 

 

 

 

 

Documentació en googledocs:

 

Aqui podeu veure algun exemple d’ús:

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Hologrames amb Scratch

Durant el primer i part del segon trimestre des de la meva escola i concretament amb el grup de cinquè de primària hem complementat  el projecte sobre l’espai  ( busqueda d’informació, realització de maquetes dels planetes , visualitzaió d’escales del temps., univers..

Explicar com l’activitat minimitza les barreres d’aprenentatge de manera genèrica

Qualsevol tipus de proposta en què apareix una eina digital(tablet, portatil, PDI…) que permeti complementar, donar suport, engrescar  el treball que es fa a l’aula, ampliar coneixements, aprendre de manera divertida i  donar una importància  cap enfora alló que estan fent, fa que  tots els alumnes tinguin una gran predisposició cap a l’ativitat plantejada.

Pels alumnes amb més dificultats proporciona una manera de treballar uns mateixos continguts, iguals als dels seus companys d’aula, donar la possibilitat d’aconseguir uns resultats òptims  i permet fer-los partíceps de manera col.laborativa, amb la resta de companys de classe.

Com a mestre  permet veure les diferents formes de treballar dels alumnes i la manera de portar a terme els seus projectes. Moltas vegades amb dinàmiques diferents i rols diversos la qual cosa beneficia el desenvolupament de cada un dels alumnes.

L’experiència en si intenta enriquir, motivar i donar noves eines que permetin potenciar l’autonomia dels ’alumnes , el treball cooperatiu, la capacitat d’’aprenentatge  entre  companys i aconseguint extrapolar totes aquests aspectes més enllà de l’aula.

L’atenció que es dóna des del nostre centre educatiu a l’alumnat amb més dificultats es un tema que preocupa i segueix preocupant de manera constant en el dia a dia  de la nostra realitat educativa.

Des de la nostra escola s’intenta  ja no focalitzar la mirada exclusivament  i de manera generalitzada  en les dificultats  dels alumnes, sinó tenir en compte el context, el desenvolupament de l’alumne,l’entorn social….

L’experiència docent a la nostra escola ens fa veure de manera   generalitzada que tots els alumnes vénen amb la seva motxilla, tots tenen  necessitats educatives.

L’experiència  que es planteja pretén complementar el projecte  “ L’espai” que s’està treballant  aquest curs.

A partir de l’ús de l’aplicació Scratch Junior i de la construcció d’una petita piràmide Hologràfica s’elaboraran diferents projectes digitals on es treballaran alguns planetes i satèl.lits.

Aquesta activitat  pretén  aprofundir i complementar  els aprenentatges dels alumnes.

Podem dividir l’experiència en dues parts amb un total d’unes 10 sessions.

Una primera part en la què s’ensenyarà als alumnes l’ús de l’aplicació ( insertar imatges i/o so, escenaris, com es programen moviments…).

Déspres d’haver fet diferents proves en parelles, s’inicia el projete sobre l’espai en l què a partir de les diverses propostes  han de treballar un planeta o satel.lit; fent una fotografia, programant un moviment, fons i  una veu explicativa….

Una segona part de l’experiència consisteix en  elaborar la piràmide troncada de base quadrangular, per tal d’aconseguir  una similitud a un vidre   que ens permeti  visionar un holograma.

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Imatge de previsualització de YouTube

 

Imatge de previsualització de YouTube

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Piano màgic de Nadal

Aquest curs hem elaborat un nou piano a les escales de l’escola gràcies al grup de 4rt de primària i la col.laboració d’alumnes de l’aula E. E: dels cursos de primer, segon, tercer i quart.
Aquesta vegada la intenció ha estat poder veure i conèixer el funcionament de la targeta makey-makey i posar-la en funcionament mitjançant l’elaboració de material molt senzill com cartró, cinta d’alumnini, cables, suro, i molta creativitat.
En aquest cas hem posat música de Nadal per dinamitzar aquest útims dies de Desembre.
Aqui poso alguna imatge i o video.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Lletres amb el nostre cos

Durant el mes de Novembre els alumnes de 1r de primària hem elaborat tot l’abecedari a partir del nostre cos .

Les imatges estan fetes a l’aula de psicomotricitat utilitzant 2, 3, 4  nens i/ o nenes per elaborar les diferents lletres de l’abecedari posant el cos en diferents posicions per intentar realitzar la grafia el més semblant possible a la lletra en qüestió.

Aquí teniu el resultat: ( cliqueu a la imatge per poder veure totes les lletres:

e

Publicat dins de General | Deixa un comentari