Aqui us proposo un altre joc .
CAÇADOR D’ESTELS
Objectiu del Joc:
L’objectiu del joc es recollir totes els estels possibles en un fons marí, intentant que no t’atrapi cap pop .
Per fer-ho necessitem anar molt ràpid.
Personatges principals del joc:
Estels: apareixen de manera aleatòria i et donaran punts
Pops: els pops vigilan tot el mar , si toques un perdràs el joc.
Gat nadador: mou el gat per la pantalla amb el ratolí i aconsegueix molts estels.
- Per començar donem a la pestanya crear de la pàgina scratch i sortirà aquesta pantalla d’edició
I posem el personatge ( car flying)
I esborrem el gat scratch amb el botó dret del ratolí.
A partir d’aquí necessitem que el personatge del gat es pugui moure amb el moviment del ratolí per fer això necessitem les seqúents ordres:
Una primera ordre de premer la bandera verda.
Una segona ordre de bucle de repetició i per sempre.
i una tercera ordre de seguir el punter del ratolí per part d’aquest personatge.
Per fer el joc més divertit i ja que es farà en un fons marí podem afegir un so de bombolles ( bubbles) Per aconseguir-ho necessitem anar a la pestanya sons i buscar per després posar a la pestanya programes les ordres per tal que soni el so durant el joc.
2. Anem una altra vegada a buscar personatges:
I afegim el dolent de la pel.lícula el pop, en aquest cas haurem de fer que el dolent es pugui moure sol i a la vegada tenir algun tipus d’ordre que permeti que quan el gat i el pop es trobin el joc finalitzi, ja que t’han d’agafat.
Podem decidir dos maneres diferents de donar-li les ordres al pop:
A)
A partir d’aquestes ordres podem fer variacions de tamay ( percentatge) de moviment ( 3, 4, 5…. passso) de orientació ( x: …. i Y: …..) etc…
O un altre grup d’ordres on en el que el pop segueixi una ruta concreta sense tenir que seguir el gat , es mogui en una direcció de tants graus ( 90 , 180 ,220…):
B)
Podem decidir que un pop es mogui d’una manera i si afegim un altre que es mogui d’una manera diferent.
Per complementar el moviments dels pops i donar la sensació que mou els seus tentacles , podem incloure aquest petit grup d’ordres, així semblarà més realista.
3. Tercer personatge estrella , seleccionen l’estel.
En aquest cas farem l’ordre que permeti visionar l’estel en diferents llocs de l’escenari cada vegada que s’agafi. Ordre aleatori.
Per altra banda faran falta dos tipus d’ordre una de sensor per quan es dona contacte entre gat i estel i una altre de contador ,que permeti contabilitzar el nombre de estels agafats:
A partir d’aquí cada vegada que el gat amb el moviment del ratolí toqui una estrella
Una vegada tenim la variable a l’apartat de programes de l’estel iniciarem la ordre amb bandera verda i assignarem aquesta variable que comenci a 0
Després afegirem un bucle de repetició ( condicionant) que permeti saber a l’estel quan el gat esta tocant .
D’aquesta manera cada vegada que el gat toqui l’estel , pujarà la puntuació un punt , li posarem un so ” fairydust” ( el podeu trobar a la base de dades de la pestanya sons) i farem que l’estel aparegui amb un altre lloc de manera aleatòria.
Això quedaria així:
Ara podem anar provant si funciona, igualment podem duplicar els estels que apareixent simplement clicant a sobre la imatge de l’estel amb el botó dret del ratolí i fins i tot per tal de complicar-lo una mica podem duplicar els pops ( enemics) per fer el joc més difícil
Us poso un video tutorial de tot el projecte.
[
[youtube]https://youtu.be/fDoFUr-SI28[/youtube]